Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Javascript-filen din inneholder en referanse til et element med class="test", ikke id="test". Prøv med følgende kode:

$(document).ready(function () {
    $('#test').click(function () {
        $('#test').fadeTo('fast', 0.1);
    });
});

Hva er det du prøver å oppnå ved hjelp av den koden? At innholdet i <div id="test"></div> skal fades inn når du klikker på den?`I så fall kan CSS transitions løse problemet på en mer elegant måte.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Noen tips til hosting sider noe ala one.com? Jeg har brukt one.com i flere år nå, og har flere domener der, rett og slett fordi det var hos de jeg kjøpte domene og serverplass første gang jeg skulle gjøre det. Nå begynner jeg å bli lei alle begrensingene deres (ikke cpanel, nesten ikke tilgang til php innstillinger, kun en database, forholdsvis treg server responstid m.m). Så har noen tips til noen andre tilbydere som har cPanel (eller noe i likheten), full tilgang til port og php innstillinger, mulighet for å kjøpe .no domene direkte hos de (uten å måtte peke til deres navneservere). Prisen bør heller ikke være så veldig høy, men jeg tåler å betale litt mer en hos one.com. 

Det beste alternativer jeg har funnet til nå er hostinger, men de tilbyr ikke .no domener og jeg liker å ha alt samlet på ett sted.

 

Jeg bruker dette hovedsakelig til Wordpress og andre nettsider, men også suitCRM, som krever en del av PHP og ikke minst åpne porter til mail. 

Lenke til kommentar

Ikke gitt du må ha domene og webhotell hos samme tilbyder. Mange har alle domenene én plass, og så forskjellige webhotell og servere avhengig av behov.

 

 

Du kan også se på om VPS eller egen server lønner seg om du begynner å få mange webhotell. Da har du full kontroll selv, og betaler samme pris uavhengig av nettsider du har på den.

Lenke til kommentar

Endte med at jeg kjøpte .com domene og serverplass hos hostinger. Når DNS får rotet deg til å fungere så peker jeg domenet jeg har hos one.com dit. Virker som Hostinger tilbyr det jeg trenger ihvertfall, ganske fornøyd så langt (kun den dårlige oversettelsen av nettsidene deres som irriterer meg).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor synes du det, webliz? I og med at det er så lav aktivitet i denne delen av forumet, ser jeg ingen ulemper med å ha alt samlet i én kategori.

Med tanke på at Javascript blir stadig mer avansert i forhold til HTML og CSS, men hvis det er lite aktivitet så er det forståelig

Endret av webliz
Lenke til kommentar

Alle tre språkene er (eller har hovedsaklig vært) til frontend. HTML/CSS/JS. Det at vi nå har ett dryss med forskjellige motorer for å behandle JS serverside endrer noe på dette. Det ville kanskje vært mer hensiktsmessig med "Web - frontend" og "Web - backend" om man skal endret kategoriene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Hvordan får jeg teksten til å ta et innrykk? Slik ser det ut nå: https://i.gyazo.com/47a63ccafa5443c59c9078ab72ceb16b.png

 

Vil at de skal starte typ tre-fire ord inn. Vet man kan bruke den space koden, men blir bare tull når jeg skal browse på mobil.

 

Vet at man kan bruke text-indent i css'en, men det blir fortsatt ikke slikt jeg vil ha det: https://i.gyazo.com/d7b5eab9446674f370aa34e7ffc86656.png

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Fikk det til, funket ikke kun med text-indent.

 

Løste det på denne måten:

 

 text-align: justify;
text-indent: 10px;
padding-left: 10px;
padding-right: 10px;
 
 
EDIT: 
 
Fjernet text-indent også ble det slikt: 
 
Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål med det samme:

 

Har laget en box, men størrelsen på boksen blir forskjellige fra mobil og på pc:

 

 

På PC:

https://i.gyazo.com/1759a1fc784df6b40ac3ad6f0f741e16.png

 

På mobil: 

https://i.gyazo.com/28b13e8b896dca112c23da80dd5fc492.png

 

 

Dette er hva jeg har skrevet i css'en:

 

.box { 

 

width: 320px;
height: 280px;
padding: 20px;
border: 2px solid black;
margin: 20;
text-align: center;
margin-left: auto ;
margin-right: auto ;
 

 

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...