Gå til innhold

Klage på bruktbil?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en 2004 model Peugeot 307 SW for min mor i Juni i fjor. Betalte en ganske rimelig pris med tanke på tilstanden til bilen og at registerreima snart trengte bytting. Etter en stund merka jeg at alt ikke var helt 100% med det elektriske. Blant annet likte bilen dårlig at du skrudde av og på tenninga (lys kom på i dashen når det ikke skulle, bensinmåleren gikk godt over maks), og klokka ble nullstilt hvis du ikke venta ett par sekunder etter du skrudde på tenninga før du starta bilen. Greit nok tenkte jeg, det gjør ikke så mye og den er jo brukt.

 

I januar dro vi på tur i min bil, og Peugeoten ble stående i cirka 1,5-2 ukers tid. Når vi da kom tilbake, og jeg skulle kjøre bilen en tur på butikken, merka jeg at det kom vann inn gjennom A-stolpen på førersida. Jeg fikk fanget begivenheten på film, men etter det har ingen av oss merket noe mer til lekkasjen.

 

Det jeg lurer på: Har jeg grunn til å få hevet kjøpet? Eller i vert fall få dekket reparasjonen/få refundert deler av kjøpesummen?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhengig av når i Januar du merket lekkasjen, så kan det være for sent å reklamere på den nå.

 

Det er uansett begrensede rettigheter med tanke på at bilen er brukt, og 11 år gammel. Man må forvente enkelte feil med en så gammel bil, og så lenge du ikke kan bevise at selger visste, eller burde visst, om lekkasjen så har du ikke mye du skulle sagt. Spesielt ettersom du først merket lekkasjen etter over et halvt år, kan det argumenteres med at selger ikke nødvendigvis har visst om dette, og at det kan ha oppstått en lekkasje i mellomtiden.

 

Jeg tror du kan glemme å få dekket reparasjon eller refundert deler av kjøpesummen, av flere grunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...