Gå til innhold

Installere Windows på 100% tom C disk? ..


Anbefalte innlegg

Skal si litt om hva jeg har gjort :

Jeg gikk til bios meny og fant frem en plass slik jeg kom til cmd (code meter command prompt)
jeg skrev " format C: " slik att jeg formaterte windows 8 og allt på disken

Den ble 100% tom.

 

Jeg skal nå installere windows 7 på denne disken. men da jeg kommer til installerings delen finner jeg alle diskene mine, men det er ingen av de som er mulig og installere windows på..

Muligens jeg mangler noen drivere eller lignende?

håper det finnes noen glupinger der ute som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sørg for at du bare har 1 harddisk tilkoblet maskinen før du installerer igjen.(

Da unngår du mange tenkelige problemer.

 

Hvis du skal installere på en helt tom disk, så ville jeg ha slettet alle partisjoner på disken og latt installasjonsprogrammet til Windows opprette det som trengs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det gjør du når du installerer windows, der du skal velge disk, så skal det være noe avanserte alternativer, der kan du slette og opprette partisjoner

 

men for sikkerhets skyld, ta ut andre harddisker om du har fler, så slipper du å slette feil disk med ett feiltrykk :p

Lenke til kommentar

Men hvordan gjør jeg det når jeg ikke kommer inn på pc'en?

kan jeg gjøre det via bios eller lignende?

Du kan neppe gjøre det via BIOS (men jeg kjenner ikke alle verdens BIOS'er), men du kan som nevnt gjøre det fra Windows Installation CD, eller du kan bruke et stand-alone produkt som GPartEd eller Partedmagic (der du booter et Linux-basert system fra CD/USBstick og ikke er inne i Windows i det hele tatt.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...