Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Strøk i 1 fag på VG2. Kommer jeg inn på Vg3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du ikke fått noen svar fra vigo om du har kommet inn eller ikke? Første inntak er jo gjort.

Fått svar? Etter det jeg har erfart så er det vel bare vg1 elever som bare kan se om de har kommet inn på den skolen de har søkt på. For oss andre så står det ikke noe.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det eksisterer noen grense for antall stryk før man mister skoleplassen sin, men jeg husker fra min egen tid på vgs at det var flere som strøk både i standpunkt og på eksamen, som allikevel fullførte på normert tid. Tror ikke du trenger å bekymre deg.

Ja, får håpe det :). Men er det et sted man kan se om man har kommer inn? For på vigo så står det bare for de som skal starte på høsten, på hvilken skole og hvilket valg de har kommer innpå.

Lenke til kommentar

Du sjekker vel slikt på vigo vil jeg tro? Du må jo søke deg inn igjen for hvert år du går på vgs( Søke --> VG1. Søke igjen --> VG2. Søke igjen --> VG3) Om du ikke har fått melding om at du har kommet inn enda(førsteinntaket som var rundt 10. juli), og du heller ikke kommer inn på andreinntaket, så har du vel ikke kommet inn. Har du derimot fått skoleplass, og sagt ja til den, så kommer du inn. Det er vel ikke verre enn det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sjekker vel slikt på vigo vil jeg tro? Du må jo søke deg inn igjen for hvert år du går på vgs( Søke --> VG1. Søke igjen --> VG2. Søke igjen --> VG3) Om du ikke har fått melding om at du har kommet inn enda(førsteinntaket som var rundt 10. juli), og du heller ikke kommer inn på andreinntaket, så har du vel ikke kommet inn. Har du derimot fått skoleplass, og sagt ja til den, så kommer du inn. Det er vel ikke verre enn det?

Andreinntaket? Vi søkte ikke det. Jeg søkte bare om skoleplass til vg3. Og jeg fikk heller ikke en melding om tilbudt skoleplass ifjor heller, og jeg kom uansett inn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Logga inn på vigo.no nå, og bladde igjennom til side 7.

 

Helt nederst ved siden så sto det: Du er tilbudt skoleplass ved, der det blant annet sto når skolen starta og hvilken klokkeslett. På status sto det: tilbud skoleplass/opplæring.

 

Hva vil dette si?

Lenke til kommentar

Logga inn på vigo.no nå, og bladde igjennom til side 7.

 

Helt nederst ved siden så sto det: Du er tilbudt skoleplass ved, der det blant annet sto når skolen starta og hvilken klokkeslett. På status sto det: tilbud skoleplass/opplæring.

 

Hva vil dette si?

At du kom inn på skolen. Det står vel to svaralternativ ved siden av tenker jeg. Gratulerer :)

Lenke til kommentar

 

 

Logga inn på vigo.no nå, og bladde igjennom til side 7.

 

Helt nederst ved siden så sto det: Du er tilbudt skoleplass ved, der det blant annet sto når skolen starta og hvilken klokkeslett. På status sto det: tilbud skoleplass/opplæring.

 

Hva vil dette si?

At du kom inn på skolen. Det står vel to svaralternativ ved siden av tenker jeg. Gratulerer :)

Nei? Står bare forhåndsvar(ja)?

Lenke til kommentar

Nei? Står bare forhåndsvar(ja)?

 

 

Da har kanskje skolen lagt inn søknad og forhåndsvar for deg, med mindre du har gjort det selv. Uansett om du ikke skjønner hva vi mener har du kommet inn også 3 året. 

 

Vanligvis er det slik at man må søke alle 3 årene og takke ja til skoleplass hvert år. 

 

Husk at du må ta opp igjen tysk i løpet av året eller neste år for å få generell studiekompetanse. 

Endret av Quote
Fjernet unødvendig sitering. Quote, mod.
Lenke til kommentar

Da har kanskje skolen lagt inn søknad og forhåndsvar for deg, med mindre du har gjort det selv. Uansett om du ikke skjønner hva vi mener har du kommet inn også 3 året.

Vanligvis er det slik at man må søke alle 3 årene og takke ja til skoleplass hvert år.

 

Husk at du må ta opp igjen tysk i løpet av året eller neste år for å få generell studiekompetanse.

Jeg søkte skoleplass ja, i Mars et sted. Og da trakk jeg automatisk forhåndsvar ja? Så da kan det vel hende at jeg automatisk har takket ja? Står bare ja på forhåndsvar hos meg.

Endret av Quote
Fjernet unødvendig sitering. Quote, mod.
Lenke til kommentar

Jeg søkte skoleplass ja, i Mars et sted. Og da trakk jeg automatisk forhåndsvar ja? Så da kan det vel hende at jeg automatisk har takket ja? Står bare ja på forhåndsvar hos meg.

 

 

Ja, det stemmer. Da har du valgt forhåndsvar, som ofte blir brukt i forbindelse med ferier hvor studenter ikke har tilgang til internettet og ikke kan takke ja/nei. Ved å velge forhåndsvar takker du automatisk ja til øverste plass du blir tilbud, eventuelt ja til venteliste dersom du ikke kommer inn på høyest prioriterte.

Endret av Quote
Fjernet unødvendig sitering. Quote, mod.
Lenke til kommentar

 

 

Jeg søkte skoleplass ja, i Mars et sted. Og da trakk jeg automatisk forhåndsvar ja? Så da kan det vel hende at jeg automatisk har takket ja? Står bare ja på forhåndsvar hos meg.

 

Ja, det stemmer. Da har du valgt forhåndsvar, som ofte blir brukt i forbindelse med ferier hvor studenter ikke har tilgang til internettet og ikke kan takke ja/nei. Ved å velge forhåndsvar takker du automatisk ja til øverste plass du blir tilbud, eventuelt ja til venteliste dersom du ikke kommer inn på høyest prioriterte.

Okey :). Så du er rimelig sikker på at jeg har fått skoleplass?

Lenke til kommentar

Ja, helt sikker. Siden fristen har gått ut har du gjennom forhåndssvar takket ja til plassen. Derfor vises det nå på kvittering at du kom inn og du får info om skolestart osv. 

Når du startet i vg2 var prosessen helt lik da også, hadde du logget inn på vigo ville du fått opp det samme. 

Lenke til kommentar

 

Har du ikke fått noen svar fra vigo om du har kommet inn eller ikke? Første inntak er jo gjort.

Fått svar? Etter det jeg har erfart så er det vel bare vg1 elever som bare kan se om de har kommet inn på den skolen de har søkt på. For oss andre så står det ikke noe.

 

Jeg går VG3 og fikk svar 7. juli elns. om at jeg hadde kommet inn på påbygg, så... Alle får svar om de kommer inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...