Gå til innhold

[Løst] Noen som har gått over fra ps4 til xbone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bytta fra ps4 til Xbox one, og er mer fornøyd med xboxen. Bedre online, Kontrollen,Exclusive spill.. Og switche fra TV til spill går smuud.At du kan fortsette der du slapp med spillet etter litt TV titting er konge. At den slår på xboxen, hjemmekinoanlegget,dekoderen,tv med to enkle ord, xbox on! Fikk faktisk litt mer next-gen feeling på xboxen enn ps4. Ps4 var litt deprimerende og exclusivene så kjedelig ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Hadde du både ps3 og 360 i forrige generasjon? Hvilke brukte du mest?

 

Hva synes du om det sosiale? Jeg opplever xbone som mer sosialt.

 

Er kjedelig å angre hvis jeg selger ps4 og skaffer xbox one.

 

Har du testet tv-guiden ? :)

 

 

Jeg hadde/har både PS3 og X360. Brukte X360 endel da det var en stor periode hvor multiplatform spillene var rett å slett helt forferdelige på PS3. Red Dead Redemtion kommer friskt til minne....grøss.

 

Det eneste jeg finner mer sosialt på XBO er achievments. Det at en får opp en liste over noen venner på start skjermen og oversikt hvor en ligger an i forhold til dem osv. Ellers så blir alt av spill,trofeer,bilder og video som andre deler delt på Info skjermen på PS4.

 

Konsollene er jo forholdsvis like. Det er bare det at for å se det er mer tungvint på XBO.

 

Men nå som det viser seg at Windows 10 vil få stadig flere XBO eksklusive spill så om du har en PC så kan det være like greit å spille dem der? Og Steam Machines begynner å se bare mer å mer fristende ut og kan gjøre både PS4 og XBO overflødig iløpet av forholdsvis kort tid.

 

Alternativet kan bli å sitte med den konsollen som har dem eksklusive spillene som ikke finner vei noen annen plass. Og spille alt anna på en Steam Machine med overlegen ytelse og grafikk.

Lenke til kommentar

Eneste forskjellen på PS4 og Xbox One versjonen av GTA 5 er at det er mer "foliage" på PS4.

 

Edit: Bilde viser bare forskjell på fargene osv. Ikke foliage.

 

Image122.png

For meg ser xbox one bedre ut. Er det noe jeg ikke ser ? :p Veit at den er bedre på ps4. Har sett video av at det var mer detaljer med osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bytta fra ps4 til Xbox one, og er mer fornøyd med xboxen. Bedre online, Kontrollen,Exclusive spill.. Og switche fra TV til spill går smuud.At du kan fortsette der du slapp med spillet etter litt TV titting er konge. At den slår på xboxen, hjemmekinoanlegget,dekoderen,tv med to enkle ord, xbox on! Fikk faktisk litt mer next-gen feeling på xboxen enn ps4. Ps4 var litt deprimerende og exclusivene så kjedelig ut!

Mr.Sorter, jeg føler meg akkurat som deg. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv. :)

 

Du angrer ikke nå i ettertid? Høres hverfall ikke slik ut. :p Misunner deg, men merker at jeg er redd for å angre. Viste du at du ikke kom til å angre? Eller tok du bare sjangsen?

Lenke til kommentar

 

Takk for svar.

 

Hadde du både ps3 og 360 i forrige generasjon? Hvilke brukte du mest?

 

Hva synes du om det sosiale? Jeg opplever xbone som mer sosialt.

 

Er kjedelig å angre hvis jeg selger ps4 og skaffer xbox one.

 

Har du testet tv-guiden ? :)

 

 

Jeg hadde/har både PS3 og X360. Brukte X360 endel da det var en stor periode hvor multiplatform spillene var rett å slett helt forferdelige på PS3. Red Dead Redemtion kommer friskt til minne....grøss.

 

Det eneste jeg finner mer sosialt på XBO er achievments. Det at en får opp en liste over noen venner på start skjermen og oversikt hvor en ligger an i forhold til dem osv. Ellers så blir alt av spill,trofeer,bilder og video som andre deler delt på Info skjermen på PS4.

 

Konsollene er jo forholdsvis like. Det er bare det at for å se det er mer tungvint på XBO.

 

Men nå som det viser seg at Windows 10 vil få stadig flere XBO eksklusive spill så om du har en PC så kan det være like greit å spille dem der? Og Steam Machines begynner å se bare mer å mer fristende ut og kan gjøre både PS4 og XBO overflødig iløpet av forholdsvis kort tid.

 

Alternativet kan bli å sitte med den konsollen som har dem eksklusive spillene som ikke finner vei noen annen plass. Og spille alt anna på en Steam Machine med overlegen ytelse og grafikk.

 

Takk for flott og utdypende svar :)

Lenke til kommentar

Hadde lett ofret litt grafikk på ps4 for bedre flyt. Opplever samme som deg at i byen lugger det No voldsomt om du kjører raskere en 50 hehe. Xbox noe er god konsoll og med optimalisering som kommer vil nok grafikken bli mer lik på kommende spill. Det å selge ps4 for å kjøpe Xbox er et tapsprosjekt. Både med tanke på spill du allerede har kjøpt og utstyr . Anbefaler å beholde og spare og ha begge heller. Det er min plan hvertfall.

 

Angrer på jeg byttet og gikk jo tilbake til ps4. Flere tusen ut av vinduet

Jeg har kjøpt flower, og destiny. Ikke invistert veldig mye i konsollen. Det er fordi jeg sitter på gjerdet om jeg skal selge den.:)

Skaffet du deg ps4 først, solgte den også kjøpte xbone, for å så skaffe ps4 igjen?

Hva gjorde at du angret på salget?

Husker jeg riktig hvis jeg sier at du eide en ps3 i forrige generasjon?

Lenke til kommentar

Angrer ikke på valget. Jeg har alltid hatt Playstation, Har prøvd ut franchisen deres i mange år, Fra ps1 til ps4. Men jeg ville ha noe nytt. Du må huske at Norge er et Sony dominert land. Regner med de fleste av vennene dine har ps4? Jeg valgte Xbox på grunn av exclusivene. Har bare to venn jeg kjenner og resten ukjente på Xbox,så der har du minuset for meg. Og den grafikkdelen er det faktisk ikke så mye forskjell på. Velg den maskina med spillene DU vil spille;) når det gjelder TV løsning så kan du bruke oneguide på Norsk siden det er norsk broadcasting, get, Viasat osv men da er det ikke talefunksjon på kinect.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg bytta fra ps4 til Xbox one, og er mer fornøyd med xboxen. Bedre online, Kontrollen,Exclusive spill.. Og switche fra TV til spill går smuud.At du kan fortsette der du slapp med spillet etter litt TV titting er konge. At den slår på xboxen, hjemmekinoanlegget,dekoderen,tv med to enkle ord, xbox on! Fikk faktisk litt mer next-gen feeling på xboxen enn ps4. Ps4 var litt deprimerende og exclusivene så kjedelig ut!

Mr.Sorter, jeg føler meg akkurat som deg. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv. :)

 

Du angrer ikke nå i ettertid? Høres hverfall ikke slik ut. :p Misunner deg, men merker at jeg er redd for å angre. Viste du at du ikke kom til å angre? Eller tok du bare sjangsen?

svaret mitt kom lengre ned på siden..shit phone!
Lenke til kommentar

Ville kanskje ikke holdt pusten på dx12 for Xbox. Det er nok et fint bidrag på PC, hvor du får utnyttet CPUen bedre, og flytter flaskehalsen mot GPU. Men på Xbox One så er skjermkortet rimelig svakt fra før av, og CPUen som er gsnske sterk. Ikke helt optimal kombinasjon om man ønsker å tjene mer ytelse.

 

Hmmm

Lenke til kommentar

Ville kanskje ikke holdt pusten på dx12 for Xbox. Det er nok et fint bidrag på PC, hvor du får utnyttet CPUen bedre, og flytter flaskehalsen mot GPU. Men på Xbox One så er skjermkortet rimelig svakt fra før av, og CPUen som er gsnske sterk. Ikke helt optimal kombinasjon om man ønsker å tjene mer ytelse.

 

Hmmm

Men er det grafikk som er viktigst, da skaffer du deg en god pc.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...