Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Comma Chameleon nevner så er ikke PS4 så kraftig nei. Regner med en stabil 30fps men med flere grafiske goder pga det ekstra overtaket PS4 har i ytelse. 

 

Med andre ord så burde det nye Tomb Raider spillet se endel bedre ut på PS4. Det er om utviklerne gidder å prioritere det vel å merke...eller hvem som kommer til å evnt porte det over. 

Lenke til kommentar

Det letteste er å koble optisk fra lydutgangen på TV, og inn i Astro boksen. Men skal du ha trådløs kommunikasjon må du bruke USb fra fra den aktuelle konsollen til Astro boksen. Jeg spiller online bare på PS4, så den løsningen er perfekt for min del. Men all lyd fra TV, uavhengig av lydkilde går via optisk lyd fra TV-->Astro boks og trådløst til headsettet.

Lenke til kommentar

Det letteste er å koble optisk fra lydutgangen på TV, og inn i Astro boksen. Men skal du ha trådløs kommunikasjon må du bruke USb fra fra den aktuelle konsollen til Astro boksen. Jeg spiller online bare på PS4, så den løsningen er perfekt for min del. Men all lyd fra TV, uavhengig av lydkilde går via optisk lyd fra TV-->Astro boks og trådløst til headsettet.

Hmm... Høres ut som noe for meg. Spiller online på både xb1 og ps4 og ser at xb1 har en egen kobling til kontrolleren. Men det løses forsåvidt greit da jeg ikke alltid er avhengig av mikrofon. Eneste er at jeg har en sonos playbar og den tar optiske fra TVen så da spørs det om ikke jeg må investere i en optisk splitter i tillegg.

Lenke til kommentar

Noen her som har noen erfaringer med astro a50? Jeg er på utkikk etter et headset jeg kan bruke på tvers av konsollene da jeg har de aller fleste. Hvordan kobles det til?

For å bruke den chat på Xbox så ser det ut til at du må ha en Chat kabel.

http://www.astrogaming.com/ag1-cable/3AA99-XOU9X-869.html

 

Denne kabelen ser det ut som er med hvis man kjøper "Xbox One" utgaven.

 

Det står at senderen som følger med har en "Optical Passthrough".

Så da kan vel signalet først gå til Astro senderen, så videre til Sonosen.

http://www.astrogaming.com/a50-wireless-headset/A50-WIRELESS-HEADSET-ASTRO-GEN2-XB1.html

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar

 

 

Noen her som har noen erfaringer med astro a50? Jeg er på utkikk etter et headset jeg kan bruke på tvers av konsollene da jeg har de aller fleste. Hvordan kobles det til?

For å bruke den chat på Xbox så ser det ut til at du må ha en Chat kabel.

http://www.astrogaming.com/ag1-cable/3AA99-XOU9X-869.html

Jeg så det. Var vel derfor den litt høyere prisen på xb1 edition av headsettet.

Lenke til kommentar

 

 

Noen her som har noen erfaringer med astro a50? Jeg er på utkikk etter et headset jeg kan bruke på tvers av konsollene da jeg har de aller fleste. Hvordan kobles det til?

For å bruke den chat på Xbox så ser det ut til at du må ha en Chat kabel.

http://www.astrogaming.com/ag1-cable/3AA99-XOU9X-869.html

Jeg så det. Var vel derfor den litt høyere prisen på xb1 edition av headsettet.

 

Er det ikke samme pris?

De fleste steder jeg finner på prisguden opererer med samme pris på PS4 og XB1 utgaven.

Den rimeligste jeg finner der er 2699,- for XB1 Halo utgave fra Komplett.

Lenke til kommentar

Ok. Kikket bare på en butikk. Sitter på mobilen så tok ikke prisjakt søket. Men ser på hjemmesidene til astro at veiledende pris er lik, men at på ps4 utgaven så er det stjerne ved xb1 støtte om egen adapter mens på xb1 utgaven så er det ingen stjerne, så da tenker jeg den er med på den.

 

Er stor halofan så sliter med hvem jeg liker best av den utgaven og vanlig sort.

Lenke til kommentar

Ok. Kikket bare på en butikk. Sitter på mobilen så tok ikke prisjakt søket. Men ser på hjemmesidene til astro at veiledende pris er lik, men at på ps4 utgaven så er det stjerne ved xb1 støtte om egen adapter mens på xb1 utgaven så er det ingen stjerne, så da tenker jeg den er med på den.

 

Er stor halofan så sliter med hvem jeg liker best av den utgaven og vanlig sort.

Ja, i følge Astro sin side kommer det med en Xbox One kabel i esken til Xbox One utgavene.

Lenke til kommentar

Sikkert ikke alle som er enig med meg, men i den prisklassen så ville jeg heller gått for TB Elite 800, da jeg synes den er mer behagelig å ha på, flere innstillingsmuligheter for lyd, litt bedre lyd, kul lader, og man slipper den irriterende mikrofonstanga på siden. Også er bluetooth veldig praktisk for å svare på tlf mens man har headset på og gamer.

 

Vet ikke hvordan det går å skulle bruke den på tvers av konsollmerker, da jeg bare bruker på PS4/PS3 og PC. Tlf via bluetooth. Vet det er en ps4 og en xb1 versjon, men om samme løsning funker som den dere nevner over her til astro A50, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Sikkert ikke alle som er enig med meg, men i den prisklassen så ville jeg heller gått for TB Elite 800, da jeg synes den er mer behagelig å ha på, flere innstillingsmuligheter for lyd, litt bedre lyd, kul lader, og man slipper den irriterende mikrofonstanga på siden. Også er bluetooth veldig praktisk for å svare på tlf mens man har headset på og gamer.

 

Vet ikke hvordan det går å skulle bruke den på tvers av konsollmerker, da jeg bare bruker på PS4/PS3 og PC. Tlf via bluetooth. Vet det er en ps4 og en xb1 versjon, men om samme løsning funker som den dere nevner over her til astro A50, det vet jeg ikke.

Ser at jeg da får enten eller på chatten. Siden du har elite 800 til ps4 og elite 800x for xbox. Men ellers er det jo optisk inngang så da skal jo lyden fra alle konsollene være grei. Synd de ikke klarer å levere et headset med flere usb som kan gå til de respektive konsollene.

 

Edit. Ser at både TB elite 800 og A50 har optisk passthrough så da trenger jeg ingen splitter.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En kommentar angående esport og ditten og datten tidligere:
 

Du snakker om PS3 vs 360, vi vet vel ikke helt hva som skjer denne generasjonen, gjør vi vel?

 
En kommentar fra PS4-tråden fra i dag:
 

Sony sa tidligere at PS4 er COD sitt nye hjem. Og dem tuller ikke...for nå flyttes hele esport biten også. Noe som har vært assosiert med Xbox i alle år. 
 
Selv så håper jeg det betyr at det kommer et flust av kule design kontrollere. Men aller viktigst at det kanskje kommer en skikkelig premium kontroller som den kommende XBO Elite kontrolleren. Noe annet ville vært rart nå....
 
kilde

 

Ikke rart jeg sitter og ser meg i speilet og føler meg som tidenes mann.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...