Gå til innhold

Arbeidsledig. Hva nå?


Anbefalte innlegg

Alt koster penger. Skal jeg noen plass koster dette penger. Skal jeg gjøre noe, så koster dette også penger.

Når man ikke har noenting å rutte med, så blir fort alt dyrt og du føler at absolut alt rundt deg koster masse penger du ikke har. Har du derimot penger du kan bruke, så tenker du ikke over de spenna du brukte på å gjøre diverse småting.

Først: Bra at du er en aktiv jobbsøker.

 

Så til saken: Det å være blakk og/eller leve på lommepenger fra foreldrene sine som 19-åring er rimelig ille, det vet jeg. Men det er slik at alle mennesker har krav på sosialhjelp når de ikke har noen annen inntekt. Jeg vet at det ikke føles så godt å gå dit, men det er tross alt slik at du har en plan, og slik sett er du "den ideelle sosialklient", dvs. en som mottar stønad i en overgangsperiode.

Jeg synes du skal gå på sosialkontoret og be om å få innvilget stønad for hjemmeboende ungdom (eller noe i den duren). Det får du, serru.

 

Ellers får du ha lykke til. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skole høres interessant ut! Spesielt noe innen SFO eller noe. Det tror jeg faktisk kunne passet meg perfekt. Men hvordan er det for en 19-åring som har så og si null erfaring med kids å jobbe en slik plass? Har plettfri vandel og selvfølgelig ikke noe på rullebladet som tilsier at jeg ikke kan jobbe i slike stillinger :)

Jeg har så vidt noe å skrive på CV'en og har heller ikke fullført VGS enda. Sendte bare en kort mail og spurte om det fantes en ledig jobb på SFO og vips så var jeg på intervju og under en uke senere hadde jeg jobb. Jobber hver dag 3-4 timer. Passer meg perfekt og man går ikke rundt å gruer seg til man skal på jobb. I dag ble jeg faktisk igjen et kvarter over tida for å fullføre kortspillinga. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...