Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hovedlyspærer - Hvem gir best lys?


RAYJO

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en 2-pack med Nightbreaker i januar i år. Etter 28 dager røyk den ene pæra (H7).

Jeg ble forbanna, og dro til Bil-Xtra og forlangte ny pære. De prøvde seg først med at disse pærene har kortere levetid enn vanlige halogen, men måtte gi seg ;-)

 

Skulle jeg hatt et slikt budsjett på pærer (to nye * 12 mnd), kunne man jo kjøpt nye HID pærer hvert år i stedet ( jada ikke lov med uorginalt osv...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine Nighbreaker-pærer røyk forrige helg, med ett minutts mellomrom. Imponerende at de har såpass lik levetid. :p Pærene satte jeg vel inn tidlig på høsten, så de varte i over et havlt år.

 

Jeg kjøpte meg dermed Philips Xtreme Power, som jo hadde fått bedre testresultater enn Nightbreakerne. Men jeg må si jeg ble litt skuffet, fordi jeg syns disse lyser hakket dårligere enn Nightbreaker. Nightbreakerne er billigere, har hakket hvitere lys og lyser opp bedre mørke veistrekninger. Dette er da snakk om H4 pærer, så det kan jo variere litt med pæretypen.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Kjører med phillips x-power h7 nærlys, phillips premium +30 9??? fjærnlys og osram nightbreaker hb3 i ekstralysene - dette på en astra g. Ekstralysene er to sånne ovale hella-greier, og denne kombinasjonen er fint, ekstralysene fyller ut de orginale lysene perfekt, og kombinasjonen av alt dette lyset gir ett utrolig godt resultat.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei

 

Planlegger selv å kjøpe nye pærer til min Peugeot 406, og valget står mellom Nightguide Doublelife eller X-Treme Power For meg er det også viktig at pærene har god levetid. Noen som vet om NightGuide DoubleLife har bedre levetid enn X-treme power? Skulle jo tro at double life betyr dobbel levetid, men slik er det kanskje ikke i praksis?

 

De siste der, er de en slags fake Xenon? Vil gjerne vite levetia på disse, jeg med.

Lenke til kommentar
Hei

 

Planlegger selv å kjøpe nye pærer til min Peugeot 406, og valget står mellom Nightguide Doublelife eller X-Treme Power For meg er det også viktig at pærene har god levetid. Noen som vet om NightGuide DoubleLife har bedre levetid enn X-treme power? Skulle jo tro at double life betyr dobbel levetid, men slik er det kanskje ikke i praksis?

 

De siste der, er de en slags fake Xenon? Vil gjerne vite levetia på disse, jeg med.

 

Hei, Philips X-treme Power er kåret til best i test mange plasser. Er en link på side 1.

Lenke til kommentar

Mekonomen selger Osram sine "rally"-pærer. Litt usikker på watt, men de er ikke helt lovlige i Norge grunnet for mye watt. Mer watt gir mer varme som også gjør at levetiden på reflektoren reduseres. However, jeg bruker dem. De er rimelige og banker Nightbreaker og Bluevision, iallefall etter min erfaring. Har aldri fått pepper for dem på EU-kontroll eller i teknisk kontroll heller.

 

Mekonomen selger dem da det er lov å selge dem men ikke benytte dem. I andre Skandinaviske land og iallefall Tyskland (såvidt jeg vet) er disse lovlige.

Endret av Buxa
Lenke til kommentar
Er ikke Osram Rallye 100W? Da er det heller ikke så rart om de lyser bedre enn Nightvision og tilsvarende 55W-pærer.

 

www.powerbulbs.co.uk er forresten en kjekk plass å kjøpe pærer fra :)

Kan muligens stemme det. Jeg er iallefall kjempefornøyd. Så får jeg heller bytte reflektorer når jeg selger bilen en gang!

Lenke til kommentar
Er ikke Osram Rallye 100W? Da er det heller ikke så rart om de lyser bedre enn Nightvision og tilsvarende 55W-pærer.

 

www.powerbulbs.co.uk er forresten en kjekk plass å kjøpe pærer fra :)

Kan muligens stemme det. Jeg er iallefall kjempefornøyd. Så får jeg heller bytte reflektorer når jeg selger bilen en gang!

 

 

Etter det jeg kan se på google søk, så er Philips rally 100w, mens Osram Rally er 65w. Ellers så kom jeg over billige Osram Nightbreaker og Philips X-treme power. Ett sett (2 pærer) Nightbreaker inkl. porto kom på nkr 154. , mens tilsvarende for Philips X-treme power kom på nkr 204.

 

Powerbulbs direct, Philips X-treme power

 

Powerbulbs direct, Osram Nightbreaker

 

Det som er litt spesielt, er at det er mye billigere å bestille fra powerbulbs via ebay, enn å gå direkte inn på deres side.

Lenke til kommentar

Er bare å sørge for at du kjøper riktig pære (!), ta ut den gamle og sette inn den nye. Ikkeno hokus pokus, med mindre Volvo har bestemt seg for at du ikke skal få gjøre sånt selv. Ville tatt en titt under panseret først for å sjekke hvor mye jobb det er. Kommer du enkelt til de gamle pærene er det gjort på under fem minutter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...