Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alt du trenger å vite om MC-lappen


Thewiz

Anbefalte innlegg

Tok teoriprøven på MC idag , det gikk heldigvis greit. Men den er forskjellig fra bil prøven, er i gammelt format med 40 spørsmål og en haug med alternativer , det er maks lov med 25 feil. Trodde de hadde forandret dette slik at den ble lik den på bil , ble lettere sjokkskadet da jeg så den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
hey hey

 

 

æ e en gutt på snart 16 å har sett på 200cc

kan æ kjøre den å ka koste d å registrere den??

8843797[/snapback]

 

Nei du kan ikke kjøre den. Du kan maks kjøre 125ccm når du er kun 16 år.

Førstegangsregistrering er ikke så fryktlig dyrt, er det ikke på rundt 1000 kroner? (Usikker)

Lenke til kommentar
Kan jeg ettersom jeg fyller 21 år neste år, begynne på tung motorsykkel nå (A) og ta oppkjøring på tung etter jeg har fyllt 21?

8899250[/snapback]

Du kan ta oppkjøring når som helst, trenger ikke å være 21. Hvis du ser i regelverket er tung og mellomtung sykkel akkurat samme førerkortklasse (A), når du fyller 21 forsvinner begrensningen automatisk.

 

"Mellomtung" begrepet ligger i førerkortforskriften bare som en "dersom du ikke har fylt 21 år" formulering under klasse A.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ledsager skal:

 

1. Sitte bak på sykkelen, ledsager på eget kjøretøy er kun for moped.

2. Være over 25 år

3. Ha hatt førerkort på gjeldende klasse samenhengende de 5 siste årene.

 

Så jeg kan øvelseskjøre med en 125cc med far som har A1 (fulgte med billappen.. Gamle regler :) ), eller har jeg misforstått nå?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...