Gå til innhold

Hvilken kampsport burde jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv svart belte i TKD, og kan si at det er veldig mye mønstre, og dette er nok ikke noe alle foretrekker. Det er mye bra trening med TKD, men man trener også mange settinger som ikke er realistisk i en reel slåsskamp. TKD gir det først og fremst mye bra trening med bein/spark, omlag 70% av TKD går ut på å trene dette.

 

Ønsker du en mer realistisk form for kampsport hadde jeg heller vurdert kickboxing. Kickboxing er nok sporten jeg hadde valgt idag, de andre sportene som TKD og karate innholder alt for mye oppvisningstrening. Kickboxing vil nok være mer nyttig i en reel kampsituasjon, en TKD-uttøver vil nok være best til å slåss med beina.

Lenke til kommentar

Trur det er den Israeliske Commando KRAV MAGA som har 18 års-aldersgrense. Dette er vel den de iraelske styrkene/Israeli Commandoes er spesialister på.

Har lest litt om KRAV MAGA.

Det ser veldig veldig lovende ut!

Hva tenker dere?

 

EDIT;

Søren... Krav Maga har 18-års aldersgrense.

 

Vanligvis så er det 18års grense, men av en eller annen grunn fikk jeg lov til å begynne da jeg var 15 år :p Men det er veldig bra.. Litt rar formulering. Ellers så ville jeg ikke anbefalt kungfu, karate etc. men heller valgt noe som kickboxing, thai boxing etc.

 

Seriøst? Kom du inn som 15åring? :O

Det står jo "OBS! 18-års aldersgrense!" på hjemmesiden deres...

Lenke til kommentar

Gjør det enkelt, ta å stikk ned å se på en trening, evnt meld deg på en prøvetime. Ta på begge stedene før du bestemmer deg :)

 

Selv ville jeg nok gått for jiu-jitsu eller Capoeira. (men igjen, jeg ville fått smidighet ut av dette, og ikke kun selvforsvar)

Endret av Wrasko
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si så mye om karate for det trente jeg bare såvidt når jeg var liten, men trener BJJ og kan si at jeg synes det er dritfett. Man trener submissions, takedowns og masse forskjellige teknikker.

Det er en av de mest slitsomme formene for trening jeg vet om. Men litt av det er kanskje også fordi jeg har hørt jeg bruker mye styrke når jeg burde brukt mer teknikk, det er en kampsport hvor størrelse ikke har like mye å si som i vanlig stående fullkontakt kampsporter.

 

Kan si at det er veldig krevende men morsomt, og at det er ikke vanlig å få svart belte før minst 10 år med trening, så der er det veldig forskjell fra kampsport til kampsport hvertfall. Sjekk ut klubbene og miljøene, og se hva som passer best for deg.

Endret av Rairai
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Okay, har funnet ut at det står imellom Kickboxing og BJJ, ettersom de er mest tilgjengelig i mitt område.

 

Karate blir altfor langt unna å dra for å dra på trening.

Taekwondo er så og si rett nede i gata, men Taekwondo interesserer meg SVÆRT LITE.

Trondheim kampssportsenter ligger i passe avstand fra der jeg bor, og de har BJJ, Krav Maga og kickboxing.

Så det står imellom BJJ og KICKBOXING.

 

Hva syns dere jeg skal velge?

Takker for alle svar, dere har vært til STOR hjelp! :new_woot:

Lenke til kommentar

MMA er en forkortelse for Mixed Martial Arts. Man trenger selvfølgelig ikke være med i konkurranser, og heller ingen erfaring. Jeg antar at de har nybegynnergrupper.

 

I mma har de tatt deler fra andre kampsporter og satt sammen til en veldig allsidig kampsport. Man bruker slag, spark og submissions.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...