Gå til innhold

Hvilket språkkurs, CD/Software


Merlixus

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har lyst til å lære meg noen nye språk.. Men trenger litt hjelp til valg av

vilket software/CD merke jeg bør kjøpe.. Det er en del forskjellige av dem.

 

Jeg vil Lære meg Japansk, Fransk.. Kanskje noen andre språk også.. hehe Ja jeg har mye

tid om dagen, er syk og kan ikke jobbe. Så ikke mye jeg har å gjøre, så hvorfor ikke

trene hjernen litt og lære noe nytt.. Vil også se bra ut på en CV hvis jeg blir frisk

en gang. :)

 

Så Rosetta nevnt, men sjekket de på Amazon og de koster veldig mye for å være ærlig.

Er mer en habil i Engelsk, så ikke noe problem med Engelsk til Japansk for eksempel.

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Prøv Pimsleur, det brukte jeg og jeg snakker italiensk nesten flytende nå etter å ha brukt det. Det er fra engelsk, og det finnes til en del europeiske språk, jeg har aldri hatt noen interesse av asiatiske språk så jeg vet ikke om de tilbyr det også. Pimsleur learn french finner du garantert. Det er kjedelig i starten, men det kommer til å være vel brukt tid ettersom du vil kunne snakke veldig bra. Så bør du også lære litt på egenhånd, lese litt, lære deg bøyning av uregelrette verb, snakke med franskmenn etc. Du kan også prøve livemocha.com, en ganske bra side for språklæring.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tror Pimsleur og Michel Thomas method er de beste måtene å lære på. Begge er på audioformat, og gjør læringa motiverende i seg selv.

er en 10-minutters litt artig og informativ video om de to metodene.

 

Bra at du velger å bruke tida på å lære språk, tror man får mye igjen for det :) Bare gjennomfør det ordentlig, og lær deg det du har mest lyst til å lære.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Prøv Pimsleur, det brukte jeg og jeg snakker italiensk nesten flytende nå etter å ha brukt det. Det er fra engelsk, og det finnes til en del europeiske språk, jeg har aldri hatt noen interesse av asiatiske språk så jeg vet ikke om de tilbyr det også. Pimsleur learn french finner du garantert. Det er kjedelig i starten, men det kommer til å være vel brukt tid ettersom du vil kunne snakke veldig bra. Så bør du også lære litt på egenhånd, lese litt, lære deg bøyning av uregelrette verb, snakke med franskmenn etc. Du kan også prøve livemocha.com, en ganske bra side for språklæring.

 

Kjøpte du dem? Pimsleur, mener jeg. Jeg lastet ned den første (sånn free-greie), men de andre må man betale for. Lurte på om det gikk an å laste dem ned gratis en eller annen plass...

Endret av isotope
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...