Gå til innhold

Oversikt over gjeld og betalings anmerkninger


Gunfreak

Anbefalte innlegg

Så jeg har kontroll på 2 kreditkort jeg har, et mastercard fra DNB og et gebyr fri.Disse blir betalt ned å ha kontroll betaler også ned noe fra Komplett.no

 

Også kontroll på dette.

 

Men jeg har masse små inkasso saker, 300 her, 500 der, 1300 der borte osv.

Jeg vet jeg har minst 2 betalings anmerkninger. Men har sikkert flere også.

 

Er det noen jeg kan skrive til for å få vite total gjeld eller i hvertfall totale betalings anmerkninger?

 

Vi trenger en ny bil, og tenker å søke lån når kortene er betalt ned. Jeg er usikker på om jeg får et lån på ca. 100k siden jeg er uføretrygdet, men har jo hørt om folk som er uføre som kjøper seg bil. så noen må jo få lån. Men så lenge jeg har gjeld på ca. 20k og spesielt med disse anmerkningene vil jeg aldri få lånet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg har kontroll på 2 kreditkort jeg har, et mastercard fra DNB og et gebyr fri.Disse blir betalt ned å ha kontroll betaler også ned noe fra Komplett.no

 

Også kontroll på dette.

 

Men jeg har masse små inkasso saker, 300 her, 500 der, 1300 der borte osv.

Jeg vet jeg har minst 2 betalings anmerkninger. Men har sikkert flere også.

 

Er det noen jeg kan skrive til for å få vite total gjeld eller i hvertfall totale betalings anmerkninger?

 

Vi trenger en ny bil, og tenker å søke lån når kortene er betalt ned. Jeg er usikker på om jeg får et lån på ca. 100k siden jeg er uføretrygdet, men har jo hørt om folk som er uføre som kjøper seg bil. så noen må jo få lån. Men så lenge jeg har gjeld på ca. 20k og spesielt med disse anmerkningene vil jeg aldri få lånet. 

 

Har du ikke tatt vare på brevene? 

Lenke til kommentar

Det er nok ingen som har kontroll over all din gjeld.

Det du må gjøre er å gå gjennom all posten din (for du kaster vell ikke brevene fra inkasso-selskapene?), og få en oversikt over hva du skylder der, og få betalt det ned. Når du har fått fjernet alle inkasso-sakene mot deg, ser du nok lyset i tunnelen ;)

Se litt i denne tråden her om å finne betalingsanmerkninger: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=781985


Men bil til 100 000? Trenger du virkelig det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kontaktet, sergel, kredinor og lindorf, de tre jeg vet jeg har gatt inkasso varsel fra, har ingen utstående saker.

 

 

Så jeg prøvde meg på et finansierings bevis på dnb for bil lån på 120k og fikk det innvilget.

 

Vi trenger en varebil pga mange hunder. Så nå begynner jakta på en jumpy.

Lenke til kommentar

På www.inkasso.no kan du foreta en gjeldsforespørsel på deg selv. Mer korrekt kunne det vært kalt en inkassoforespørsel, men det er ikke jeg som har laget den nettsiden. Det som skjer er at så godt som alle inkassoselskaper i Norge får denne henvendelsen, og sjekker opp ditt fødselsnr i sine registre. Har du noe der så sender de deg en oversikt.

 

Pleier å bruke denne selv, på vegne av andre.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...