Gå til innhold

Ivy Bridge 3570K tester.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor høyt kan du klokke på luft? Stemmer det at den blir varmere og klokker dårligere enn SB på luft / vann?

 

EDIT: leif

 

Jeg har ikke noe luft kjølere liggende så har ikke noe og teste det med, men en annen på OCN har en som han kjører på 1.18v med en prolimatech megahalem og han har load temps på 65c.

 

Det som skal nevnes er at jeg kjører mine 4.5Ghz tester på 1.3v fordi jeg ikke orket og lete etter noe lavere spenninger som funket. vedkommende på OCN kjører samme 4.5Ghz på 1.18v.

 

Slik det ser ut nå så virker det som om de blir noe dårligere enn SB på luft og vann ja, men dette er bare basert på et par chipper, det kan godt være at dette er dårlige chipper.

 

Min nekter alt over 4.7Ghz, selv ikke med 1.45v så vil den ikke inn i windows med 47x multi.

Lenke til kommentar

Hvor høyt kan du klokke på luft? Stemmer det at den blir varmere og klokker dårligere enn SB på luft / vann?

 

EDIT: leif

 

Jeg har ikke noe luft kjølere liggende så har ikke noe og teste det med, men en annen på OCN har en som han kjører på 1.18v med en prolimatech megahalem og han har load temps på 65c.

 

Det som skal nevnes er at jeg kjører mine 4.5Ghz tester på 1.3v fordi jeg ikke orket og lete etter noe lavere spenninger som funket. vedkommende på OCN kjører samme 4.5Ghz på 1.18v.

 

Slik det ser ut nå så virker det som om de blir noe dårligere enn SB på luft og vann ja, men dette er bare basert på et par chipper, det kan godt være at dette er dårlige chipper.

 

Min nekter alt over 4.7Ghz, selv ikke med 1.45v så vil den ikke inn i windows med 47x multi.

 

4.5Ghz med bare 1.18v er mye bedre enn i7-930.. Spesielt med tanke på at han bare får 65c under full load med en luftkjøler. Ganske imponerende.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Er det noe forskjell mellom sandy og ivy clock for clock? Ser veldig likt ut for meg.

Blir spennende å se hva du får til med ln2 hvertfall!

Det er det jeg skal finne ut med disse testene, skal sammenligne med en 2600 med HT av og clocket til samme clock. Regner med at det er noen % bedre ytelse på 3570'en, men ikke mye.

 

4.5Ghz med bare 1.18v er mye bedre enn i7-930.. Spesielt med tanke på at han bare får 65c under full load med en luftkjøler. Ganske imponerende.

 

Joda spenningsmessig så er det bedre enn 1366 og 1155, men ikke noe særlig bedre når det kommer til clock på SB, er ganske mange som når 4.5Ghz med en grei luftkjøler på SB

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe luft kjølere liggende så har ikke noe og teste det med, men en annen på OCN har en som han kjører på 1.18v med en prolimatech megahalem og han har load temps på 65c.

 

Det som skal nevnes er at jeg kjører mine 4.5Ghz tester på 1.3v fordi jeg ikke orket og lete etter noe lavere spenninger som funket. vedkommende på OCN kjører samme 4.5Ghz på 1.18v.

 

Slik det ser ut nå så virker det som om de blir noe dårligere enn SB på luft og vann ja, men dette er bare basert på et par chipper, det kan godt være at dette er dårlige chipper.

 

Min nekter alt over 4.7Ghz, selv ikke med 1.45v så vil den ikke inn i windows med 47x multi.

65C på en Megahalem med 1.18V @4.5GHz :eek:

Og her trodde jeg det bare vare var en litt svakere overklokker enn 2500k, men man får jo 2500k som lar seg kjøre på 4.5GHz med lik spenning og 5-10°C lavere temps...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe luft kjølere liggende så har ikke noe og teste det med, men en annen på OCN har en som han kjører på 1.18v med en prolimatech megahalem og han har load temps på 65c.

 

Det som skal nevnes er at jeg kjører mine 4.5Ghz tester på 1.3v fordi jeg ikke orket og lete etter noe lavere spenninger som funket. vedkommende på OCN kjører samme 4.5Ghz på 1.18v.

 

Slik det ser ut nå så virker det som om de blir noe dårligere enn SB på luft og vann ja, men dette er bare basert på et par chipper, det kan godt være at dette er dårlige chipper.

 

Min nekter alt over 4.7Ghz, selv ikke med 1.45v så vil den ikke inn i windows med 47x multi.

65C på en Megahalem med 1.18V @4.5GHz :eek:

Og her trodde jeg det bare vare var en litt svakere overklokker enn 2500k, men man får jo 2500k som lar seg kjøre på 4.5GHz med lik spenning og 5-10°C lavere temps...

 

Med 1.18v kan en godt se for seg bra skaleringspotensiale uten rare temperaturøkningen. 1.25v burde ikke gi så mange grader høyere temperatur, men på en såpass lav spenning burde 0.07v utgjøre en grei bump i frekvens. men selvsagt: er en manisk ift temperatur og MÅ ha den under 70 grader, så er potensialet så der. Skal en se på specs så er jo 80+ helt greit. Selv har jeg smertegrense på 85 grader under prime, vel vitende om at den belastningen er noe CPUen vil se kun sporadisk, og at temperaturen slik sett IRL er lavere enn min grense.

Lenke til kommentar

Sorry, bare må ha den i mine innlegg, beklager, beklager.

 

Men det dere sier er at de nye er dårligere til å klokke enn de forrige?

Eller joda, det kan jo bare være en dårligere chip som det sies over her, så man skal jo ta det med en klype salt, men det er jo interessant.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe luft kjølere liggende så har ikke noe og teste det med, men en annen på OCN har en som han kjører på 1.18v med en prolimatech megahalem og han har load temps på 65c.

 

Det som skal nevnes er at jeg kjører mine 4.5Ghz tester på 1.3v fordi jeg ikke orket og lete etter noe lavere spenninger som funket. vedkommende på OCN kjører samme 4.5Ghz på 1.18v.

 

Slik det ser ut nå så virker det som om de blir noe dårligere enn SB på luft og vann ja, men dette er bare basert på et par chipper, det kan godt være at dette er dårlige chipper.

 

Min nekter alt over 4.7Ghz, selv ikke med 1.45v så vil den ikke inn i windows med 47x multi.

65C på en Megahalem med 1.18V @4.5GHz :eek:

Og her trodde jeg det bare vare var en litt svakere overklokker enn 2500k, men man får jo 2500k som lar seg kjøre på 4.5GHz med lik spenning og 5-10°C lavere temps...

 

Med 1.18v kan en godt se for seg bra skaleringspotensiale uten rare temperaturøkningen. 1.25v burde ikke gi så mange grader høyere temperatur, men på en såpass lav spenning burde 0.07v utgjøre en grei bump i frekvens. men selvsagt: er en manisk ift temperatur og MÅ ha den under 70 grader, så er potensialet så der. Skal en se på specs så er jo 80+ helt greit. Selv har jeg smertegrense på 85 grader under prime, vel vitende om at den belastningen er noe CPUen vil se kun sporadisk, og at temperaturen slik sett IRL er lavere enn min grense.

 

Det er noe jeg skal finne ut av, skal ta en del tester og se hvordan IB er mot SB når det kommer til temperaturer, tenker og kjøre 45min Prime95 load på ca 1.1v, 1.25v, 1.35v med 2600k og se hvordan det er imot 3570'en.

 

En liten test fra TW viser at vi har noe stygt i vente mtp temperaturer på alt annet en Nitro/Dice.

 

Link

4663_43_asrock_z77_extreme6_intel_z77_with_ivy_bridge_motherboard_review.png

 

4.7Ghz testen var gjort på 1.36v med H100 kjøling.

 

Det virker som at den lille die'en gjør det vanskelig og få unna varmen, effekten er ikke noe høyere enn SB på samme clocks, men virker som at dagens kjølere har vanskelig for og få kjølt ned den lille die'en effektivt.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

 

4.7Ghz testen var gjort på 1.36v med H100 kjøling.

 

Det virker som at den lille die'en gjør det vanskelig og få unna varmen, effekten er ikke noe høyere enn SB på samme clocks, men virker som at dagens kjølere har vanskelig for og få kjølt ned den lille die'en effektivt.

 

Er ikke dette helt ulogisk ettersom at en die shrink skal redusere både strømforbruk og temperatur - uansett? Det må være noe galt.. Veldig galt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...