Gå til innhold

Oppdatere fra windows 7 til widnows 8.1  

10 stemmer

  1. 1. Skal eg oppdatere til windows 8.1

    • Ja, det er mykje bedre.
      6
    • Nei, fortsett med win 7.
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppgrader bare hvis du har problemer med windows 7, kan være alt fra dårligere drivere til nye maskinvare, dårlig støtte fra produsenten, jeg måtte gjøre det, istedenfor å kaste bort tid til å feilsøke.

 

Bortsett fra det vil jeg ikke si det er vært å kaste bort pengene til å oppgradere, vent heller på windows 9, da er forskjellene større.

Lenke til kommentar

Om du ikke opplever problemer med Windows 7, ville jeg nok også ventet på Windows 9 før jeg oppgraderte. Dog er jeg litt "kjærringa mot strømmen" føler jeg, for jeg er faktisk VELDIG forløyd med Windows 8 og 8.1, og vil IKKE tilbake til Windows 7. Har ikke opplevd noen problemer. Det går vel rykter om at det skal slippes en gratis "public beta" til Windows 9 allerede nå i september! Du kan jo i hvert fall vente på den, prøve den, og deretter ta valget om du vil vente på Windows 9 eller oppgradere til 8.1. Selv om det antageligvis vil være noen begrensninger og bugge i betaen så vil du trolig se nok av hoved-punktene og forskjellene fra Win 8.1 til å kunne ta en beslutning om hva du vil gjøre...

 

Men om alternativene kun står mellom 7 og 8.1 så ville jeg valgt 8.1

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Altså å installere Windows 8.1 kan jo være greit det så har du den nyeste Windowsen. Mindre oppdateringer når du kjører reinstallasjon er det også på Windows 8.1 i forhold til Windows 7. Uff. Om du merker forskjellen er jeg sannelig ikke sikker på, men uannsett så er det ikke noen ulempe og ha Windows 8.1 iallefall. Kjører man Classic Shell og Deaktiverer Modern Ui så blir jo Windows 8.1 bra.

Så det er bare å kjøpe Windows 8.1 ja. Ikke noe problem.

Når det gjelder driverproblemer i Windows 8.1 så har jeg ikke noe annet enn Bluetooth greier tror jeg som jeg ikke får ordna, men Bluetooth på Hovedpc`en bruker jeg nok ikke allikevel, så det går greit. Mye drivere ligger jo i Windows fra før av, så.

Å vente til Windows 9 er da ikke noe vits. Man kjøper da vel gjerne Windows 9 allikevel, så hvorfor vente? Ser ikke noen grunn til det jeg iallefall.

Lenke til kommentar

Noen av fordelene med Windows 8.1 vs 7 :

 

*Siste DirectX støtte.

*Bedre kernel som gjør at eldre spill faktisk fungerer ganske så bra i Windows 8.1 vs 7.

*Mange små endringer som du sikkert legger merke til på jobben : oppgavebehandling , ytelseovervåkning osv.

*Bedre kjøring av diskebehandling og andre administrative hendelser i bakgrunnen.

*Integrert antivirus som er ok (det finnes bedre kommersielt).

Lenke til kommentar
  • Windows 8 har Hyper-V integrert.
  • Bedre/Mer relevante resultater når man søker etter ting (Win+W, Win+S, Win+F) enn når man gjør det samme med den gamle startmenyen. Bruker StartIsBack i tillegg i stedet for startskjermen i Windows 8.

Hvis du ikke har spesielt bruk for noen av de nevnte tingene, spørs det om du egentlig har en god grunn til å oppgradere nå. Du bør regne med noen problemer etter oppgraderingen, og du vil sannsynligvis bruke en del tid til å tilpasse Windows 8.1 dersom du foretrekker vanlig desktop over Modern UI. Jeg er sikker på at Microsoft ønsker at Windows 9 skal kapre brukere av Windows 7, så de ønsker sannsynligvis at oppgradering fra 7 til 9 skal gå så knirkefritt som mulig.

 

En annen ting du kanskje kan gjøre er å vente til Microsoft går ut hva prisen til Windows 9 blir. Blir den gratis eller mye billigere for brukere av Windows 8.1, kan du jo vurdere å oppgradere når vi vet mer om dét.

 

Hvis du likevel ønsker å oppgradere til Windows 8.1, og har muligheten til å oppgradere rett til 8.1 i stedet 8 or deretter 8.1-oppdateringen, anbefaler jeg dét, fordi begge gangene jeg installerte 8.1-oppdateringen gikk det galt, og jeg måtte ordne opp manuelt etterpå.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...