Gå til innhold

Hva er galt? {MAMB-logg og Combofix-logg}


Anbefalte innlegg

Maskinen har vært helt loco siste to dagene. Jeg mistenkte virus, men tror muligens det er lavasoft ad aware sin automatiske oppdatering til 30 dagers gratis pro trial. Maskinen fungerer hvertfall fint igjen etter at jeg avinstallerte nevnte program.

 

Uansett kjekt om noen gidder å sjekke igjennom loggene for å se hvordan det står til med maskina. :)

 

På forhånd takk!

 

combofix.txt

mbam-log-2012-07-18 (23-42-33).txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten: jeg har også oppdater adobe flash player, og java i dag, og windows update i går, eller for noen dager siden? Husker ikke helt når det var. Jeg gjenopprettet maskina til før forrige windows update, i tilfelle det var dette som var problemet.

 

Så nå har jeg beskjed igjen om at "nye oppdateringer er tilgjengelig". Kan jeg installere uten problemer?

Lenke til kommentar

Anbefaler at du tar et par steg :

 

*Avinstaller Java og sørg for å slette alt av temp filer.

*Fjern de siste gjennopprettningspunktene fra Windows så du unngår at systemet laster inn på nytt de samme filene ved oppstart.

*Slett alt som er i søppelboksen.

 

1 : Last ned og kjør Eset online scan : http://www.eset.com/us/online-scanner/

2 : Last ned og kjør TDSS Killer : http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208283363

3 : Last ned og kjør Hitman Pro 3.6 http://www.surfright.nl/en

 

Kjør også på nytt MBAM og Combofix og post loggene her. Jeg er ikke noen ekspert selv på sliker logger så jeg har selv bedt om hjelp med et liggnende problem her.

Lenke til kommentar

En annen grunn til at jeg ber deg ta de stegene ovenfor er hovedsakelig av flere årsaker :

 

*Java kan faktisk misbrukes og noen trojanere kan gjemme seg desverre :(

*Temp folderen kan også misbrukes og pcen kan bli satt til å kjøre temp filer ved restart noe som gjør at viruset dukker opp hele tiden på nytt.

*Gjennopprettningspunktet til Windows kan også være infisert, tilbakestiller man da maskinen dukker problemet opp igjen.

 

Når det gjelder programmene tar ikke feks MBAM alt, det er derfor lurt å kjøre flere programmer som angriper problemet fra flere vinkler siden noen Trojanere kan være laget for å angripe noen av mens det ikke greier å unngå andre av / anti malware. Kombinasjonen av programmene ovenfor blir brukt flere plasser (ofte sammen med custom scripts for å fjerne spesialiserte utgaver av trojanere) og kommer man ikke videre her på Hardware.no finnes det heldigvis andre plasser man kan dra for å få ordentlig hjelp.

Lenke til kommentar

En ekspert vil ikke be om at trådstarter:

  • avinstallerer Java dersom installasjonen ikke er grovt utdatert. Anbefaling om oppdateringer blir gjort til slutt.
  • sletter alt av temp filer fordi det idag ikke er uvanlig at nødvendig data for å rydde opp etter malware ligger i temp-mapper.
  • fjerner gjennopprettningspunkter fra Windows, dette blir gjort tilslutt.
  • kjører Combofix før DDS/OTL logger er sjekket.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...