Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan kroppen plutselig si stopp helt uten varsel?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Eller vil man vanligvis merke symptomer først?

 

Grunnen til at jeg lurer, er fordi jeg jobber ofte 16-24t pr dag I 6-7dager, noen dager 12-16t kun for å hvile, samtidig som at jeg tenker at jeg unngår utbrenthet.

 

Jeg har jobbet slikt I halvtår nå og jeg kjenner meg hverken sliten eller noe form for utmattelse, kontra min kollega som for noen dager siden måtte sykemelde seg, pga utbrenthet og andre psykiskelidelser som han opparbeidet seg til og ignorerte det.

 

Selv så ville jeg nok ikke ha ignorert det, men heller gjort noe med det. Likevel så begynner jeg lure på om det feiler noe med kroppen, da jeg som sagt ikke har eller kommet over symtomer som tilsier utbrenthet.

 

 

Anonymous poster hash: 94565...a9c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde i hvert fall det. Jobbet 60% ved siden av studie, samtidig som jeg var oppe i 60-70 timer på skolen i uka. Etter noen år så sa det plutselig stopp. Og fremdeles så merker jeg det på kroppen at jeg ikke lenger kan kjøre meg selv like hardt, uten at jeg veldig raskt merket det.

 

Anonymous poster hash: 56a7d...87e Anonymous poster hash: 56a7d...87e

Lenke til kommentar

Prøv en real dose crystal meth, kan du holde det gående i flere døgn og du får psykiske lidelser og blir utbrent i rekordfart  :roll:

Du kan ikke drive rovdrift på deg seg og ikke forvente å måtte betale prisen senere. Lykke til med prosjektet ditt hvis du fortsetter i dette sporet.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utbrenthet er ikke noe som kommer uten forvarsel. Utbrenthet er vel mer en beskrivelse på en sinnstilstand som kommer som følge av utmattelse og ingen motivasjon. Men om du lurer på om kroppen din tar fysisk skade av å jobbe såpass mye, så er svaret tja. 

 

Kroppen vår tåler veldig mye, og man trenger faktisk ikke så mye søvn som man skulle tro. Desto mer man gjør i løpet av en dag, desto bedre sover man. Dersom du spiser og drikker passe riktig, og passer på å få deg tilstrekkelig med søvn så går det veldig bra. Men husk på at dette er en balansegang, så pass på å ikke brenne lyset i begge ender.

 

Skal du ligge på rundt 300 arbeidstimer i måned etter måned må man spørre seg selv ett spørsmål. Kan alt annet byttes mot penger? Hvis svaret er ja, så er det ikke noe problem for deg å jobbe så mye. Hvis svaret er nei, så vil du nok føle deg utbrent etter en stund. Hvis tanken om kjæreste, fritid, familie etc hele tiden brenner i bakhodet vil dette tære veldig på deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...