Gå til innhold

Trenger HDMI kabel til 1080P på 10meter (evt. 15).


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg trenger forslag til en HDMI kabel som kan takle 10 (evt. 15) meter fra PC bort til TV. Jeg kjøpte en clas ohlson 10meters kabel, men den klarte dessverre ikke 1080p. Alt opp til det gikk fint, men på siste fulle oppløsningen ble det for mye. jeg anntar det er pga. signalet blir for dårlig til å bære 1080p. Jeg får bilde på 1080p, men det blir fullt av artifacts, og umulig å se på i praksis.

 

Så, jeg må vel krype til korset og enten få meg en bedre HDMI kabel, eller evt. en forsterker. I så måte lurer jeg på om noen kan gi meg en annbefaling på en 10meter eller lengre kabel som takler 1080p uten problemer.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Du nevner ikke om du behøver en ren HDMI-HDMI eller om du skal ha en DVI-HDMI. Jeg kjøpte denne og er kjempefornøyd med den:https://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=45254

Jeg antar at du kanskje bare skal ha HDMI-HDMI? Sjekk også www.profigold.com - jeg er likevel litt usikker på om de garanterer 1080p over så lange avstander som du ønsker her.

Endret av Bibendum
Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg trenger forslag til en HDMI kabel som kan takle 10 (evt. 15) meter fra PC bort til TV. Jeg kjøpte en clas ohlson 10meters kabel, men den klarte dessverre ikke 1080p. Alt opp til det gikk fint, men på siste fulle oppløsningen ble det for mye. jeg anntar det er pga. signalet blir for dårlig til å bære 1080p. Jeg får bilde på 1080p, men det blir fullt av artifacts, og umulig å se på i praksis.

 

Så, jeg må vel krype til korset og enten få meg en bedre HDMI kabel, eller evt. en forsterker. I så måte lurer jeg på om noen kan gi meg en annbefaling på en 10meter eller lengre kabel som takler 1080p uten problemer.

 

-Stigma

 

Ta en titt på disse:

http://avshop.no/CBC.aspx?q=c:100144

Når de annonseres med 1080p og HDMI 1.3 støtte så er det bare å reklamere hvis de ikke funker:

DreamScreens nye UltraFlat-serie HDMI-kabler leverer ikke bare en innovativ designmessig løsning, men støtter også nyeste HDMI standard (1.3) og garanterer full støtte for 1080p i alle lengder, selv 25 meter.

 

UltraFlat har ingen sjenerende tekst/logo på kabelen, og leveres i heldekkende hvitt, slik at du kan strekke den langs tak, vegger og gulv uten at den knapt synes.

 

I stedet for at hver leder ligger omkranset av en rekke øvrige ledere som i en vanlig kabel ligger lederne horisontalt etter hverandre, der den flate konstruksjonen gir en ekstremt god beskyttelse mot RFI og EMI interferens.

 

Grunnet kabelens ekstremt presise og unike konstruksjon, garanterer UltraFlat støtte for HDMI 1.3, inkludert "Deep-color" 48-bits fargedybde og det nye xvYCC fargerommet, samt selvsagt alle de nye HD-lydformatene.

 

- Trippel isolering - maksimal beskyttelse mot RFI og EMI støy

- RoHS godkjent

- Godkjent for siste HDMI 1.3 spesifikasjonene

- 340 MHz båndbredde (10.2 Gigabit/sekund)

- Nøyaktig 100-ohm impedans

- 19-pin han/han, Type-B HDMI kontakter

- Gull dekte korrusjonsresistente plugger

- Gass innsprøytet dielektrisk insulasjon

- Støtter fullt ut "CEC" kontroll tilkobling

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...