Gå til innhold

Den store skreddertråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er noe balanseproblem med den jakken. Det er tatt inn for mye i livet, og for lite i ryggen. Derfor ser baksiden ut som om den er for trang over rumpa, med litt stjertetendenser, og for vid over skuldrene.

Er fin i fronten, men den er litt lavere på venstre side. Det kan være litt slurvete påledning, siden ene ermet er lengre enn det andre.

 

Jeg hadde rettet den igjen.

 

Kun smoking kan ha alle knappene kneppet, men det er ikke mye galt å la den nederste være åpen der også.

Lenke til kommentar

I prinsippet ja, men jeg ville ikke tatt den inn i midtsømmen, for du ser hvor fint den ligger der. Det er der ermene er festet at du har for mye stoff.

Derfor ville jeg løsnet sidesømmene og sluppet ut litt i midjen, mens jeg ville tatt inn der dine blå streker slutter.

 

Den V-en som du har fått i korsryggen der splittene slutter, tror jeg kommer av at den er for smal i livet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I prinsippet ja, men jeg ville ikke tatt den inn i midtsømmen, for du ser hvor fint den ligger der. Det er der ermene er festet at du har for mye stoff.

Derfor ville jeg løsnet sidesømmene og sluppet ut litt i midjen, mens jeg ville tatt inn der dine blå streker slutter.

 

Den V-en som du har fått i korsryggen der splittene slutter, tror jeg kommer av at den er for smal i livet.

Jeg skjønner, skal be skredderen ta den ut i livet, men inn rundt skulderene, men da blir den jo videre og jeg synes den fortsatt er litt for vid hvis du ser den fra forsiden, hvis jeg ber skredderen ta den in noen centimeter ved midtsømmen (rødt strek) vil vel det kunne hjelpe betraktelig?

 

9wh7x.jpeg

hRwdu2b.jpg

vuCpuXC.jpg

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Du kan jo høre med skredderen, men du ser den er litt for trang bak i midjen, derfor spriker splittene. Og for vid der ermet er festet på ryggen.

Fronten er helt fin. Det ene ermet er for langt.

Slik bildene er tatt, så er den for trang der splitten starter. Du ser det spesielt på bildet i midten, at splitten nærmest har tendens til å vrenge seg.

Tar du den ut der vil jakken bli noe løsere i over korsryggen, og falle riktigere over rompa di.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har målt ermene og de er like lange.

Synes det ser bra ut, men føler at den kunne ha vært trangere, at dressjakka ikke er nær kroppen på samme måte som en enkelspent dress.

 

Ok. Det er gjerne en smakssak. Og det er ikke mye du må knipe inn før den blir pølseskinn. Det er ikke fint på en slik jakke.

Jeg synes kanskje du skulle brukt den noen uker slik at den får satt seg mer til kroppen din.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har tips til en god skredder i Bergen som er flink på sjaketter?

 

Bestilte en sjakett fra Suitopia.no og så var vesten litt for kort og jakken litt for stor til meg. Og så har suitopia en passform-garanti som sier at jeg får pengene tilbake for eventuelle justeringer jeg må gjøre på plagget i ettertid.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...