Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Ser fin ut den. Lav effektbruk, matt skjermflate og 2ms. Sikkert bra for input-lagen at den bare har 1 DVI for da har den antakeligvis ikke slik portvelger.

 

http://www.prad.de/en/monitore/review/2009/review-samsung-p2370.html

 

Her er en som ligner, men med LED-baklys:

http://www.dustinhome.no/pd_5010333112.aspx

 

Agentspoon:

Du burde prøve å finne review av denne. En ny modell S-IPS med 24" 1920x1200 for 3349,-

http://www.dustinhome.no/pd_5010384363.aspx

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har lest en anmeldelse av lillebroren på 22". Den hadde en eller annen markant svakhet som jeg ikke kommer på i farten, men skal definitivt finne tilbake til den!

 

Jeg har faktisk Samsung Syncmaster XL2370 stående i et rom her hjemme. Inntrykket er at den er utrolig lys, så mye at det skjærer i øynene umiddelbart. Jeg har dimmet den helt ned som en konsekvens, og derav har resten av bildet også måtte lide brutalt. Jeg kan verken anbefale den eller P2370 noe nevneverdig, da jeg syns at skjermen på f. eks. den utgåtte bærbare Dell XPS M1530 er ganske mye bedre. Det sier litt når dette er en egen skjermenhet som før kostet 3000 kroner. Lite bomkjøp på meg der altså, uansett hva testene måtte påstå. Det samme kan vel egentlig sies for Samsung-paneler som blir brukt i mange populære bærbare nå (tenker spesifikt på Acer 3810T og Packard Bell TJ75). De er veldig lyssterke, men har lav kontrast og er veldig ømfintlige med vinkler. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Agentspoon:

Vi får holde øyne og ører åpne, det kommer nok nye skjermmodeller utover året.

 

Kunne vært tøft å prøve Nec MultiSync EA231WMi i treskjerm-oppsett siden den har display port mtp Eyefinity.

 

Får jo 4 slike for prisen av 1 30"

 

Irriterende at det ikke går å søke etter display port i prisguiden.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Bakerst på PC-en din vet du sikkert at det er masse tilkoblinger. Disse er egentlig del av enden på hovedkortet (illustrasjonsbilde). Akkurat dette hovedkortet har 6 stk USB, nettverkskabel/ethernet OG skjermutgang. Det finnes noen hovedkort som ikke har skjermutgang, men det valgte kommer med dette fordi det har integrert grafikk. For andre hovedkort man ha et ekstra skjermkort, som heldigvis også har utgang til skjerm. :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Agentspoon:

Når det gjelder disker til "stille system" så kan jeg gå god for:

 

Samsung EcoGreen F2 1 TB S-ATA.

 

Har to slike i RAID1 og det er lite støy og vibrasjon.

 

Ytelsen er god til å være 5400 RPM og det er 500 GB platetetthet.

 

Koster 537,- hos rimeligste og 599,- hos dustin.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Antistatisk armlenke er noe som nesten er et must når man bygger pc, da slipper du å ødelegge ting :thumbup:

Men det kan jo gå bra uten da... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bra når andre besvarer noen av de spørsmålene som etter hvert dukker opp i tråden. Disse vil bli kreditert med omdømme / poeng. :)

 

Hva angår Linux støtte tror jeg at det skal gå helt fint. Crossfire var en nyhet for den eldre HD 4800-serien, så ville være overrasket dersom det ikke var brakt videre til den nyeste generasjonen skjermkort. Ellers burde alt annet også være støttet, så vidt jeg vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antistatisk armlenke er noe som nesten er et must når man bygger pc, da slipper du å ødelegge ting :thumbup:

Men det kan jo gå bra uten da... :p

 

Privat har det funket uten for meg i 15 år, men da jeg jobbet på PC-verksted brukte jeg antistatisk matte osv.

 

Sier ikke at man ikke bør bruke antistatisk, men de følgende punktene er like viktig:

-Aldri ta på kontaktflatene ved montering eller håndtering av hardware

-ALdri montere eller ha PC i rom med teppe (både med tanke på statisk elektrisitet og støv)

-Kle seg i lette bomullsklær

-Sjekk hvordan ting faktisk skal gjøres og ikke bare på måfå gjøre det slik DU TROR det skal gjøres

-Bruk egnet underlag

-Ta den tiden du trenger hvis det er første gang

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Antistatisk armlenke er noe som nesten er et must når man bygger pc, da slipper du å ødelegge ting :thumbup:

Men det kan jo gå bra uten da... :p

 

Privat har det funket uten for meg i 15 år, men da jeg jobbet på PC-verksted brukte jeg antistatisk matte osv.

 

Har heller aldri hatt noe problem privat uten, profesjonelt bruker jeg selvfølgelig matte + bånd.

Privat går det med det gode gamle "slikk-på-tommelen-og-trykk-tommelen-på-et-metall-med-jevne-mellomrom"-trikset, eventuelt gå til innkjøp av en slik: http://www.thinkgeek.com/gadgets/tools/9de7/ .

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt problemer med statiske støt osv i huset mitt, men ett antistatisk armlenke koster 50kroner, hvorfor risikere og ødelegge noe så viktig, når du kan komme unna med 50kroner?

 

Skrujern er ett must og da, det visste du sikkert fra før, skruer kommer med alt og om du må er det ikke vanskelig og skaffe nye skruer, bare ta med deg en skrue du trenger og finn den på en butikk som selger det.

Lenke til kommentar

Transport streiken gjør så jeg fortsatt sitter her, med mitt fem år gamle beist av en støvsuger.

 

Antistatisk armbånd er å anbefale, det er jævlig surt om du ender opp med å ødelegge deler for tusenvis av kroner.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...