Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hvordan fjerne utorrent?


Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig fått installert et program som heter utorrent på min PC. Det har jeg garantert ikke gjort selv, så her må det være noen ugler i mosen..

Hjelper ikke å avinstallere det på Legg til/fjern programmer, hjelper heller ikke å fjerne exe-filen. Da får jeg bare beskjed om at jeg ikke har tilgang, da programmet er i bruk, selv etter at jeg har avsluttet programmet.

 

Utorrent starter av seg selv når jeg kommer inn i Windows, og jeg må trykke NO, CANCEL osv osv en hel haug med ganger bare for å komme meg videre..

 

Noen som vet hvordan jeg kan kvitte meg med dette greiene her???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98128394

Gå inn på startmenyen og velg "Kjør" i Windows XP. Der skriver du: msconfig. I Windows Vista skriver du det rett inn i søkefeltet. Da kommer det opp en popup. Der velger du fanen "Oppstart". Der får du se alle programmene som starter opp hver gang du skrur på maskinen. Finn Utorrent på lista, og ta bort haken. Start maskinen på nytt. Da skal det være mulig å fjerne programmet på vanlig måte siden det ikke lenger er i bruk.

Endret av Slettet+98128394
Lenke til kommentar

µTorrent er vanligvis ikke skadelig og installerer seg ikke av seg selv.

Dog er malware kjent for å skjule seg som et annet program, Jeg har ikke hørt om det enda, men at det finnes malware skjult under navnet µTorrent er ikke umulig.

 

Her er den orginale Q&A siden til µTorrent

Her vil de stå blandt annet hvordan du fjerner µTorrent fra maskinen.

http://www.utorrent.com/faq.php

Lenke til kommentar

Skal me sjå...

 

Fant ikke utorrent på lista over progammer som starter når windows starter..

Har vært inne på hjemmesiden til utorrent, prøvd en del ting, uten at det hjelper

Alle disse CANCEL, NO, AVBRYT osv som jeg refererte til, er pga alle boksene som dukker opp i forbindelse med utorrent. Om jeg vil at den skal være default torrent program, om jeg vil se etter oppdateringer, at den er i konflikt med noen andre prgammer jeg har (Nvidia firewall), at den ikke vil fungere ordentlig osv.. SÅ jeg vet helt ikke hvordan jeg skal løse dette. Jeg VET med 100% sikkerhet at jeg ikke har installert dette selv, det skjedde når jeg skrudde på maskinen etter at jeg kom fra jobb, Norten gikk bananas noen sekunder, og blokkerte et program som het Downloader, igjen og igjen og igjen..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...