Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

7 og 8 år gamle barn flyr alene - far fraskriver seg alt ansvar


Anbefalte innlegg

Ut fra det som står i artikkelen bød dette på problemer for barna, på 7 og 8.

 

http://www.framtidinord.no/nyheter/article128057.ece

- De ble værfast i Hammerfest. Men vi foreldre fikk ingen informasjon og døtrene ingen mat, sier pappa Arnt Vegar Jensen.

 

Det ble en trasig start på jula for de to små jentene som skulle reise på ferie til sin mor i Honningsvåg. Klokken åtte på morgenen den 20. desember, startet de flyturen fra Tromsø. En tur som skulle ta tre timer.

 

I Hammerfest ble de værfaste, og turen gikk så videre med buss. Etter 12 timer på reisefot ankom de Honningsvåg. Slitne og sultne.

 

Er så små barn gamle nok til å fly alene? Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel helt ann på flyselskapet. Uansett, om de (flyseslkapet) tar på seg ansvaret med å la dem fly alene, burde de også sørge for at de får i seg mat og væske. Det gjelder egentlig for alle som må bytte en 3 timers flytur i en 12 timers busstur. Man forventer mat og drikke på veien.

 

"alt de fikk tilbud om var en mandarin og brus."

 

WTF? Om jeg så hadde vært voksen, så hadde jeg vært forbannet om det var alt vi ble tilbudt på turen.

Lenke til kommentar

ja de skal nå ha rett på mat og sånn.. men det er ikke så enkelt for barn å kreve dette. Vi fikk det ikke bare servert i hånda vi heller når vi mista flyet vårt engang pga det første flyet vi tok var forsinka.. (vi måtte vente 12 timer på neste fly) vi måtte mase på selskapet litt..

Men de må da vite at små barn ikke har så mye peiling på sånt, og gi dem den hjelpen de trenger.,.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Faren skylder jo bare på alle andre, og tar ikke inn over seg at barna kanskje ikke er gamle nok til å ta vare på seg selv?

Jeg synes det er typisk at folk forventer at alle andre skal passe på ungene deres, og tar null ansvar selv. Så når noe skjer, ja da kommer de ut og klager til alle som vil høre, og "oioi, dette er alle andres feil!"...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg flydde aleine da jeg var på den alderen og det gikk helt fint. Jeg vet ikke hvor bra jeg hadde klart meg hvis jeg ble værfast mtp å mase om å få mat, men jeg tror faktisk at SAS, som jeg flydde med, hadde klart å ordne opp i å mate meg helt fint. Så jeg er helt enig med faren her, synes virkelig Widerøe burde ha gjort en bedre jobb.

Lenke til kommentar

Faren kunne vel ikke vite at flyturen skulle byttes ut med buss? Små barn er vanligvis i stand til å reise alene under oppsyn av kabinpersonalet, men når noe uforutsett skjer er det viktig at de tas vare på. De burde helt klart blitt tilbudt mer enn "En mandarin og brus", og jeg forstår at små barn finner det ubehagelig å spørre ukjente voksne om sånt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...