Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Tenkte å starte en samletråd for ulike tips og erfaringer med canal digital sin HD-dekoder.

Som flere vel har erfart så er det fortsatt masse bugs med denne, og canal digital bryr seg ikke om feilene, vil ikke vedkjenne at det er feil med den, og kundeservice vet ingenting.

Så da får vi hjelpe hverandre.

 

1 -Firmware oppgradering. Skal komme automatisk. Krever at begge coaxkablene er tilkoblet mellom tuner og antenne. Det er varslet ny firmware i løpet av uken, så vi får se hva som blir fikset.

 

2 -Støy. Mange klager over dette, men jeg har foreløpig hatt to tunere og ingen har støyet noe utenom under oppstarten.

Støy kommer vanligvis fra viften, som skal slå seg på når det blir over en viss temperatur i tuneren.

Slik jeg ser det er hele tuneren feilkonstruert med tanke på lufting.

Først av alt så er luftehullene på siden. De fleste? stapper tuneren inn i en rack/benk og ofte ved siden av en dvd eller bluray spiller og lignende. Dermed blir begge lufteåpningene blokkert, og det gjør det varmere i tuneren slik at viften går oftere.

Dernest er tuneren veldig lav og kompakt, det gjør at det er lite volum til kjølende luft (og plass til å la varme bli luftet ut).

Jeg ser heller ingen filtre som beskytter mot at støv dras inn, så jeg er spent på hva som skjer om ett år eller to når støv er dradd inn og fyllt opp det lille volum som finnes.

Det er også kjent at varme stiger opp, men ingen luftehull eller vifter finnes på toppen.

Jeg kjenner ikke til viften, men typisk nok så har de vel stappet inn en vifte av billigste og dårligste sort.

 

3 -Forstyrrelser. Jeg har ikke opplevd dette, men ser at mange sliter med dette.

Jeg så at det stod at man ikke måtte plassere routere eller annet som stråler nær tuneren.

Antar derfor at det mangler skikkelig beskyttelse mot stråling fra andre produkter, og at elektriske felt fra dvd spillere, bluray spillere, tv osv lekker inn og klusser det til.

Firmwaren som kommer skal visstnok fikse på dette, men siden jeg ikke har problemer med dette får jeg ikke sjekket før og etter.

 

4 -Lyden forsvinner når man tar opp fra history HD.

Litt rart problem, siden lyden virker fint når man ser.

Jeg har prøvd å eksperimentere med ulike lydinnstillinger men ingenting hjelper.

Virker som om det mangler codec til å spille av lyden på opptaket?

 

5 -Kun to programmer vises på EPG.

Dette kommer og går, og er en av mange bugs.

Det hjelper av og til å vente ett minutt eller så før man bruker den, og det hjelper også av og til å velge EPG i menyen isteden.

 

6 -Opptak stopper etter få sekunder/får ikke startet avspilling.

Også en kjent bug. Man må spole litt frem og tilbake, pause, stoppe osv for tilsynelatende å vekke harddisken.

Virker som om den går i dvale på en måte.

Har alltid fått spillt av opptaket til slutt, men håpløst at det skal være sånn.

 

7 -Får melding om full harddisk selv om bare ca halvparten er brukt.

Har selv ikke opplevd dette, men ser at mange andre oplever det.

Har lest at tuneren tar opp automatisk det man ser på for at man kan spole i programmet.

Det er da mulig at hardisken er partisjonert med en del som man kan ta opp på og en del som blir brukt til å kunne spole i det man ser på.

Isåfall har man kun litt over 100Gb til å ta opp på, og det er isåfall lite når man skal ta opp HD materiale.

 

8 -Dårlig bilde på ikke-HD kanaler.

Synes selv at det ikke er så ille, men det skal visstnok bli bedre med neste oppdatering.

Vi får se....

 

9 -Manglende synkronisering av lyd og bilde på avspillingen.

Dette er også noe som kommer og går.

Har ikke vært så plaget av det selv, men andre sier at de kan spille av et opptak og så følger ikke lyd og bilde hverandre.

Samme opptak kan så bli spillt av påny, uten dette problemet.

 

10 -Fjernkontrollbatteriene.

Egentlig ikke et problem, men et dårlig valg.

Levetiden er bra, tross alt, har brukt den MYE i mange måneder og de henger fortsatt med.

Pass på nå du setter dem i, så du ikke får fingerfett mellom topp og bunn (kanten på ene siden) eller kortslutter dem ved å ta på begge sider samtidig.

 

11 -Ikke mulig å justere lyde ut med fjernkontrollen når man kobler til med hdmi.

Dette varierer mellom tv til tv, jeg kan heller ikke justere lyden (kun på tv).

Hos meg er lyden låst på max styrke, dvs at når jeg ser på tv må tv volumet være nesten null mens det må være mye høyere når jeg ser på dvd eller bluray.

Dette skyldes muligens at tuneren bruker hdmi 1.1 mens tvene bruker 1.3 standarden som "skal være bakoverkompatibel" men som man kjenner til så pleier bakoverkompabiliteten å være varierende.

 

Så har man de andre idiotiske tingene, som bare er dårlig laget:

 

-Teksttv mangler minne så man kan kun bla 2-3 sider om gangen før teksttv må letes opp påny

-USB kontakt er ikke tilkoblet. Burde kanskje vært en eSATA kontakt også slik at man kunne koblet til en ekstern sata disk

-Ikke lys i knappene på fjernkontrollen

-Knappene på fjernkontrollen har høye kneppelyder

-Tuneren bruker hdmi 1.1, ikke 1.3

-Menyene er dårlige

-Menyene er ikke i HD

-Knappene på fjernkontrollen har dårlige symboler

-Fjernkontrollen har dårlig layout, bl.a ikke mulig å justere volum med venstre/høyre og kanaler med opp/ned som man kan på de fleste andre fjernkontroller

-Tv switcher ikke til riktig hdmi inngang når tuner slås på fordi "switchesignalet" ikke sendes ut.

Dermed må man bytte kanal manuelt på TVen, i motsetning til når man bruker alle andre produkter hvor det switches automatisk

-Treg treg treg treeeeeeg. Tuner er treg til å starte opp, treg til å bytte kanal, treg til å finne frem epg treg til å bla i teksttv og treg til alt mulig.

-Tuner mangler telleverk, så under opptak står det kun rec i displayet og under avspilling står det kun play.

Kjekt å følge med hvor man er, men det synes ikke produsenten tydeligvis.

-Mangler masse menyvalg, som f.eks å kunne formatere harddisken.

Mange av disse er skjulte kommandoer som man kan få frem, men det hadde vært så mye greiere å ha det direkte.

-Initialiseres under hver eneste oppstart som tar masse ekstra tid

-Krever to coaxkabler mellom tuner og antenne

-Har egen separat strømforsyning som gjør at det blir enda en løs boks som slenger på gulvet (selv om det nok er gjort for å redusere varmen i tuneren)

-Mangler varsling hvis f.eks signalet synker under et visst nivå

 

Har den så ingen fordeler?

Vel, har funnet disse:

 

-Bra bilde på HD kanalene

-Lett å starte opptak ved å merke i epg listen

-Stille, for min del

-Pen, selv om det kan diskuteres

-To tunere gjør at man kan ta opp på en kanal og se på en annen samtidig eller ta opp to kanaler samtidig

-Lett å sende opptak til dvd brenner slik at de kan bli brent på en dvd

-Stabil, i forhold til de andre jeg har hatt

-Rask til å finne kanalene når den innstalleres

-Enkel å innstallere (når man finner ut at det kryptiske søket betyr kanalene i bakkenettet)

 

Jeg synes det er viktig at alle som opplever problemer med tuneren klager til canal digital så fort og ofte som mulig slik at de skjønner at de burda ha satset på et bedre produkt.

Krev også ny tuner hvis dere har problemer, det får dere og mange av problemene (som støy) kan forsvinne eller bli bedre med ny tuner.

Jeg synes at når canal digital pusher ut dårlige tunere til 3000,- som skal være toppproduktet sitt, så er det bare å klage når ting er så dårlig som det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Som nevnt i punkt 1.

Blir spennende å se hva som er nytt.

Har heldigvis to kabler inn, så ting skal gå ganske greit.

Men flere av punktene er ikke tatt hånd om etter hva jeg vet.

Lenke til kommentar

Fikk oppdatert HDPVR nå (satellitt). Siden jeg kun har tilkoblet en LNB så måtte jeg kjøre prosedyren med å trykke OK når display viser 88:88 og deretter trykke meny. Da viste mottageren 00- og telte opp til 04- . Tok vel 5-10 minutter tenker jeg.

 

Bildekvaliteten (dvs. oppskalering) på SD kanaler er sterkt forbedret for å si det mildt. Det er også bedre kvalitet på HD kanalene. Det virker som bildekvaliteten er helt på høyde med andre HD mottagere ( f.eks. Topfield 7700 HDPVR, Humax iCord osv.).

 

Ser ut som boksen sender AC3 over HDMI. Det blir hvertfall stille på TV'n på de kanalene som sender AC3 når "hjemmekino" er aktivert. Har ikke testet mot AVreceiveren enda.

 

EPG'en lastes ikke dersom kun en LNB er tilkoblet. Flyttet kabelen til inngang 2 for å teste. Ser ut som EPG fungerer greit da og det ser ut som HDPVR lagrer EPG i minnet. At det er 48 timers EPG har ikke noe med HDPVR å gjøre siden det ikke sendes ut EPG data for mer enn 48 timer.

 

Har ikke testet PVR funksjonene enda.

Lenke til kommentar

1. Oppdateringen har nå kommet. Hurra!

 

2. Min dekoder er også støyfri. Tror det er noen tilfeller hvor viften ikke er helt som den skal, og noen tilfeller der kudnen ikke har nok plass til lufting, slik du nevner.

 

3. Mange av disse problemene skal nå være rettet.

 

4. Tar opp nå for å se om problemet er rettet... Joda, er nå lyd på opptak fra History Channel HD.

 

5. Er nå rettet med ny software, og man kan velge mellom den nye EPG som viser flere kanaler samtidig eller den gamle versjonen.

 

6. Ny software hjalp meg her. Har ikke dette problemet lenger.

 

7. Nei, harddisken er ikke partisjonert slik. For å formattere harddisken (ja, dette vil slette opptak) så kan du trykke Meny ---> Informasjon ---> Produktdata. Her trykker du RØD knapp, I(nfo), Grønn knapp. Velg her Harddisk med OK-knappen, og så Formatere Harddisken nederst. Her står det på fransk etter du trykker OK at alle opptak vil bli slettet, og spør om du vil fortsette. Velg ja her om dette er i orden. Etter formatteringen må ta førstegangsinstallasjonen på nytt.

 

8. Synes det ble bedre på både SD og HD-kanaler etter oppdateringen.

 

9. Fikset! :D

 

10. Jeg har hatt mine i 9 måneder nå. De fungerer bra enda.

 

11. Dette skal være fikset med ny software, hvor dekoderen skal bl.a emulere 1.3 mye bedre nå enn tidligere

 

----

USB er for tiden deaktivert, men Canal Digital HAR planer om å aktivere denne og ethernetkontaktene snart til nye innholdstjenester.

Menyene har også fått en rebrush nå, og alt ser mye mer profesjonelt ut.

PS3 hos meg bytter heller ikke til HDMI automatisk, så jeg vet ikke hva dette skyldes.

Ja, displayet kunne kanskje hatt telleverk og bedre feilmeldinger.

Strømadapteret er på grunn av flere ting. Det ene er at dekoderen kjører på 12 volt, og det andre på grunn av varme.

 

 

-Mangler varsling hvis f.eks signalet synker under et visst nivå -- Jooo. "Mottatt signal for dårlig"

Lenke til kommentar
Fint å høre at den har fått bedre bildekvalitet.

 

Har ikke testet PVR funksjonene enda.

 

Gir du lyd i fra deg når du har testet?

 

Har kun 1 LNB inngang tilkoblet så PVR funksjonene vil ikke fungere feilfritt da. Heller ikke EPG fungerer da men der finnes det en woraround dersom man har en splitter med en passiv utgang.

 

Se her : http://avforum.no/forum/satellitt/86682-ti...b-cd-hdpvr.html

 

Forhåpentligvis så kan noen med begge inngangene tilkoblet teste at PVR funksjonen fungerer.

Lenke til kommentar
Fint å høre at den har fått bedre bildekvalitet.

 

Har ikke testet PVR funksjonene enda.

 

Gir du lyd i fra deg når du har testet?

 

Har kun 1 LNB inngang tilkoblet så PVR funksjonene vil ikke fungere feilfritt da. Heller ikke EPG fungerer da men der finnes det en woraround dersom man har en splitter med en passiv utgang.

 

Se her : http://avforum.no/forum/satellitt/86682-ti...b-cd-hdpvr.html

 

Forhåpentligvis så kan noen med begge inngangene tilkoblet teste at PVR funksjonen fungerer.

 

Jeg får min EPG til å fungere (bare uten bilde om du velger "classic view" helt greit, selv med én kabel.

Lenke til kommentar
Jeg får min EPG til å fungere (bare uten bilde om du velger "classic view" helt greit, selv med én kabel.

 

Fikk det ikke til å fungere. Går du til Discovery Science og så trykker tv guide og velger "classic view" ?

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
Jeg får min EPG til å fungere (bare uten bilde om du velger "classic view" helt greit, selv med én kabel.

 

Fikk det ikke til å fungere. Går du til Discovery Science og så trykker tv guide og velger "classic view" ?

 

Neei, jeg trykker rett og slett på EPG-knappen på fjernkontrollen, og så kommer EPG automatisk. Fikk selv høre at EPG-infoen kommer fra SAT2-inngangen, men EPGen min er helt oppdatert, så jeg skjønner ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har to coaxer tilkoblet og fikk aldri noen melding på skjermen om oppdatering, men da jeg slo den på idag viste displayet først 00-- i et sekund eller så, deretter stod det 2-3 minutter på 01-- og så kom det meny opp om at oppdateringen var ferdig.

for å være sikker nullstillte jeg flash og resatte tuneren så jeg ihvertfall starter med det beste utgangspunktet.

 

1 -Firmware oppgradering. Som sagt, den er kommet hos meg ihvertfall.....og ja, den er bra!

 

2 -Støy. Viften gikk etter oppdateringen, men regner med oppdateringen og nullstillingene har generert litt ekstra varme. Uansett ikke noen plagsom støy.

 

3 -Forstyrrelser. Hadde ikke før og har ingen nå. Fint om de som hadde det kan gi tilbakemelding om det er borte.

 

4 -Lyden forsvinner når man tar opp fra history HD.

Fikset! HURRA! Slutt på stumme opptak. Vet ikke om dette ble fikset med ny firmware, eller tilbakemeldingen jeg gav til kundeservice og montør som også sjekket hos seg selv og bekreftet problemet.

Er uansett fikset nå.

 

5 -Kun to programmer vises på EPG.

Fikset, tror jeg.

Den nye epgen viser programmene horisontalt men med flere kanaler. Programtitlene tar plass, så det begrenser seg hvor mange programmer som kan vises på en gang.

Men man kan bla horisontalt.

Er uansett vanskelig å vise alle kanaler og alle programmer samtidig, man må velge mellom en kanal og flere programmer eller flere kanaler og færre programmer pr skjermbilde.

Det nye er at EPG sendes på den andre coaxen. Det er raskere og bedre, men de med kun en kabel inn vil vel slite litt.

 

6 -Opptak stopper etter få sekunder/får ikke startet avspilling.

Problemet var borte når jeg testet, men har ikke testet over tid. Forhåpentligvis borte.

 

7 -Får melding om full harddisk selv om bare ca halvparten er brukt.

Har selv ikke vært borti dette problemet, men flere andre har opplevd det.

Ser at det indikeres gjenværene kapasitet i prosent nå, isteden for brukt kapasitet.

Mulig hele kapasitetsoversikten er fikset opp og problemet luket bort.

 

8 -Dårlig bilde på ikke-HD kanaler.

Var fornøyd før, men det ser veldig bra ut nå.

 

9 -Manglende synkronisering av lyd og bilde på avspillingen.

Ikke fått testet ut, ennå.

Problemet er også knyttet til tekstingen.

Noen av opptakene viser teksten for kort tid og ikke helt synkront.

Forhåpentligvis fikset.

 

10 -Fjernkontrollbatteriene.

Selvsagt ikke mulig å fikse med firmware oppgradering.

Fortsatt dårlig løsning, men de varer ihvertfall lenger enn fryktet.

 

11 -Ikke mulig å justere lyde ut med fjernkontrollen når man kobler til med hdmi.

Fikset!!!!! Jippi! Antar at man nå må passe på å ha nok volum når man tar opp, men uansett greit å slippe å bruke to kontrollere.

 

Så har man de andre idiotiske tingene, som bare er dårlig laget:

 

-Teksttv mangler minne. Selvsagt ikke fikset med ny firmware.

-USB kontakt er ikke tilkoblet. Skal visstnok bli tilkoblet senere, er visstnok disablet i firmware.

-Ikke lys i knappene på fjernkontrollen. Selvsagt ikke fikset med ny firmware.

-Knappene på fjernkontrollen har høye kneppelyder. Selvsagt ikke fikset med ny firmware.

-Tuneren bruker hdmi 1.1, ikke 1.3. Hmmm, kan hdmi standarden oppgraderes? Usikker på det.....

-Menyene er dårlige. Ikke nå lengre. Ser bedre ut og lettere å navigere. Bra CD!

-Menyene er ikke i HD. Usikker om de er det nå. Er ihvertfall mye skarpere.

-Knappene på fjernkontrollen har dårlige symboler. Litt bedre og logisk etter firmwareoppgradering, bl.a mulig å justere skjermstørrelse med TV knappen

-Fjernkontrollen har dårlig layout, bl.a ikke mulig å justere volum med venstre/høyre og kanaler med opp/ned som man kan på de fleste andre fjernkontroller. Og hvorfor ikke, mon tro?

-Tv switcher ikke til riktig hdmi inngang når tuner slås på fordi "switchesignalet" ikke sendes ut. Igjen, synd!

Dermed må man bytte kanal manuelt på TVen, i motsetning til når man bruker alle andre produkter hvor det switches automatisk

-Treg treg treg treeeeeeg. Tuner er treg til å starte opp, treg til å bytte kanal, treg til å finne frem epg treg til å bla i teksttv og treg til alt mulig. Fortsatt treg, men bedre epg. Tekst-tv er fortsatt en katastrofe.

-Tuner mangler telleverk, så under opptak står det kun rec i displayet og under avspilling står det kun play.

Kjekt å følge med hvor man er, men det synes ikke produsenten tydeligvis.

Vet ikke om det er mulig å fikse dette med firmware, sannsynligvis ikke.

-Mangler masse menyvalg, som f.eks å kunne formatere harddisken.

Mange av disse er skjulte kommandoer som man kan få frem, men det hadde vært så mye greiere å ha det direkte.

-Initialiseres under hver eneste oppstart som tar masse ekstra tid. Skulle tro microsoft hadde laget den.... :-)

-Krever to coaxkabler mellom tuner og antenne. Enda mer nå, med det nye epg mottaket.

-Har egen separat strømforsyning som gjør at det blir enda en løs boks som slenger på gulvet (selv om det nok er gjort for å redusere varmen i tuneren)

-Mangler varsling hvis f.eks signalet synker under et visst nivå. Har det visst allikevel. Min feil.

 

De fiktigste nyhetene i oppdateringen:

-Versjon 2.2

-Bedre menyer i høyere oppløsning

-Lagt inn støtte for videooppløsning på 576p

-Bedre? og raskere EPG, viser nå flere kanaler

-Lyd på History HD opptak

-Kan justere volum med tuner fjernkontrollen over hdmi

-Bedre bilde, spesielt på kanaler som ikke er i HD

-Ekstra meny under kanalskifte som viser start, stopp, vist tid, info om det sendes i HD og AC3

-Harddiskens kapasitet vises nå som gjenværende, ikke brukt

 

Ifølge canal digital så var forbedringene spesielt rettet mot de som hadde Samsung og Phillips TVer, som visstnok ikke har fungert så bra med denne tuneren.

Fikk noen diffuse svar om at disse TVene sendte ut signaler på hdmi kontaktene som blokkerte for signalene tuneren sendte ut, og at man dermed fikk problemer med å bl.a justere lyd.

Jeg fikk aldri noe svar på hvordan en Hdmi INNGANG på TVen kan sende signaler UT, men nå kjenner ikke jeg detaljene rundt dette.

Ser uansett bra ut, og nå er kanskje tuneren slik den burde vært når den ble lansert.

Får vel skryte litt til canal digital, nå, om at de kom sent men godt.

BRA JOBBA!!!!

Lenke til kommentar
Er det bare meg heller er det noen kanaler som ikke fyller widescreenen lenger? har widescreen valgt på pvren og widescreen på tven.. har på discovery nå

 

Samme sak her, kjøpte tuneren i går og oppdaterte i dag tidlig. Mange kanaler som ikke fyller skjermen, ser ut som 4:3, men både tuner og tv er stilt inn på widescreen. Synes det er mye støy fra harddisken ved vanlig tv-titting uten opptak. Skuffet.

Lenke til kommentar
Er det bare meg heller er det noen kanaler som ikke fyller widescreenen lenger? har widescreen valgt på pvren og widescreen på tven.. har på discovery nå

 

Samme sak her, kjøpte tuneren i går og oppdaterte i dag tidlig. Mange kanaler som ikke fyller skjermen, ser ut som 4:3, men både tuner og tv er stilt inn på widescreen. Synes det er mye støy fra harddisken ved vanlig tv-titting uten opptak. Skuffet.

 

Trykk på on demand knappen for å kjøre full skjerm modus.

 

Discovery sender forøvrig alle kanaler i 4:3 bortsett fra Discovery HD.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har fått testet ut hd pvr etter oppdateringen, og funnet ut at ting fortsatt ikke er perfekte.

 

5 -EPG. Fortsatt ikke fikset, viser det seg.

Kommer fortsatt ofte oversikt over kun to programmer, og etter oppdateringen har jeg opplevd at EPG forsvinner totalt og dekoder må tilbakestilles til standardinnstillingen for å komme tilbake.

Når EPG er borte, står det "Ingen programdata tilgjengelige".

 

9 -Synkronisering av lyd og bilde på opptak. Er fortsatt usynkront. Gjelder i og for seg både tekst og lyd i forhold til bilde.

 

12 -Nytt punkt. Har opplevd at opptak som er satt via EPG ikke har blitt tatt opp.

Prøvde også å teste i forbindelse med overgang til sommertid. Ikke noe opptak.

Mulig dette skyldes problemene med EPG, dvs hvis det blir kluss med EPG så mister man opptaket som er markert i EPG.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

13 -Nytt punkt. Mer EPG trøbbel. Viser oversikt til feil tid, f.eks kveldsoversikten når det fortsatt er formiddag eller tidlig ettermiddag.

 

14 -Nytt punkt. Fortsatt EPG. Etter oppdateringen kan man ikke bla i EPG kanalene side for side med venstre navigasjonstast, den har fått samme funksjon som høyre navigasjonstast.

Når man trykker på venstre navigasjonstast nå i EPG havner man rett inn i programlisten.

 

15 -Nytt punkt. Scrollende tekst flimrer. Det var slik før oppdateringen kom også. Er ikke konstant, flimrer en stund, så er den klar og så flimrer den.

Lenke til kommentar
Er det bare meg heller er det noen kanaler som ikke fyller widescreenen lenger? har widescreen valgt på pvren og widescreen på tven.. har på discovery nå

 

Samme sak her, kjøpte tuneren i går og oppdaterte i dag tidlig. Mange kanaler som ikke fyller skjermen, ser ut som 4:3, men både tuner og tv er stilt inn på widescreen. Synes det er mye støy fra harddisken ved vanlig tv-titting uten opptak. Skuffet.

 

Trykk på on demand knappen for å kjøre full skjerm modus.

 

Discovery sender forøvrig alle kanaler i 4:3 bortsett fra Discovery HD.

 

Takk for tipset :)

Har kablet opp med medfølgende kabler, med unntak av HDMI, der kjøpte vi en annen. HD-kanalene ser bra ut, men her har jeg ingenting å sammenlikne med, når det gjelder de vanlige kanalene så er faktisk vår andre tuner, en fem år gammel Force 1145S hakket kvassere i billedkvalitet på alle kanalene. Pga viftestøy har vi kjøpt et nytt tv-bord så nå står tuneren stille og rolig bak ei glassdør.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har tatt opp endel på tuneren, og spesielt History HD har vært trøblete til tider.

Nå har endelig lyden kommet tilbake, men fortsatt sendes noen programmer i et rart format...slags 4:3.

Heldigvis? så blir alle programmene sendt noen hundre ganger så til nå så har alle programmene kommet i riktig 16:9 senere.

Vet ikke hvorfor den kanalen har mer trøbbel enn andre.

Jeg fikk også bekreftet at tuneren tar opp det man ser hele tiden, for å kunne spole tilbake i programmet.

en harddisk som jobber med opptak hele tiden genererer vel endel varme så det er derfor viften går.

På min tuner går viften nesten hele tiden etter oppdateringen, men det er ikke direkte plagsomt med mindre man har lavt volum på.

Ideelt burde det vært et menyvalg hvor man kunne slått av og på konstant opptak, slik at hvis man ikke trengte konstant opptak (som ihvertfall ikke jeg gjør) så kunne man slått det av og tuneren ville blitt kaldere og viften ville gått sjeldnere.

Det er FRISTENDE å modifisere hele boksen men da mister man garantien.

Borret noen strategiske hull på toppen slik at varmen kunne ventileres naturlig ut, eventuelt med noen stillegående vifter på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det kommer ny firmware snart som skal fikse det gjenværende og de nye feilene som kom etter den siste oppdateringen!!!!!!!

Hurra!!!!!

 

Fant en ny, som igjen er mest relatert til history/history HD kanalene.

Programmer som sendes i 16:9 og tas opp, spilles av med svart stripe oppe og nede på skjermen.

Sender man opptaket til en DVD-brenner blir det ytterligere striper på sidene slik at man ender opp med et mye mindre bilde midt på skjermen med svart firkent rundt.

Ser riktig dimensjonert, riktignok.

Gjelder ikke alle opptak, men når det skjer skjer det oftest på history/history HD kanalene.

 

Ellers får jeg skryte litt mer av canal digital som har tatt tak i tilbakemeldingene mine og ryddet opp i mye og sender ut en ny firmware i løpet av de neste ukene for forhåpentligvis å ta resten.

 

BRA jobbet CD!!!!

Ny firmware er ventet innen de neste 8-10 ukene.

 

Den skulte menyen skal også ligge åpen etter den kommende oppdateringen, samt at punkt 9 og 14 skal fikses...

Glede seg!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...