Gå til innhold

Er Dexter bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hannibal er mye bedre enn Dexter. Egentlig alt fra lyd, bilde til regi, gjennomføring og skuespill. Men, men.

 

Dexter var interessant et par sesonger det også. De burde kanskje også ha avsluttet ved sesong 4. De hadde liksom ingen ide etter sesong 4. Da ble det bare random greier.

 

Litt som sesong 3-4 av Prison break. Prison Break skulle bare ha laget en sesong. Kanskje en film etterpå. Men så måtte de lage 4 sesonger... Huff.

 

Men til OP. Nei. Egentlig er vel Dexter bare en serie blant mange, hvor de fleste serier og filmer idag inneholder masse vold, glorifiserer vold, normaliserer grov vold og hyper våpenbruk. Så Dexter er egentlig en av de verste tv-seriene man kan se. Samme med Hannibal. Men relativt til hva som er tilgjengelig i vårt samfunn, så er jo Dexter og Hannibal interessant. Vi er jo så fokusert på negative verdier, vold og ondskap i vårt samfunn at noe positivt hadde vært for mye å håpe på?

 

Så nei, Dexter er ikke en bra serie, men den er grei nok alikevel.

Lenke til kommentar

Sesong 5 var nedtur etter en god 4. sesong, men fortsatt ganske god. Sesong 6 er kanskje den dårligste sesongen. Sesong 7 tar seg opp igjen, før man avslutter med en middelmådig sesong 8.

 

Jeg følte likevel at det var greit å bruke tiden på det. I motsetning til Lost, hvor jeg ble forbanna etter siste episode... 

Lenke til kommentar

Hvem sier at blod og vold ikke kan være underholdning? Hvis det ikke er underholdning/underholdende, hvorfor ser du på det da? 

Er det ikke lov å se på? Skjønte du ikke spørsmålet? Det er ikke underholdning. Men jeg ser på. Du har intet med hva jeg ser på. Jeg sa det var mye blod og gørr. Skjønner du nå? 

Lenke til kommentar

Sesong 5 var nedtur etter en god 4. sesong, men fortsatt ganske god. Sesong 6 er kanskje den dårligste sesongen. Sesong 7 tar seg opp igjen, før man avslutter med en middelmådig sesong 8.

 

Jeg følte likevel at det var greit å bruke tiden på det. I motsetning til Lost, hvor jeg ble forbanna etter siste episode... 

Jeg har gått lei av House of cards etter fjerde sesong. Gjesp. Da er det bare Homeland igjen, men den blir også dårligere. 

Lenke til kommentar

 

Hvem sier at blod og vold ikke kan være underholdning? Hvis det ikke er underholdning/underholdende, hvorfor ser du på det da? 

Er det ikke lov å se på? Skjønte du ikke spørsmålet? Det er ikke underholdning. Men jeg ser på. Du har intet med hva jeg ser på. Jeg sa det var mye blod og gørr. Skjønner du nå? 

 

Det var da veldig så hårsår. Jeg er bare nysgjerrig på hvorfor du ser på noe du ikke syns er underholdende?

Lenke til kommentar

De fire første sesongene av Dexter er TV i toppklasse. Etter det følte vel opphavsmennene at de hadde fått sagt det de ønsket med serien, og fant på noe annet. Men teamet og skuespillerne likte seg så godt på jobb (noe jeg synes er ganske tydelig) at de laget fire sesonger til. Greit nok, men ikke essensielt. Slutten er ikke tilfredsstillende på noen som helst måte, men der er Dexter i godt selskap.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

 

Hvem sier at blod og vold ikke kan være underholdning? Hvis det ikke er underholdning/underholdende, hvorfor ser du på det da? 

Er det ikke lov å se på? Skjønte du ikke spørsmålet? Det er ikke underholdning. Men jeg ser på. Du har intet med hva jeg ser på. Jeg sa det var mye blod og gørr. Skjønner du nå? 

 

Det var da veldig så hårsår. Jeg er bare nysgjerrig på hvorfor du ser på noe du ikke syns er underholdende?

 

Det kan du lure på resten av kvelden. Alt er ikke lett å forstå. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...