Gå til innhold

Ivy Bridge 3570K tester.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Nizzen

Nei, jeg mente ikke noe om Eggmannen sin test. Var nok desverre litt kjapp på å svare også, så jeg fikk ikke med meg f.eks at Eggmannen hadde skrevet i en annen forumtråd også.

 

Får kjapt nevne at jeg har ikke så fryktelig god peil på dette. Har akkurat skaffet meg nytt hovedkort (Maximus IV Extreme B3) og venter nå på å få bestemt meg for en 2500k eller kanskje en Ivy Bridge prosessor. :) Har lest så mye om prosessorer og greier de siste dagene at jeg har nok gått litt i surr. Dette med lavere volt var bare en fiks ide etter å ha sett noen andre mene det et eller annet sted, så noe problem med stabilitet tenkte jeg aldri over.

 

Edit: Mener å ha skjønt at det må antagelig en bios endring til, for at P67 hovedkort kan brukes til å endre multiplier på nye Ivy Bridge prosessorer. Noe med ME7 og ME8, har ikke peil på sånt, leste bare noe om dette i en tråd et sted. Folk får korrigere meg hvis dette er feil.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

@EggMan88

 

Veit ikke om dette kan ha noe å si, men jeg leste igjennom en tråd for bl.a Maximus IV Extreme (P67) hvor det ble foreslått bios justeringer, og syntes det var bemerkelsesverdig at en rekke innstillinger godt kunne senkes for å senke temperatur, da noen endring ikke hadde betydning for overklokking visstnok.

 

http://hardforum.com/showthread.php?t=1578110 (P67 chipset og ikke Z77)

 

Advanced Digi+ VRM options recommendations

 

VCCSA

This has shown in internal testing not to improve overclocking, yet may still maintain the same level of stability while being lowered from its default value in order to keep the CPU cooler.

 

VCCIO

The adjustment of this voltage may help to slightly improve the overclocking capability of the IMC / DRAM, even though the default voltage is enough to run at a 2133MHz DRAM frequency. A 1.20v setting is more than adequate to maximize Memory overclocks in most cases.

 

CPU PLL

This setting did not improve overclocking, yet the user can maintain the same level of stability while lowering its default value in order to keep the CPU cooler.

 

PCH Voltage

This setting did not improve overclocking, yet the user can maintain the same level of stability while lowering its default value in order to keep the CPU/PCH cooler.

 

PCH PLL

This setting did not improve overclocking, yet the user can maintain the same level of stability while lowering its default value in order to keep the CPU/PCH cooler.

Lenke til kommentar

Når det kommer til P67 så er det i øyeblikket begrenset til 34x eller 38x (turbo), dette gjelder alle HK som bruker ME7. Dette kommer til og bli fikset med nyere bios'er når IB blir lansert.

 

Ut i garasjen for og teste mer, kommer nok noen oppdateringer utover kvelden.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Så mesteparten her mener at Ivy-Bridge ikke er noe å satse på? :S

 

Litt tidlig og konkludere med. Jeg har nok fått en litt dårlig chip. Så over OCN tråden der jeg sammenligner litt med en annen som også har en 3570K og han får sin opp i 4.8Ghz med 1.225v, han har da loads på ca 65c med IBT, med noen små spikes opp mot 80C på en grei luft kjøler. De temperaturene er helt OK i mine øyne for 24/7 og med en IB på 4.8Ghz så må du opp i 5.2-5.3Ghz med SB for og kunne nå de samme resultatene. Det er ikke mange SB chipper som gjør det og når du i tillegg får PCI 3.0 støtte med IB så kan det være verdt det.

 

Jeg kommer uansett til og kjøpe et par IB chipper og se hva som skjer når de blir sluppet, har et par SB chipper som gjør 5.2Ghz 24/7 og en som gjør 5.7+ så om jeg ikke får hell med IB chippene så selger kjører jeg bare SB chippene mine.

Lenke til kommentar

Da var første posten oppdatert med kveldens resultater.

 

- Lagt til alle 4,5Ghz Sandy Bridge resultater.

- Tatt 3.4Ghz Sandy Bridge og 4.5Ghz Ivy Bridge benchmarks på nytt, timings på rammen stemte ikke på tvers av cpu'ene så rotet litt med resultatene (skal være fikset nå)

- Oppdatert og sluttført sammenlignings delen.

 

Slik det er nå er jeg ferdig med alle Clock 4 Clock sammenligninger, det som dog forvirrer meg er at jeg har en 2.27% lavere score på IB @ 4.5ghz vs SB @ 4.5Ghz, gjorde som jeg skrev over alle 4.5Ghz IB testene på nytt pga forskjell i timingen og dette ga meg en ca 500p mer i 3dMark11, men fortsatt så ligger IB litt bak SB. det gikk dog litt fort mot slutten og begynte og bli litt sent så ikke 110% sikker på at alt ble riktig, skal derfor kjøre 10 runs på nytt med SB og IB @ 4.5Ghz i 3dMark11 i morgen og da være sikker på at timings, ram freq og alt slikt stemmer.

 

Tenker også og prøve og teste temp forskjeller i morgen, og kanskje få lekt litt med max OC. LN2 er ATM planlagt til Onsdag så har noen dager til og leke med denne på vann.

Endret av EggMan88
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...