Gå til innhold

Stort panorama - ca 200x50 cm - best kvalitet?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har satt sammen et panoramabilde jeg gjerne skulle hatt på veggen i stort format. Nå har jeg plass til ihvertfall 2 meter i lengderetning, muligens det blir litt større.

 

Hovedgrunnen til at jeg vil ha et såpass stort bilde er at det er utrolig detaljrikt og at jeg gjerne vil fremheve dette på veggen. Det bør være mulig å se helt nærme og studere uten å skjelne pixslene for mye.

 

Spørsmålet mitt blir da hvilken materiale/utksriftsmetode bør jeg velge for å kunne fremheve detaljene, samtidig som det gjør seg godt på veggen?

 

Føler jeg er ikke har kunnskapen i det hele tatt når det gjelder dette, så håper dere har noen gode innspill.

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det en del faktorer som spiller inn. Dersom du tenker å fremkalle på lerret har ikke skarpheten på bildet like mye som om du fremkaller på papir/akryl/metall. Du nevner at detaljer er viktig, noe som sender tankene i retning de sistnevnte alternativene.

 

En del fotobutikker har mange eksempelbilder hengende på veggen, med forskjellige materialtyper. Dette gir deg nok et bedre inntrykk enn all verdens synsing på internett - det er vanskelig å få objektive svar på noe som tross alt er en smakssak.

 

Det er også viktig av kildematerialet er godt nok, dvs at bildet har tilstrekkelig med (skarpe) pixler. Hva er dimensjonene på bildet du ønsker å fremkalle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...