Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

EU LCS Summer Split starter 2. Juni 17:00 CEST med Origen vs. G2 Esports.

Hvem skulle trodd at åpningskampen kan ha blitt en skikkelig grudge-match etter den dramatisk overgangen til Zven og Mithy fra Origen til nettopp G2 Esports?

 

Husk at det nye formatet for spliten i EU er BO2.

 

NA LCS Summer Split starter 3. Juni 5 PM med TSM vs. CLG.

Også her får vi en brakstart på sesong med en lang rivalisering mellom TSM og CLG.

 

Husk at det nye formatet for spliten i NA er BO3.

 

Etter endt Summer Split så vil Riot sette seg ned og vurdere hvilket av formatene, BO2 eller BO3 passer best.

Så fra Spring Split 2017 vil både EU og NA ha det samme formatet.

 

For øvrig mangler det fortsatt bekreftelse på at TiP sin spot er solgt. Fristen gikk ut i går.

Det er mulig at de har fått en forlengelse om forhandlinger pågår eller om de nye eierne har fått en forlengelse på å fiske frem spillere.

Uansett så har de liten tid om de skal få forberedt seg til Summer Split, den er jo bare 2 uker unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Team EnvyUS har nå bekreftet sin lineup.

Den består av: Seraph, Ninja, Procxin, Hakuho og Nien/LOD.

 

Eanix har kjøpt Team Dragon Knights sin NACS spot. Ingen roster der enda.

 

Hvem som har kjøpt TiP sin spot er fortsatt uvisst. Enkelte rykter og linker viser til noe kalt Phoenix1.

Regner vel med at noe blir bekreftet relativt snart siden LCS starter neste uke.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Ikke godt å si. Etter det jeg skjønner så er det ikke roster lock før like før playoffs. Så det er jo ikke sånn at de ikke kan signere noen.

Men det er vel mer snakk om at de ikke finner noen som er ledige og at de heller ofrer litt skills/mechanics mot synergi da xPeke kjenner laget naturlig nok og mesher med laget i tillegg.

 

Var nok ikke helt dette Hybrid hadde sett for seg når han signerte for Origen. :p

 

Samtidig skal det være sagt at resultatene til Origen noe overraskende er bedre med xPeke som ADC enn med Forg1ven.

 

Apropos supports, ser ut som TSM har funnet et monster av en support som passer stilen deres som hånd i hanske og fungerer særdeles bra sammen med Doublelift.

Virkelig imponert over Biofrost som er en rookie og kommer fra Challenger Series.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tabellene for LCS beskriver egentlig ganske godt hvordan det er. I NA er TSM best, og virker ganske solide ut i fra det jeg har sett. Immortals er nest best, og det virker som at de to lagene er et stykke foran. Vil kanskje ranke TL som nr 3, men får håpe for deres skyld at Piglet kommer tilbake, har ikke blitt helt overbevist av Fabbbyyy. C9 er imo nr 4 og Envy er nr 5. Envy starta bra men virker ikke like sterk som i starten av splitten. For CLG virker det enten som om at metaen ikke passer eller som at mesteparten av laget slumper.

 

EU LCS virker imo å være svakere enn NA, med G2 som det sterkeste laget. FNC er nummer to, og virker litt bedre enn resten av lagene, hvor det nesten virker som om alle kan vinne mot hverandre. H2K har spilt dårligere enn forventet, men får se om det forbedrer seg om Freeze blir kvitt skaden/problemet med armen/hånden sin. Er heller ikke bare han som har underprestert på H2K nå.

Ellers kan Giants være et lag å se opp for, har forbedret seg en del siden starten av splitten, og Night virker nå som en av de bedre midlanerne i EU.

Endret av Yngve05
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det andre som opplever mye lagg for tiden? Har prøvd både EUW og EUNE og får det samme på begge. Skikkelige spikes som gjør det håpløst å spille. Har forsøkt reinstall av spillet uten hell, og opplever det ikke i andre spill så det virker å ligge et sted utenfor min kontroll...

Lenke til kommentar

 

Jeg er sannsynlig beste Viktor spilleren her xD har han som main siden sesong 2

Som selvutnevnt beste Viktor på forumet eller serveren hadde det vært spennende å høre din Elo?

 

Elo'en min er elendig, jeg sluttet å spille i en stund, men er jeg er tilbake nå, for en eller annet grunn så har det blitt ennå lettere å game viktor. det er kanskje pga. nye pc xD men la oss ta en normal match, så kan du vudere selv hva du synes, jeg er utetter å legge til flere norske spillere :D btw er 21 år gammel

Lenke til kommentar

Som noen tidligere nevnte så er EU LCS nesten som norsk tippeliga. Alle slår alle og det er omtrent fullstendig kaos.

Veldig tett og konkurranse om alle playoff plassene, selv om G2 ser ut til å være favoritter til å vinne denne splitten også.

G2 har for øvrig byttet Kikis med Expect på fulltid etter at Kikis ga G2 et ultimatum om at enten spilte han alle matchene eller så ville han trekke seg.

G2 svarte med at de følte seg vel så knyttet til Expect sin kontrakt som Kikis sin og at det ville vært urettferdig ovenfor Expect om han ikke fikk spille i det hele tatt.

Etter en litt shaky start så ser det ut som de har funnet hverandre nå som Expect får spille hver match.

 

NA LCS er litt annerledes. TSM valser over det som er og er ubeseiret. Mange, inkludert TSM spillerne selv gir mye kreditt for denne suksessen til Wheldon, som knyttet seg til støtteapperatet til TSM før denne spliten.

Å se TSM spille er herlig. De er omtrent like aggressive som Immortals, men mye mer kalkulert og de har en evne til å skape en ledelse selv når de bare trader even i kills. Har en veldig god rotasjon og viser en lane en liten svakhet, så kan du banne på at de kommer til å utnytte den til det fulle.

Noen ganger er det som de har en slags bryter. Så det ser ut som at de blir lei gamet, switcher bryter og BAM, gamet er slutt. :p

 

TSM på topp med Immortals hakk i hæl. Videre nedover begynner det å tette seg til. I-siste-sekund-laget Phoenix1 ligger overraskende nok IKKE på sisteplass lenger etter en rekke gode resultater.

 

Så kan en jo nevne litt for LCK, hvor artigheten 'Even year Samsung' er i full blomst. De deler førstplassen med Rox Tigers og SK Telecom. Så Samsung har hatt en ganske god split så langt og har en god sjanse for en plass til Worlds.

 

Skal jeg koste på meg å gjette litt hvem som får Worlds plass fra de 4 store, så tror jeg noe slikt, med forbehold;

 

EU LCS: G2, Fnatic, Splyce/H2K.

NA LCS: TSM, Immortals, C9/Team Liquid.

LCK: SK Telecom, Rox Tigers, Samsung.

LPL: EDG, RNG, Snake/I MAY/Team WE/VG/Newbee.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...