Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåvel. Et enkelt HD 5870 koster over 3000 kroner hos Abbo og de fleste andre leverandører, mens to stykk HD 5770 med 1GB koster kun 2500 kroner og yter tilnærmet likt, om ikke bedre. Jeg er enig i at prisene på HD 5750 CF ikke er helt optimale for øyeblikket, men det svarer seg fortsatt i forhold til både HD 5850 og etter min mening også HD 5770 CF. Forskjellen er cirka 600 kroner, mens du vil kunne dra de fleste spillene på maks i 1920x1080 med HD 5750 CF.:)

 

For de som likevel er interessert i å kun ha ett enkelt kort, så kan jeg opplyse om at Abbo gir HD 5850 sammen med Modern Warfare 2 for 2300 kroner. Det er heller ikke så gale, hvis du først er på jakt etter det spillet.:thumbup:

Lenke til kommentar

Kjempeflott! Det hadde vært greit om du tok et par benchmarks hvis du har et par nye spill tilgjengelig. Hvis du har Windows 7 64-bit, så burde du laste ned drivere her. Husk også å oppgi oppløsning på skjermen din, hvis du først orker. Benchmarks er innebygget i mange spill og ligger som regel under grafikkinnstillinger.:)

Lenke til kommentar

Will do, men vi står litt fast. RAM brikkene er kortere enn det vi er vandt til, og passer derfor ikke inn i DDR3 slotene på hovedkortet?

 

På bildene i prisguiden så er det lange versjoner, men de jeg har fått (som også har akkurat samme navn, er altså korte?)

Lenke til kommentar

Ser ut som om jeg kjøpte SO-DIM DDR3 ram ved en feiltakelse, de er mye kortere enn andre rambrikker jeg har sett før, og det ser ikke ut som om de får plass i RAM slotten på hovedkortet OP anbefalte.

 

Så da må jeg nok vente 1-2 dager med å få tak i noe nytt fra Abbo..

 

For å ikke gjøre samme feilen igjen, kan noen linke meg de riktige rambrikkene?

Dette var en gigantisk nedtur for kvelden :p

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Var det de RAM-brikkene som er i handlevognen til "Black Refinery"? De er tydelig markert hos ABBO som DDR3 DIMM minne, som er det riktige. At du har fått SO-DIMM brikker må isåfall være en sendefeil.

 

Har nettopp byttet ut 2GB (x2) til 4GB for sikkerhets skyld. Var jo passe teit tidspunkt for den feilen å bli registret da, med tanke på det The Hawk nevner med streik. =/

 

Edit: Har også endret fra 512MB på skjermkortet til 1024MB. Grunnen var at Abbo hadde skrudd opp prisen ganske hardt på den første, mens de er billige på den andre.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Bor midt i Oslo, så det finner jeg ut av imorgen.

 

Resten av pcen er ferdig, og vi prøver nå å boote, pcen starter, men vi får ikke noe bilde på skjermen, verken fra VGA utgangen på hovedkortet, eller fra et av skjermkortene. Er det ikke mulig uten ram brikker instalert? Om det er mulig, hva slags feil kan ha oppstått?

 

Alle vifter og komponenter går.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bor midt i Oslo, så det finner jeg ut av imorgen.

 

Resten av pcen er ferdig, og vi prøver nå å boote, pcen starter, men vi får ikke noe bilde på skjermen, verken fra VGA utgangen på hovedkortet, eller fra et av skjermkortene. Er det ikke mulig uten ram brikker instalert? Om det er mulig, hva slags feil kan ha oppstått?

 

Alle vifter og komponenter går.

Høyst sannsynlig ikke, vist du har koblet til den interne høytaleren vil du høre noen "beep" vist det er noe gale.

Disse kan du google etterpå for og få de tydet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...