Gå til innhold

Hvordan eksportere bilder fra PC til iPad?


Anbefalte innlegg

Jeg har en iPad 4 - som jo er en utmerket enhet å vise bilder på. Imidlertid er det ganske krøkkete å overeføre bilder fra PC til iPad'en. Jeg googlet og fant denne oppskriften for å eksportere fra Lightroom (som jeg bruker) - en oppskrift som er vanvittig omfattende, men som visstnok skal gi god kvalitet på bildene på iPad'en.

 

http://regex.info/blog/lightroom-goodies/ipad-howto2

 

Man kan jo få hodepine av mindre! Men jeg prøvde faktisk å følge oppskriften og har allerede installert plugins. Men det hele stopper når jeg kommer til setup av Collection Publisher publish service. Jeg aner ikke hvordan jeg kommer inn på dette oppsettet (plugin'en er installert og Lightroom sier at den er "enabled".

 

Men så finnes det kanskje en annen måte å gjøre dette på. Bør jeg installere iTunes på PC'en? Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til det fordi bloggeren i linken ovenfor hevder iTunes senker kvaliteten på bildene ved overføring til iPad'en ("slightly blurring") og DET er rett og slett for dumt!

 

Noen som har tips og/eller gode linker? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket format er det du ønsker og ha bildene i "tiff, jpg, dng, etc."

Har du LR på padda ?

En mulighet er og laste opp bildene i en sky-tjenester som ikke forringer bildekvaliteten og så laste ned til padda igjen.

Jeg tenkte i utgangspunktet på jpg - jeg skal bare vise bildene på iPad'en - ikke gjøre noe med dem der. All redigering gjør jeg i LR på PC'en. Nei, jeg har ikke LR på iPad'en. Vil det hjelpe?

Lenke til kommentar

Dropbox som nevnt, men det er mest for å overføre filer som det skal jobbes med, eller hvis du skal være helt offline.

 

Ellers ville jeg lastet opp bildene til Flickr.com og brukt flickr-app'en på Ipad'en til å vise bildene. Flickr gir deg 1 TB med gratis lagring og du kan velge hvilke bilder som er offentlige og private.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...