Gå til innhold

Erfaringer med batteritid og AF: speilrefleks vs speilløst


Gjest Slettet+2134654

Anbefalte innlegg

Hvis batterikapasitet er ett tema hos produsentene , da ville de speilløse hatt samme kapasitet som speilrefleks . Ikke tenk så mye mere på det . b

Tingen er det at hvis de speilløse systemkameraene begynner og pumpe opp batterikapasiteten for å bruke det som et salgstriks så vil nok de kameraene med speil "dslr" også gjøre det samme siden de har en fordel med optisk søker som ikke bruker strøm så uansett hvordan man bygger opp et kamera så vil dslr vinne den sammenligningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis bensinforbruk er et tema hos produsentene, så ville helikoptre brukt like mye drivstoff per kilometer som biler. Har ikke tenkt så mye mer over det.

 

 

 

På den seriøse siden: Nei, speilløse systemer har ikke nevneverdig dårligere batterikapasitet enn speil-baserte systemer. De har bare så mye høyere strømforbruk på grunn av bruk av skjerm og sensor, og dette fører til færre bilder pr. batteri. Noe de fleste vil kunne få med seg ved å lese i tråden. Det er nå nevnt - nok ganger.

Endret av Trondster
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siden dere svarer på denne måten , da går jeg ut i fra att jeg fører ett dårlig språk :).

Helt ærlig, det er nok heller mangelen på lesing som er problemet.

 

Jeg lurer fortsatt bare på hvorfor speilløse kamera har så dårlig batterikapasitet .

Og hvis du leser svarene du allerede har fått, så trenger du ikke å lure mer.

 

Store speilløse kamera har samme batterikapasitet som mindre modeller . NX1 og GH4 tar like mange bilder på ett batteri

Du er klar over at nx1 og gh4 for det første er i praksis like store, og for det andre har så like batterier at jeg mistenker de er produsert samme plass basert på samme grunndesign (7,2V, 1860 mAh), ikke sant?

 

ER det ikke plass til større batteri der

Neppe.

 

Legg for øvrig merke til at batteriene til gh4 og nx1 har nesten nøyaktig samme kapasitet som tidligere nevnte EN-EL15. Så når kameraene med sistnevnte klarer ca. dobbelt så mange bilder per lading, så bør det være et hint om at det har noe med strømforbruket å gjøre.

Endret av Sutekh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...