Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Har noen ting jeg lurer litt på...

*Hva er forskjellen om man 'ejecter' fra skipet ditt eller blir drept mens du er i skipet?

*Har vært nær døden noen par ganger, og lurte på om det er bedre å bare hoppe ut eller bli med skipet?

*Har ikke sjekket det selv men koster det mye å oppdatere clonen din?

*Kan noen forklare i detalje hvordan man greier å flytte på skipene man har på de forskjellige stasjonene? Har hørt at man må 'repacke' de først for å kunne flytte på de, men mer vet jeg ikke og mer får jeg ikke til å gjøre...

Endret av zeus5k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat begynt å spille selv... Tredje gangen jeg prøvekjører spillet faktisk, i tillegg var jeg såvidt innom beta. Så, det er tydeligvis noe som tiltrekker med EVE, men hver gang har jeg gått lei grunnet følelsen av manlgende progresjon.

 

Uansett har jeg nå etter 3-4 dager i spillet 2 millioner og en Gallente destroyer for berging og skrapsamling så mye mulig jeg blir værende.

 

Heter "Greym" i spillet...

Lenke til kommentar

Klanen min gikk nettopp i gang med eve, så da ble jeg med igjen. Spilte et par månader for 4-5 år siden, men har glemt det meste.

 

Noen kjappe spm.

 

Jeg hadde jo ikke peiling på hva jeg skulle velge som career osv, har det noe å si? På den måten at - kan alle lære alle skill? Eller er det skill jeg ikke kan lære siden jeg valgte miner?

 

Int: 10

Per: 8

Char: 8

WP: 5

Memory: 14

 

Etter det jeg har lest er denne fordelinga helt elendig. Burde jeg starte over? Kontoen er bare 1 dag gammel. Og kan jeg som Gallante bruke andre raser sine skip?

 

Hva er enklest å begynne som? Viss det går an å stille et så vagt spm :D

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Har noen ting jeg lurer litt på...

*Hva er forskjellen om man 'ejecter' fra skipet ditt eller blir drept mens du er i skipet?

*Har vært nær døden noen par ganger, og lurte på om det er bedre å bare hoppe ut eller bli med skipet?

*Har ikke sjekket det selv men koster det mye å oppdatere clonen din?

*Kan noen forklare i detalje hvordan man greier å flytte på skipene man har på de forskjellige stasjonene? Har hørt at man må 'repacke' de først for å kunne flytte på de, men mer vet jeg ikke og mer får jeg ikke til å gjøre...

 

Om du ejecter, gir du deg selv til fienden på et sølvfat. Om skipet ditt er i ferd med å ødelegges, låser du siktet på en stasjon eller planet, og så hamrer du løs på "Warp to within 0 m" symbolet i "Selected Items" menyen. Så kan du bare håpe at poden din vil warpe dit raskt nok til at de som ødela skipet ditt ikke rekker å sikte på poden din og skyte. Du dør ikke av at skipet eksploderer. Du vil bli forflyttet over til poden, som er en nødkapsel. Dette vil skje automatisk når skipet eksploderer. NPC fiender vil ikke åpne ild mot poden din uten videre. Mennesker derimot.. uberegnelige skapninger.. :ph34r:

 

Oppgradering av klonen koster raskt en del penger. Jeg har bare litt over 1.6m SP, og det koster allerede over 600-650K ISK for meg på dette nivået.

 

Det er fler måter å flytte skip rundt. Etterhvert som du få fler og bedre skills, vil du kanskje trene deg opp til å kunne fly transportskip med svært høy lastekapasitet, men i starten er det ikke så veldig mye å velge mellom. Du har f.eks. Mammoth, Hoarder, Iteron og Badger MK II. Det sies om Iteron-skipene at de stort sett kun er virkelig verdt det når du har det beste av de, og det krever en del opplæring.

 

Svarer bare som best jeg kan, det er utrolig mye å lære i EVE :) Er foreløbig i NPC copren CAS, og det er så mange hyggelige folk å snakke med der at jeg ikke savner en player corp, men når jeg begynner å bruke Retrieveren og trener meg opp for BC og videre mot Hulk, vil jeg se etter en industrial corp med hovedvekt på mining og konstruksjon. Men en starter jo uansett i en corp uansett hva en velger, og det synes jeg er en ganske fiffig løsning.

Lenke til kommentar
Angående crafting og slikt, noen gode tips? Eller sider? Kan man lære blueprints? Eller må man alltid ha de med rundt forbi for å lage tingen ?

 

Vet ikke helt hva du mener med om man kan lære blueprints, trodde det var bare til å kjøpe de og finne ut hva man trenger for å så stikke til en stasjon som du kan lage gjenstanden og ja du må huske å ta med blueprinten til den stasjonen du har tenkt å lage tingen.

 

Håper det var litt av det du lurte på ;p

Holder på å lære meg spillet også.

Lenke til kommentar
Angående crafting og slikt, noen gode tips? Eller sider? Kan man lære blueprints? Eller må man alltid ha de med rundt forbi for å lage tingen ?
Blueprints er fysiske gjenstander. Om du skal bygge noe et sted må du sørge for at både blueprintet og byggematerialene er der. Om skipet ditt blir ødelagt med blueprintet i lasterommet vil det være store sjangser for at det er ødelagt eller at noen andre har tatt det fra vraket ditt.

 

Det fine med Eve er at en n00b med 800k skillpoints kan spille med en 4 års veteran med 58 millioner sp allerede fra dag en. Det gjelder oppdrag , mining og PvP, det finnes alltid noe å gjøre.

 

Jeg anbefaler å bli med i et corp så tidlig som mulig. Det bør helst være et 0.0 corp. 0.0 kan de fleste tilfeller være sikrere enn "low sec". I 0.0 får du sjangsen til å prege det politiske landskapet, noe som er veldig kult i et "single server" spill som Eve. Et etablert 0.0 corp vil sannsynligvis også ha muligheten til å holde deg med skip til PvP. Corpet mitt dekker alle utgifter til PvP, begrenset oppad til 100 millioner per skip (høyere om det er capital).

 

Ikke vær redd for å miste skip og utstyr. Eve dreier seg ikke om samle på flest mulig av kule ting og penger, det dreier seg om å ha evnen til å tjene mer isk enn man taper. :)

Lenke til kommentar
Er det noen relativt store og gode corps fra Norge? Ikke at det er et must, men er nysjerrig.

 

Jeg sitter selv i et ganske stort hel-norsk corporation ved navn NorCorp. NorCorp er et industri corporation der vi gjør litt av vert, missionrunning, mining, smått med PvP og vi har noen POS(Player Owned Structure). Et søsterselvskap av NorCorp, er NorSec(tror jeg det het), dette er et fult PvP corporation som for detm este rekruterer fra NorCorp.

 

I NorCorp i dag, er den en ca 90 medlemmer. Der alle er norske og spredd ganske godt i det vide land. Vi hjelper med å kjøpe nye skip, og er generelt hyggelige folk som er glade i å hjelpe og selve ting til en billig penge. Vi har en egen kanal som jeg ikke husker helt hva hete, den er åpen for alle norske som kunne tenke seg å ha noen å snakke med. norCorp har også en egen trår i "Rekruterings" tråden her i spill forumet. Bare å gå å se om du kunne tenke deg å levere inn en søknad. Mange flere der som kan hjelpe deg med å finne et godt, norsk corporation.

 

edit: Ser ut som den tråden ble borte ja, men den offiselle norske kanalen i EVE kan sikkert hjelpe godt.

Endret av agito
Lenke til kommentar
Jeg tenkte på om det gikk an å lære seg en blueprint på den måten at man ikke trenger å drasse rundt på ørten forskjellige blueprints. Ser for meg det er litt slitsomt og uoversiktelig viss man skal holde på å bygge ting. Men forsto det slik at det ikke gikk, ganske overvelmende ja :)

 

Jeg tror jeg skjønner hva du mener men frem til i dag så har det ikke vært noe stort problem for min del. Stort sett så finner du deg et system som du liker og med muligheter for bygging og frakter dine blueprints der. Da blir det mer at du reiser rundt på jakt etter billige materialer som du bringer til basen enn at du flytter rundt på blueprints.

 

Det er heller ikke noe uoversiktelig med å bygge ting. Du har hele tiden mulighet til å sjekke hvor du bygger hva og hvor langt det er på vei. Og skulle du finne på å heller ha med deg alle blueprintene så tar dem så liten plass at du kan ha så mange du vil med deg i et lite og kjapt skip. Bare husk på at det innebærer litt risiko å frakte verdifulle ting rundt da du kan bli skutt ned.

 

Som en kommentar til Crispin ovenfor så ville jeg startet en ny karakter. Ville da basert den på å ha høy intelligens og perception. Deretter memory og willpower og til slutt charisma.

mer som

Inteligence: 11

Perception: 11

Memory:9

Willpower:9

Charisma:5

 

Eller noe i den duren :)

Lenke til kommentar

Hadde akkurat skrapt sammen 1mil, å kjøpte meg salvaging skillen(Manglet en skill til så kunne ikke sette den på trening). Så sette jeg på autopilot ut til mine rl venner som har begynt å spille. Som er så kjedelige at de har valgt caldari mens jeg er gallente, og plutselig nær en stargate blir jeg skutt ned - ca 1skudd. :!: Jepp en erfaring rikere!

 

Starter også en ny konto på steam, 21 dager i stedet for 14 dager, enn Sebiestor miner - han ser vanvittig kul ut, ligner på en vampyr.

Int:11

per:10

char:6

will:8

mem:10

 

Fikk rett og slett ikke balansert statene bedre, men ble sånn greit fornøyd.

 

En annen ting, har gjort en hau med missions for en agent nå, begynner å få de samme om igjen? Så jeg kan holde på å gjøre de samme questene om og om igjen? Jeg blir aldri "ferdig" med agenten? Og hva må til for at level to agenter skal bli tilgjengelige?

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Hadde akkurat skrapt sammen 1mil, å kjøpte meg salvaging skillen(Manglet en skill til så kunne ikke sette den på trening). Så sette jeg på autopilot ut til mine rl venner som har begynt å spille. Som er så kjedelige at de har valgt caldari mens jeg er gallente, og plutselig nær en stargate blir jeg skutt ned - ca 1skudd. :!: Jepp en erfaring rikere!

 

Starter også en ny konto på steam, 21 dager i stedet for 14 dager, enn Sebiestor miner - han ser vanvittig kul ut, ligner på en vampyr.

Int:11

per:10

char:6

will:8

mem:10

 

Fikk rett og slett ikke balansert statene bedre, men ble sånn greit fornøyd.

 

En annen ting, har gjort en hau med missions for en agent nå, begynner å få de samme om igjen? Så jeg kan holde på å gjøre de samme questene om og om igjen? Jeg blir aldri "ferdig" med agenten? Og hva må til for at level to agenter skal bli tilgjengelige?

 

Om jeg ikke husker feil så kan du gå på settings på autopiloten og be den unngå low security systemer, det tar litt lengre tid å reise, men du reiser mye tryggere.

 

For å komme videre til neste agent kreves det standing med corpen han tilhører, om du trykker på ikonet som representerer denne så finner du noen muligheter til å se på alle denne corpens agenter.

Har du en agent som er høyere level (1-4) så reis til denne, det har skjelden noe for seg å bli hos en 1-2 agent. For level 3 missions bør du nok ha en battlecruiser og for level 4 er ett battleship ett must(ja jeg vet l4 missions er blitt gjort i BC`s HAC`s og sånnt, men jeg regner med at du ikke har skillpoints til dette) (ikke tenk på å soloe l4 en gang før du har maksa capacitator og armor/shield skillsene. Men er dere flere går det mye lettere.

 

Lykke til i Eve:)

Henning

Lenke til kommentar

De attributtene der så jo langt bedre ut :)

 

Missions er en fin måte å få inn penger på . Nå er det jo litt risiko inne i bildet ettersom man er ny og er litt mer usikker på utrustning av skip og ikke har fått opp viktige skill (Kill missions).

 

Lvl 1 missions er ikke noe du vil drive med lenge. Dem anser jeg kun som treningsoppdrag som du kan ta for å teste ut forskjellige oppsett, og bli vant til interface og hvordan ting fungerer.

 

Lvl2 er dog langt bedre og ved Lvl 3 og 4 vil begynne å gi deg litt penger på bok :)

Selv om du skulle klare å komme deg gjennom Lvl 4 i det du hopper in i et BS så er det ikke dermed sagt at du tjener noe mer på det. Liten vits i å hoppe på Lvl4 dersom du bruker 5 timer på det kontra 30 min på Lvl 3 :)

De første gangene så kan det være en fordel å hoppe inn med flere sammen så man slipper å bli overrasket og dermed miste skipet.

Et annet tips kan være å hoppe inn i et mission i kun poden. Du vil da ikke bli angrepet og kan i ro og fred vurdere fienden :)

 

Ellers lykke til.

Lenke til kommentar

Har aldri tenkt over det du skrev om å hoppe inn i pod'n siden NPC folka vil jo ikke angripe meg da, smart tips takk ;p

Selv har jeg tenkt å begynne på nytt igjen siden jeg vet nå hvertfall litt mer hva jeg bør satse på angående skills og attri.

Har tenkt å starte en char for PvE og en for Mining, føler jeg får litt mer oversikt da og litt mer kontroll på en måte. Eneste som er kjipt er at jeg kan bare trene 1 skill omgangen.

Lenke til kommentar
Har aldri tenkt over det du skrev om å hoppe inn i pod'n siden NPC folka vil jo ikke angripe meg da, smart tips takk ;p

Selv har jeg tenkt å begynne på nytt igjen siden jeg vet nå hvertfall litt mer hva jeg bør satse på angående skills og attri.

Har tenkt å starte en char for PvE og en for Mining, føler jeg får litt mer oversikt da og litt mer kontroll på en måte. Eneste som er kjipt er at jeg kan bare trene 1 skill omgangen.

 

Skipet ditt har fortsatt agro, så NPC vil ødelegge det.

Lenke til kommentar

Btw..

 

Det er billigere å kjøpe GTC ifra www.shatteredcrystal.com enn å betale subscription med visa direkte til CCP. Nais med lav dollar kurs.

 

Første gang blir du oppringt, og dem stiller deg en million dumme spørsmål om området rundt deg, for å kontrolere om du er du...neste gang får du gtc lynkjapt

Lenke til kommentar

Hadde en trial account for lenge siden. Men hvordan er det å spille dette spillet nå, såpass lenge etter at det ble sluppet? Hvor mange er det som spiller og hvordan er det å spille casual? Har allerede en COD4 clan og et WoW guild så tror ikke jeg kommer til å joine en corp.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...