Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

pappa bare drekker å spiller call of duty:(


Anbefalte innlegg

Jeg ytrer mine meninger relatert til emnet. Kanskje du ikke helt er obs på det, men vi er tross alt på Diskusjon.no. Og om denne passer inn her eller ei, tar jeg på egen kappe. Men som sagt over i min forrige post ytrer jeg mine meninger. Ikke det at det var direkte til trådstarter, for det er jo et problem.

 

Man skal holde seg til topic, og hva du mener om sosialklienter og bruk av "dine" penger har ikke noe i denne tråden å gjøre. Hvis du virkelig ikke forstår det kan du jo spørre en moderator og høre selv.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

faren min drikker å spiller spill vær dag han også, men han jobber da uansett jeg syns d er kult å ha en far jeg kan game med hadde ikke faren din likt livstilen sin hadde han vell gjort noe med det.

 

Dersom han har økonomiske problemer såå er det et problem det han driver med men hvis ikke så ser jeg ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar

Wow, her var det ufattelig mye skitprat!

 

Hver dag sitter pappa inne å speller call of duty og drekker .. Det begynner å bli en vanlig dag for han. Han sier hver dag at han skal få seg en jobb, men det har han enda ikke gjort. han har vært sjukmeldt i over 1år også..
Hvor mye ca. drikker han hver dag? Kan han få seg jobb på dagen, dvs. er han ikke syk lenger - eller var sykemeldingen pga. skilsmissen og tilhørende psykiske problemer (fordi han går til psykolog)?

 

er jeg veldig egoistisk som bli sur på han? skal jeg gi han mer tid? han har spilt i over 800 timer på det spellet.. jeg kan prate med pappa om alt, men det virker som om det er noe han ikke forteller meg.. han satt inne på nyttårsaften å spelte! jeg han vil lissom ikke prøveå komme i gang med en jobb, eller noe. han lovte meg også at han skulle begynne å trene etter nyttår, men det har han heller ikke. Pappa er enebarn, og adoptert fra en annen plass i norge. vil ikke bry farmor med sånne problemer, ho blir så bekymra å slik.
Egoistisk, nei! Du har krav på visse ting av foreldrene dine, som basiskrav som husly og mat, men også omsorg og tilstedeværelse! Du bør si til han hva du føler! Kanskje til og med spørre han om du kan være med til psykologen en time, så kan du forklare for han der? Hvis ikke bør du snakke med en annen voksen person som du stoler på, i verste fall vil dette problemet gå utover deg selv senere (manglende støtte i hjemmet og rusmisbruk ol. disponerer barn for psykiske problemer senere i livet).

 

den drekkinga og spellinga går jo ikke bare utover han, men meg også, jeg er dattra hans. Jeg trenger en stabil far, eller ett forbilde(foreldre er jo lissom forbildene te barna sine) som kan stille opp istedenfor å spelle å sånt. han stiller opp noen ganger, men det har hendt mange ganger at han ikke gidder å hente meg plasser å sånt, fordi er midt i ett spell å slik. Også klager han over at han ikke har penger, når han har drekt de opp.. :(
Tydelig at du vet hva du bør ha - og dette har du krav på! Hvis dette er et problem (noe det høres ut som) må du gjøre noe med det. Snakk med han selv, hvis dette mislykkes (når ikke igjennom/tør ikke) bør du snakke med en voksen.
Lenke til kommentar
faren min drikker å spiller spill vær dag han også, men han jobber da uansett jeg syns d er kult å ha en far jeg kan game med hadde ikke faren din likt livstilen sin hadde han vell gjort noe med det.

 

Dersom han har økonomiske problemer såå er det et problem det han driver med men hvis ikke så ser jeg ikke noe galt i det.

Må bare pirke på deg litt her - For såvidt jeg vet tror vel personen selv som er oppi et problem, at alt er normalt. Ikke det at jeg skal føye dette noe lenger enn det allerede er kommet. Et problem er jo noe som gjør at man ikke klarer å stoppe/unngå det, som jeg i dette tilfellet kaller et problem. Ettersom det går utover både jentungen og jobb & familie.

 

Som beskrevet i tråden tidligere, så ser han vel lyst på livet i det han gjør. Ettersom han ikke vet bedre.

Lenke til kommentar
Tror du blåser det opp ut av dimensjoner. Er ikke noe galt med et par øl om dagen, se på britene...

Det kalles kontinentale drikkevaner, hadde det vært en sekser om dagen derimot.

Og du sier at det bare er NESTEN hver dag, enda et tegn på at det er ingen fare på ferde, tror du kan slappe av.

 

Dessuten kalles det drikking og ikke "drekking".

 

Slapp av, kjøp deg en en pc/laptop join han istedet for å slåss mot han, blir han sikkert glad, du og :D

 

Edit: Jeg kan jo ikke gramatikk.

 

Når drikkingen går ut over forpliktelser og sosialt liv, da har mannen et alkoholproblem.

Dette er jo selve definisjonen på alkoholisme.

Lenke til kommentar
Tror du blåser det opp ut av dimensjoner. Er ikke noe galt med et par øl om dagen, se på britene...

Det kalles kontinentale drikkevaner, hadde det vært en sekser om dagen derimot.

Og du sier at det bare er NESTEN hver dag, enda et tegn på at det er ingen fare på ferde, tror du kan slappe av.

 

Dessuten kalles det drikking og ikke "drekking".

 

Slapp av, kjøp deg en en pc/laptop join han istedet for å slåss mot han, blir han sikkert glad, du og :D

 

Edit: Jeg kan jo ikke gramatikk.

 

Når drikkingen går ut over forpliktelser og sosialt liv, da har mannen et alkoholproblem.

Dette er jo selve definisjonen på alkoholisme.

 

At det får datteren oppmerksomhetssjuk er iallefall sikkert. Og hvordan vet vi det ? Trenger ikke å være sånn at han har løpt til jobb om han ikke hadde spilt elelr drukket.

 

- Kunne sikkert ølla og sett på TV eller tippa på den lokale kiosken.

Lenke til kommentar
At det får datteren oppmerksomhetssjuk er iallefall sikkert. Og hvordan vet vi det ? Trenger ikke å være sånn at han har løpt til jobb om han ikke hadde spilt elelr drukket.

 

- Kunne sikkert ølla og sett på TV eller tippa på den lokale kiosken.

 

Hva er det du sier her egentlig?

"oppmerksomhetssjuk"

"spilt elelr drukket"

"sikkert ølla"

 

Jeg skal ikke bruke din unge alder eller dysleksi mot deg.

 

Men det at den 17 år gamle datteren reagerer, er et veldig sunt tegn. For henne altså.

-for en pappa i førtiårene burde alltid være klar til å hente henne ved behov.

-og en pappa i førtiårene burde legge litt mer vekt på å få seg en jobb. (Bedre økonomi, muligheter osv...)

Det er enda lenge til han er pensjonist!

 

Han reagerer vel rimelig typisk på motgang i livet, (samlivsbrudd, rolletap, tap av jobb), desverre.

 

Men det du gjør, Strindmo, er å ufarliggjøre drikkemønsteret til denne pappaen.

Det er ikke klokt.

 

Du tar feil, datteren har helt rett.

 

Varselklokkene ringer HØYT.

Lenke til kommentar

KJÆRE MISTER MISTER VI KJENNER IKKE DRIKKEVANENE TIL MANNEN, hun sier han drikker gjerne flere dager i uka, et par pils er ikke farlig. Engelskmenn drikker jo i snitt en øl hver dag... Jeebus.

 

DU på en annenside overdramatiserer en sannsynligvis ufarlig situasjon, at noen er late er ikke stort å gjøre med.

 

Og er det min unge alder du snakker om? Min dysleksi?

Vær så snill. Patetiske forsøk på å undermine min "autoritet" i saken (ikke at den i det hele tatt er noe særlig) men det der er bare low.

 

En far til ei 17 år gammel jente skal vel ikke ALLTID trenge å føye seg etter henne og hente vedkommende, værste jeg har hørt, har jeg hatt en hard oppvekst? Foreldra mine ga meg BUSSPENGER eller muligheten til å sove over. - Og mine foreldre drakk svært sjeldent i den tiden jeg bodde hjemme, de bare ikke ønska å kjøre rundt på meg overalt, hvilket jeg respekterer

 

Og hva vet vi om at han ikke legger vekt på jobb, hun er jo ikke ved siden av han 24/7, hvis han

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar

Alkoholisme har ingenting med antall øl eller ikke å gjøre... Så lenge øldrikking går utover andre viktige ting så er det et problem. Dessuten har datteren i flere poster beskrevet situasjonen hun er i og at hun ikke er fornøyd. Hvis det er slik som hun beskriver (at problemene kommer av alkohol og spilling) så kan man rett og slett ikke risikere å feie det under teppet. Det er ingenting her som tyder på at datteren er unormalt oppmerksomhetsyk, eller at faren har et sunt forhold til alkohol.

Lenke til kommentar
Alkoholisme har ingenting med antall øl eller ikke å gjøre... Så lenge øldrikking går utover andre viktige ting så er det et problem. Dessuten har datteren i flere poster beskrevet situasjonen hun er i og at hun ikke er fornøyd. Hvis det er slik som hun beskriver (at problemene kommer av alkohol og spilling) så kan man rett og slett ikke risikere å feie det under teppet. Det er ingenting her som tyder på at datteren er unormalt oppmerksomhetsyk, eller at faren har et sunt forhold til alkohol.

Så ja, hvis du har et barn og du tar deg en øl eller to og ditt barn er uenig i det og whiner på et forum, har du da et alkoholproblem? I think not.

 

Men du får fortsette med denne trangsynte måten å gå fram på for min del. Verden er ikke svart-hvitt.

Lenke til kommentar

barnet skal ALLTID gå først.

om det ikke er så ille som det høres ut som, så bør uansett han snakke med ho om hvorfor han ikke får fingern ut å skaffer seg jobb. hvorfor han er sykemeldt(kanskje han lider av noe som han ikke har helt lyst å fortelle) altså.. fortelle om hvorfor ting går så tregt.

Lenke til kommentar
barnet skal ALLTID gå først.

om det ikke er så ille som det høres ut som, så bør uansett han snakke med ho om hvorfor han ikke får fingern ut å skaffer seg jobb. hvorfor han er sykemeldt(kanskje han lider av noe som han ikke har helt lyst å fortelle) altså.. fortelle om hvorfor ting går så tregt.

 

han blei sykmeldt for over 1år side, pga plager i hofta, men de problemene er vekk for lenge siden..

 

Alkoholisme har ingenting med antall øl eller ikke å gjøre... Så lenge øldrikking går utover andre viktige ting så er det et problem. Dessuten har datteren i flere poster beskrevet situasjonen hun er i og at hun ikke er fornøyd. Hvis det er slik som hun beskriver (at problemene kommer av alkohol og spilling) så kan man rett og slett ikke risikere å feie det under teppet. Det er ingenting her som tyder på at datteren er unormalt oppmerksomhetsyk, eller at faren har et sunt forhold til alkohol.

Så ja, hvis du har et barn og du tar deg en øl eller to og ditt barn er uenig i det og whiner på et forum, har du da et alkoholproblem? I think not.

 

Men du får fortsette med denne trangsynte måten å gå fram på for min del. Verden er ikke svart-hvitt.

 

Så du mener det er greit at foreldre drekker og speller å gjør hva faen de vil, uten at det skal gå ut over barna?

 

17 år, kanskje på tide å vokse opp uansett?

 

er det bare meg, eller du frekk? du må skjønne at drekkinga og spellinga går ut over meg! Jeg vil ikke se at pappa lever ett sånt liv. Har prata litt med han, og det er ikke sånn han vil leve.

Lenke til kommentar
(...)En far til ei 17 år gammel jente skal vel ikke ALLTID trenge å føye seg etter henne og hente vedkommende, værste jeg har hørt, har jeg hatt en hard oppvekst? Foreldra mine ga meg BUSSPENGER eller muligheten til å sove over. - Og mine foreldre drakk svært sjeldent i den tiden jeg bodde hjemme, de bare ikke ønska å kjøre rundt på meg overalt, hvilket jeg respekterer (...)

 

Nei, ikke føye seg hele tiden, selvfølgelig. Tvert i mot. Bare være tilgjengelig slik at han kan hente henne for eksempel på kveldstid, ved behov!

DU fikk busspenger, denne pappaen drikker opp pengene...

DU slapp å forholde deg til drikking nesten hver dag, datteren det er snakk om her må finne seg i det..

-Så du har nok hatt en betydelig bedre oppvekst!

 

probin har et godt poeng:

 

Barnet skal gå først.

 

Det er jo et valg man tar når man får barn, da setter man seg selv på sidelinjen. Og kan ikke, f.eks drikke når man vil!

Lenke til kommentar
(...)En far til ei 17 år gammel jente skal vel ikke ALLTID trenge å føye seg etter henne og hente vedkommende, værste jeg har hørt, har jeg hatt en hard oppvekst? Foreldra mine ga meg BUSSPENGER eller muligheten til å sove over. - Og mine foreldre drakk svært sjeldent i den tiden jeg bodde hjemme, de bare ikke ønska å kjøre rundt på meg overalt, hvilket jeg respekterer (...)

 

Nei, ikke føye seg hele tiden, selvfølgelig. Tvert i mot. Bare være tilgjengelig slik at han kan hente henne for eksempel på kveldstid, ved behov!

DU fikk busspenger, denne pappaen drikker opp pengene...

DU slapp å forholde deg til drikking nesten hver dag, datteren det er snakk om her må finne seg i det..

-Så du har nok hatt en betydelig bedre oppvekst!

 

probin har et godt poeng:

 

Barnet skal gå først.

 

Det er jo et valg man tar når man får barn, da setter man seg selv på sidelinjen. Og kan ikke, f.eks drikke når man vil!

 

Han drikker ikke opp alle pengene, slutt å svartmal da. Jeg hadde da ikke hadde hatt no problem med at folka mine hadde drukket en øll eller to... Når det kommer til busspenger så tror jeg du skal ha ganske fucka økonomi for å ikke ha råd til buss. Hvis ungen på 17 virkelig vil noe her i livet kan hun jo selv ta seg en jobb på ettermiddagen. 17 år, da var jeg ute av hus jeg. Redda meg selv. (for å være helt ærlig fikk jeg litt økonomisk hjelp av 'a mor i trange tider, men poenget er det samme, 17 år, ikke no problem å klare seg selv i bunn og grunn.

Lenke til kommentar
(...)En far til ei 17 år gammel jente skal vel ikke ALLTID trenge å føye seg etter henne og hente vedkommende, værste jeg har hørt, har jeg hatt en hard oppvekst? Foreldra mine ga meg BUSSPENGER eller muligheten til å sove over. - Og mine foreldre drakk svært sjeldent i den tiden jeg bodde hjemme, de bare ikke ønska å kjøre rundt på meg overalt, hvilket jeg respekterer (...)

 

Nei, ikke føye seg hele tiden, selvfølgelig. Tvert i mot. Bare være tilgjengelig slik at han kan hente henne for eksempel på kveldstid, ved behov!

DU fikk busspenger, denne pappaen drikker opp pengene...

DU slapp å forholde deg til drikking nesten hver dag, datteren det er snakk om her må finne seg i det..

-Så du har nok hatt en betydelig bedre oppvekst!

 

probin har et godt poeng:

 

Barnet skal gå først.

 

Det er jo et valg man tar når man får barn, da setter man seg selv på sidelinjen. Og kan ikke, f.eks drikke når man vil!

 

Han drikker ikke opp alle pengene, slutt å svartmal da. Jeg hadde da ikke hadde hatt no problem med at folka mine hadde drukket en øll eller to... Når det kommer til busspenger så tror jeg du skal ha ganske fucka økonomi for å ikke ha råd til buss. Hvis ungen på 17 virkelig vil noe her i livet kan hun jo selv ta seg en jobb på ettermiddagen. 17 år, da var jeg ute av hus jeg. Redda meg selv. (for å være helt ærlig fikk jeg litt økonomisk hjelp av 'a mor i trange tider, men poenget er det samme, 17 år, ikke no problem å klare seg selv i bunn og grunn.

 

hvordan kan du vite at han ikke drikker opp alle pengene? jeg klarer meg fint sjølv jeg, men hadde lissom vært greit med en far som stilte opp noen ganger. dessuten må du tenke på at når en far kun drekker og speller så går det utover datteren! å gammal er du egetnlig??

Lenke til kommentar

Eldre enn deg tydeligvis ;)

 

Hadde han drukket så hardt hadde du ikke vært på forumet for å klage. Da hadde noen lagt merke til det med mindre du er låst inne.

 

- Men hvis det er så JÆVLIG som du skal ha det til, ta kontakt med de instanser nevnt tidligere i tråden. De kan hjelpe deg og din far.

Forumet kan ikke gjøre annet å gi deg oppmerksomhet og å fortelle deg hvor synd det er på deg, for det er det du vil, ikke sant? ;) Bare tulla med den siste der, ikke vondt ment, det bare virker sånn når du allerede veit hva du skal gjøre og ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Eldre enn deg tydeligvis ;)

 

Hadde han drukket så hardt hadde du ikke vært på forumet for å klage. Da hadde noen lagt merke til det med mindre du er låst inne.

 

- Men hvis det er så JÆVLIG som du skal ha det til, ta kontakt med de instanser nevnt tidligere i tråden. De kan hjelpe deg og din far.

Forumet kan ikke gjøre annet å gi deg oppmerksomhet og å fortelle deg hvor synd det er på deg, for det er det du vil, ikke sant? ;) Bare tulla med den siste der, ikke vondt ment, det bare virker sånn når du allerede veit hva du skal gjøre og ikke gjør det.

 

ehm, nei.. men det er jo ikke lett å ha en sånn far, og kunne jo hende at noen andre her inn på forumet har/hatt nesten samme problemet, og at kanskje kunne fotalt hva de gjorde. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det er lettere sagt enn gjort.

 

unnskyld meg, men jeg må spørre.. får en følelse av frekkhet og negativitet fra deg?

Lenke til kommentar
Eldre enn deg tydeligvis ;)

 

Hadde han drukket så hardt hadde du ikke vært på forumet for å klage. Da hadde noen lagt merke til det med mindre du er låst inne.

 

- Men hvis det er så JÆVLIG som du skal ha det til, ta kontakt med de instanser nevnt tidligere i tråden. De kan hjelpe deg og din far.

Forumet kan ikke gjøre annet å gi deg oppmerksomhet og å fortelle deg hvor synd det er på deg, for det er det du vil, ikke sant? ;) Bare tulla med den siste der, ikke vondt ment, det bare virker sånn når du allerede veit hva du skal gjøre og ikke gjør det.

 

ehm, nei.. men det er jo ikke lett å ha en sånn far, og kunne jo hende at noen andre her inn på forumet har/hatt nesten samme problemet, og at kanskje kunne fotalt hva de gjorde. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det er lettere sagt enn gjort.

 

unnskyld meg, men jeg må spørre.. får en følelse av frekkhet og negativitet fra deg?

 

Ser fortsatt at du ikke har fått noe svar som du syns kan hjelpe deg, så ville anbefale deg å ta kontakt med familivernkontoret. De har vært borte i sånn tidligere og vet hva som skal til for å hjelpe. Det er også gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...