Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg tok privatisteksamen i oslo men faren min tror jeg kjøpte narkotika


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skulle forbedre karakteren min i kroppsøving VG3 i kunnskapsløftet. Pågrunn av treghet ifra min side og dårlig timing så endte det opp til at jeg måtte ta eksamen i oslo.

 

Pågrunn av dette måtte jeg også bestille flybilett osv. Alt var ok lenge før og jeg reiste i morges for å ta eksamen. Jeg bestemte meg for å ikke fortelle noe til faren min om at jeg hadde hvert i oslo. Da blir det så mye masing og det liker jeg ikke.

 

Etter eksamen tok jeg et tidligere fly hjem fordi jeg ikke orket å gå runt i gatene der.

Uheldigvis var jeg så dum legge det ene boarding passe igjen oppe på badet.

Så fant han det rette etterpå når han skulle gå i dusjen.

 

Så han spurte om jeg hadde vert i oslo så sa jeg ja men ikke hva jeg skulle der. Å nå går han visst rundt å tror at det er narkotika inn i bildet?

 

Han skal vite alt om alt, det er derfor jeg egentlig ikke har fortalt han så mye de siste årene. Jeg hater alt mase. Hvordan skal jeg håntere dette?

 

Noen stiller seg sikkert spørsmålet "hvorfor ikke bare si det?". Men dette kan også ses på som en liten test. For egentlig er dette bare noe med tillit å gjøre. Hvem går rundt å tror noe sånt automatisk?

 

Jeg har ikke lust å dele så mye med han lenger, vertfall ikke etter denne situasjonen.

 

Håper på noen gode svar :) Jeg skulle bare opp å ta en enkel eksamen så får jeg slike beskyldninger :(

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen stiller seg sikkert spørsmålet "hvorfor ikke bare si det?". Men dette kan også ses på som en liten test. For egentlig er dette bare noe med tillit å gjøre. Hvem går rundt å tror noe sånt automatisk?

 

Jeg har ikke lust å dele så mye med han lenger, vertfall ikke etter denne situasjonen.

 

Håper på noen gode svar :) Jeg skulle bare opp å ta en enkel eksamen så får jeg slike beskyldninger :(

Se heller positivt på det, han vil engasjere seg i ditt liv. At han da spør om hvor du har vært betyr ikke nødvendigvis at han skal detaljestyre livet ditt men at han bryr seg. At du da opplever det som at han ikke har tillit til deg får være din sak. Tillit kommer ikke over natten men noe man gjør seg fortjent til og når du velger å ikke si slike elementære ting som en hver foresatt kommer til å se på som en god ting så skyter du deg selv rimelig i foten.

 

At han da tror at narkotika er inne i bildet er vel kanskje en "naturlig" bekymring for dagens foreldre og når hans sønn da blir mer innesluttet og ikke forteller ting lengre som han brukte å gjøre og tar en tur til Oslo uten å si noe om det så kan en godt begynne å tenke det værste.

 

Den testen du gjør nå som du mener er riktig mener jeg at du tar helt feil i og du går helt feil fram..hvis du vil at han skal ha tillit til deg så må du vise tillit til han også.

Lenke til kommentar

Hva med å bare fortelle han alt du skrev i førsteposten? Skriv ut kviteringen du fikk fra privatistweb om hvor og når eksamenen din skulle taes. Er jo ikke værre enn det, så forklarer du at du ikke ville si du måtte inn til Oslo for å ta eksamenen, for da kom det til å bli et himla mas. Kanskje han tar hintet og slutter med alt mase - vinn vinn!

 

Men hvorfor tror han narko egentlig? Hvem tar vel fly om de skal frakte/lange narko innenlands? Ber jo nesten om å bli tatt da, hehe.

Lenke til kommentar
Så han spurte om jeg hadde vert i oslo så sa jeg ja men ikke hva jeg skulle der. Å nå går han visst rundt å tror at det er narkotika inn i bildet?

 

Han skal vite alt om alt, det er derfor jeg egentlig ikke har fortalt han så mye de siste årene. Jeg hater alt mase. Hvordan skal jeg håntere dette?

 

Noen stiller seg sikkert spørsmålet "hvorfor ikke bare si det?". Men dette kan også ses på som en liten test. For egentlig er dette bare noe med tillit å gjøre. Hvem går rundt å tror noe sånt automatisk?

 

Jeg har ikke lust å dele så mye med han lenger, vertfall ikke etter denne situasjonen.

 

Håper på noen gode svar :) Jeg skulle bare opp å ta en enkel eksamen så får jeg slike beskyldninger :(

Synes du foreldre bør ha tillit til barna sine angående narkotika?

 

Hvor mange som faktisk driver med slikt innrømmer det når foreldrene spør tror du?

 

Vet ikke hvor gammel du er men skal vedde på det er mange tenåringer som leser denne tråden og som skulle gjort mye for å få en far som faktisk brydde seg om hva man gjorde, altså en far mer lik din.

 

Fortell hva du gjorde, dette handler ikke om tillit, prinsipp eller noe KUN om foreldre som ønsker barna ett godt liv.

Lenke til kommentar
Hva slags herion vrak må man være for ta fly til oslo for å kjøpe narkotika.

 

Faren din har vist noen fikse ideer.

 

Er ikke noe narko du får i oslo du ikke får alle andre steder i norge

 

vel, det som du finner andre steder enn oslo har gjerne vært der likevel. jeg vet om folk som har reist til oslo for å kjøpe større partier med ulovlige substanser for å ta de med seg en annen plass å selge det... slikt skjer.. ikke dermed sagt at man er et heroinvrak...

Lenke til kommentar

Jeg har brevet som bekrefter oppemelding til eksamen ifra oslo kommune. Eller privatist kontoret (utdanningsetaten) i oslo som det heter.

 

Dette er nemlig ikke første gang han beskylder meg for narkotika. For noen år siden da jeg hadde besøkt farmor og farfar. Måtte jeg nemlig på do. Ja denne historien er helt sand.

 

Derfor tok jeg heisen ned til nederste etasje. Der man kunne gå ut. De bor i boligblokk. Så gikk jeg inn i bestestua. Der er det også et toalett rett innforbi.

 

Dersom du går en dør til lenger inn er det en butikk som selger olje og gass.

 

Jeg gikk på do og telefonen ringte. Det var en jeg ikke hadde snakket med på en god stund. Det endte med at jeg snakket med han 50 minutter i telefonen. Etter samtalen var avsluttet så gikk jeg ut av toalettet. Å der sto butikkmedarbeiderne og beskylte meg for å ha ruset meg selv på narkotika. Hva i helvete? Å da var jeg ca 14-15 år gammel. Er 18 nå.

 

Da ble det et helvetes oppstyr med faren min som trodde jeg hadde prøvd noe. Å jeg måtte diskutere meg ut av det.

 

Så det er ikke første gang han beskylder meg for dette.

Jeg bestemte meg den gang for at ok jeg tilgir deg denne gangen. Men neste gang du kommer med falske beskylninger mot meg på dette område så blir du ikke tilgitt. Å nå har det skjedd igjen. Har gjerne lust å informere han om dette.

 

Det er ganske alvorlige beskyldninger han kommer med. Noen vil gjerne stille seg spørsmål om jeg drikker mye?

Svaret er nei! Jeg drikker sjeldent. Maks en gang hver 2-3 måned. Å har aldri rørt noe som helst av narkotika osv. Det er helt utrolig dette her og jeg er egentlig veldig skuffet.

 

Jeg bruker flere tusen på å ta en eksamen. Dette inkluderer fly og mat. Å dette er bare fordi jeg vil gjøre det best mulig i kroppsøvingsfaget. Han burde hvert stolt av meg så faktisk brukte mine egne lommepenger på å forbedre en karakter til en eventuell 5 eller 6.

 

Men nei da. Narkotika er mer aktuelt. Skulle nesten trodd det va han som ruste seg. Dette skal han ikke få slippe unda med. Er så utrolig lei dette tullet. Han burde skamme seg.

Lenke til kommentar
Hva slags herion vrak må man være for ta fly til oslo for å kjøpe narkotika.

 

Faren din har vist noen fikse ideer.

 

Er ikke noe narko du får i oslo du ikke får alle andre steder i norge

 

vel, det som du finner andre steder enn oslo har gjerne vært der likevel. jeg vet om folk som har reist til oslo for å kjøpe større partier med ulovlige substanser for å ta de med seg en annen plass å selge det... slikt skjer.. ikke dermed sagt at man er et heroinvrak...

 

TS ble beskylt for å kjøpe narkotika, ikke for å lange

Lenke til kommentar

Er faktisk litt enig med trådstarter her, det burde gå ann og ikke fortelle alt til foreldra sine når du er 18 år uten å bli mistenkt for å drive med narko. :nei:

 

Men jeg vil anbefalle deg at dere tar en rolig prat om saken og at du finner ut hvorfor han mistenker deg for å drive med narkotika. :) Kan jo hende han har hørt noen usanne rykter som gjør han bekymret.

 

Hvis han ikke har noen god grunn og du bare vil ta igjen, så tar du med deg beviset på hvor du har vært og sier at du egentlig hadde tenkt å overraske han med karakteren når du fikk igjen den. :innocent:

Lenke til kommentar
Jeg bruker flere tusen på å ta en eksamen. Dette inkluderer fly og mat. Å dette er bare fordi jeg vil gjøre det best mulig i kroppsøvingsfaget. Han burde hvert stolt av meg så faktisk brukte mine egne lommepenger på å forbedre en karakter til en eventuell 5 eller 6.

 

Men nei da. Narkotika er mer aktuelt. Skulle nesten trodd det va han som ruste seg. Dette skal han ikke få slippe unda med. Er så utrolig lei dette tullet. Han burde skamme seg.

 

Du har jo ikke sagt at du tok den eksamenen! Hvordan i granskauen skal han klare å være stolt over noe han ikke vet om?

 

Når folk holder ting skjult, og nekter å snakke med noen om det, så er det som regel et tegn på at noe er galt.

 

Mine foreldre har flere ganger spurt meg om jeg har tatt noe. Ikke fordi de mener at jeg er typen som gjør sånt, men fordi jeg har oppført meg merkelig og unormalt. Sånt blir de bekymra av, og det er tross alt bedre at de spør enn at de lar meg seile min egen sjø.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid seilt min egen sjø. Har alltid fått gjort nesten hva jeg ville. Så min frihet har vert ganske stor. Men jeg har aldri plutselig reist langt avgårde før uten å gi beskjed. Det er gjerne det han reagerer på.

 

Men hvem er så dumme at de transporterer narkotika innlands? Du er jo garantert til å ble tatt. Spesielt meg så gikk bare med en pc og læreboka i en sekk på ryggen som håndbagasje. Uten noe annet å sende med flye. Da blir man tatt.

 

Noen rykter har det nok ikke kommet. Jeg er så og si nesten totalt avhold til alkohol. Drikker litt av og til en sjelden gang. Å har aldri i livet vert borti narkotika. Det er så absolutt ikke meg. Så det at han tror det er skuffende.

 

Når man har levd sammen med sin egen sønn i 18 år i samme hus. Så burde man kjenne den personen såpass at man vet hva han kunne gjort å ikke.

Å han påstår at han kjenner meg? Som han har sakt flere ganger i løpet av mitt liv.

 

Mens noen venner som jeg er veldig ofte med sier: Han kjenner deg ikke godt nok slik som vi gjør. Når jeg drøfter denne saken for de.

 

Så da kan vel det stilles spørsmål ved om venner kjenner bedre en foreldre?

Lenke til kommentar

Men hvordan kan faren din vite alt dette her da? Foreldrene mine hadde nok garantert også reagert om jeg plutslig reiste til Oslo med fly uten å si fra. Hvorfor skulle jeg ikke fortalt det liksom? - det hadde de nok tenkt. Foreldre tenker nesten alltid det værste om det er noe veldig mistenkelig ute å går.

 

Husker en gang for lenge siden når søstra mi kom hjem fra fest og hun var 18 år. Dette var på en nyttårsaften husker jeg. Når hun kom hjem datt det en pille ut av lommene hennes og ned trappa. Mamma fant selvfølgelig denne pillen dagen etter og var overbevist om dette var narkotika. Hun hadde til og med stukket tungen borti den for å smake på den og lagt den på kjøkkenbordet. Når jeg kom opp på stuen om morgenen 1. nyttårsdag spurte jeg hvorfor det lå en pastill midt på bordet som sto "FF" på. Mamma forklarte det og sa hun skulle til politiet med pillen :hmm: Når jeg forklarte at "FF" sto for "Fishermans friend" og knaska den i meg, så falma trynet hennes ganske fort.

Dette er en liten historie om hvordan foreldre kan få helt surealistiske bilder oppe i hodet sitt.

 

Fortell nå faren din hva du har gjort i Oslo og vis han brevet fra privatistweb, så legger dere begge dette bak dere. Kanskje faren din får en liten "aha-opplevelse" og du slipper at han går rundt å mistenker deg

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Men hvem er så dumme at de transporterer narkotika innlands? Du er jo garantert til å ble tatt. Spesielt meg så gikk bare med en pc og læreboka i en sekk på ryggen som håndbagasje. Uten noe annet å sende med flye. Da blir man tatt.

 

Sorry, liten avsporing, men denne er jeg ikke med på i det hele tatt. Jeg har reist akkurat som du beskriver flere ganger i halvåret det siste tiåret, og har aldri noensinne blitt mistenkt/stoppet/visitert (nei, jeg har ikke hatt med meg narkotika, men ser ikke helt hvordan noen skulle ha kunnet merke det på meg). Ser heller ikke hvorfor noen skulle ha problemer med å smugle narkotika i bagasjen/bukselomma innlands - du må bare igjennom en sikkerhetskontroll som slår ut på metalliske gjenstander.

 

Utlands, derimot, må du gjennom en potensiell tollsjekk, noe som kunne gått riktig galt om du hadde funnet på å smugle dop.

Lenke til kommentar
Men hvordan kan faren din vite alt dette her da? Foreldrene mine hadde nok garantert også reagert om jeg plutslig reiste til Oslo med fly uten å si fra. Hvorfor skulle jeg ikke fortalt det liksom?

Helt enig. Å plutselig ta en langtur til Oslo (når det er noe man ikke vanligvis gjør), i tillegg ikke si i fra og på toppen av det hele prøve å skjule det er jo rimelig mistenkelig oppførsel for å si det mildt.

 

Tror ikke jeg kjenner en eneste far eller mor som ikke hadde blitt ganske skeptisk hvis barna deres hadde gjort noe sånt.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...