Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger forslag til hva jeg irritere søsteren min med!


Anbefalte innlegg

Problemet er at jeg deler badet i 1. etasje med søsteren min, hun er 18 år og gidder ikke ofre en kalori på å ta hensyn til andre på badet. Ikke det at hun bruker lang tid, men når hun skal skifte klær så går hun inn på badet, presser klærne ned tar, tar på seg nye og bare går ut igjen. Med andre ord så ligger de ekle og skitne trusene hennes øverst i klesbunken hennes og som regel rett foran døra. Dette gjør hun hver eneste dag og jeg sier ifra at det er skikkelig ekkelt og om hun kan ta klærna sine på skittentøyrommet (som ligger i rommet ved siden av), men det gidder hun ikke. Foreldrene våre har også sagt ifra mange ganger, men hun driter i det. Jeg har prøvd å finne ut en metode å irritere henne på kun når gjør dette, men det har ikke funka. Det jeg prøvde var å dytte alle klærna hennes helt inn til veggen under vasken slik at hun må bøye seg ned (gjøre noe tungvint) og dra dem ut, men hun bare fortsetter.

 

Har noen tips til hva jeg kan gjøre slik at hun skal slutte å legge di ekle trusene sine midt på gulvet? (Det nytter ikke si noe til henne, hun forstår det ikke.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naturtro tøyseedderkopp på innsiden av favorittbuksa eller toppen hennes? Kløpulver? Hell alle skittentøyene hennes over hun når hun sover og evt kjør på med en (liten!) dose kaldt vann? Mulighetene er mange, min venn! Men hvorfor irritere hun? Jeg syns heller at foreldrene dine burde disiplinere hun, slik at hun lærer å rydde etter seg. Så jeg ville ventet med rampestrekene hvis jeg var deg, å be heller foreldrene dine om å gi hun en slags straff dersom dette vedvarer, som trekk i lommepenger (hvis hun får dette), ansvar for å vaske og rydde hele huset, og hvis ikke så blir det husarrest for en helg elns. Er hun en av disse bortskjemte jentene derimot, så kan vi snakke ;)

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar

Synn at ikke foreldrene dine klarer å rette opp i det, men så er hun jo i trass-alderen da. :nei:

 

Så du kan jo lære henne det på den ekle måten. Bruk en stokk eller noe slikt, løft trusa bort til sengen hennes når hun ikke er der, og legg den under dyna/puta hennes. Så kommer hun springende til deg og kjefter og klager. Så sier du bare: "Den ekle trusa di lå i veien, så jeg la den vekk, åsså hadde jeg ingen plass å legge den, så da bare la jeg den der."

 

Dette repeteres selvsagt hver gang det skjer.

Endret av TheSpecTrum
Lenke til kommentar
Naturtro tøyseedderkopp på innsiden av favorittbuksa eller toppen hennes? Kløpulver? Hell alle skittentøyene hennes over hun når hun sover og evt kjør på med en (liten!) dose kaldt vann? Mulighetene er mange, min venn! Men hvorfor irritere hun? Jeg syns heller at foreldrene dine burde disiplinere hun, slik at hun lærer å rydde etter seg. Så jeg ville ventet med rampestrekene hvis jeg var deg, å be heller foreldrene dine om å gi hun en slags straff dersom dette vedvarer, som trekk i lommepenger (hvis hun får dette), ansvar for å vaske og rydde hele huset, og hvis ikke så blir det husarrest for en helg elns. Er hun en av disse bortskjemte jentene derimot, så kan vi snakke ;)

 

Hun er så redd edderkopper at du vil ikke tro det, så det var et godt forslag! Å snakke til henne hjelper ikke, og hun er en av disse bortkjemte jentene ja. Har ganske snille foreldre og hvis de prøver å irettesette henne begynner bare de barnslige motsvarene slik som 13 åringer gjør og det ender opp krangling.

 

Jeg prøvde tidligere med å skremme henne med insekter. Da sa jeg bare at jeg så noen kaffedyr på badet (det gjorde jeg også) og kanskje dette fikk henne til å slutte med å legge klærna sine der, men det gjorde jo ikke det da.. Kanskje jeg skal prøve å legge noen ekte edderkopper i klærna hennes? Der dama mi bor er det mange edderkopper rett foran inngangsdøren og kanskje jeg skulle funnet noen døde der og tatt de med hjem og lagt de i lommene eller noe?:)

 

Legg trusene i dass, dusjen eller andre former for sanksjoner.

 

Jeg har tenkt lenge på om jeg skal gjøre det, men jeg tror det blir for ekstremt hehe

 

Synn at ikke foreldrene dine klarer å rette opp i det, men så er hun jo i trass-alderen da. :nei:

 

Så du kan jo lære henne det på den ekle måten. Bruk en stokk eller noe slikt, løft trusa bort til sengen hennes når hun ikke er der, og legg den under dyna/puta hennes. Så kommer hun springende til deg og kjefter og klager. Så sier du bare: "Den ekle trusa di lå i veien, så jeg la den vekk, åsså hadde jeg ingen plass å legge den, så da bare la jeg den der."

 

Dette repeteres selvsagt hver gang det skjer.

 

Tror faktisk ikke hun hadde brydd seg om dette. Det som faktisk skjer da er at jeg hjelper henne med å fjerne klærna fra badet noe jeg vil at hun skal lære selv :p

Lenke til kommentar

Det viktigste er å ikke ta hennes klær ut til skittentøyrommet.

 

Sammle alt i en sekk eller to, og når sekken(e) er full tømmer du dem på rommet hennes.

 

Samle skitnetøyet hennes i en sekk og kast sekken i en kontainer når den er full.

 

Vis henne hvor ekkelt du synes det er. Begynn å legg dine sure sokker og skitne bokser/underbukser på sengen hennes.

 

Sørg for at du kommer før henne på badet og bruk laaaang tid. Jeg selv tok en tykk bunte med Donald og Billy blader som jeg leste, tok meg i overkant av 2 timer før jeg kom ut igjen. På veien ut sa jeg bare; det er så skoy å vente utenfor en dassdør, ikke santvell? I ditt tilfelle å du heller ikke glemme å slenge dine sure sokker og skitne bokser/underbukser på samme måte som hun gjør.

 

Kom før henne på badet, gjør deg ferdig som vanlig og utløs en slik før du går ut-

http://www.lightshop.no/12_pakker_stinkbom...inkbomber/P_109

Fortell henne at du vil gjenta dette hver gang hun ikke tar med skitnetøyet sitt.

 

Legg slike der hvor din søster har trusene sine-

http://www.lightshop.no/10stk_kakerlakker_...e_over_50/P_112

Lenke til kommentar

Gå for det langtekkelige og seige som minner henne om uvanene (og den utspekulert kjipe broren hennes) konstant. Bare ikke gå helt over streken, ellers blir det fort vanskeligere for deg.

 

Dump klærne på rommet hennes, men vent til det passer dårlig. Rett før hun får besøk eller på senga når hun kommer hjem fra fest på en lørdagskveld er en sikker vinner.

Slå (i overført betydning, om det skulle være tvil) henne når hun ligger nede, aldri ellers.

Et innsidetips (kjærestens frustrasjon over mangel på en type plagg) er å sørge for at "basisplaggene" hennes forsvinner, selvsagt uten at du vet noe. At hun etter en måned ikke har noe annet enn hvite tights kan bli morsomt. Evt. bare en sokk av hver type.

 

Voksent er det ikke, men det er potensielt veldig gøy, uten at det er store risikoer involvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...