Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk du ha TV/PC med nett på rommet ditt når du var 14 - 15?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg er 18. har bærbar pc men ikke tråløst nett, kun kabel. jeg har mast på tråløst helt siden vi gikk fra modem til bredbånd (tror det er 4-5 år siden nå). så for å være på nett må jeg sitte ved spisbordet i stua.

 

begrunnelsen for at vi ikke får trådløst nett er at foreldrene mine mener de aldri vil komme til å se meg mer utenom når det er middag :p

 

har ikke tv på rommet heller, men vi har 3 tv'er totalt i huset. en liten kassetv og en passe stor flatsjerm i dagligstua. jeg og søstra mi har på en måte en egen etasje med soverommene våre, et bad og ei lita stue hvor den tredje tv'n er.

Lenke til kommentar

Er 15, hatt pc og konsoll på rommet siden jeg var 12-13! Har nå to stasjonære, hvor den ene mildt sagt suger, så skal få den vekk. Også en som skal oppgraderes, så den er ikke i bruk for øyeblikket! Så jeg bruker en bærbar pc nå ;p Som er kjøpt og betalt sev + en tv + xbox 360! Har dog ikke tv på tv-en, siden de ikke gidder å kjøpe en til viasat dekoder ting! Også har vi trådløst internett ;) kjipt for deg at du ikke får lov, er på tide at du får ha internett på rommet synes jeg!

Lenke til kommentar
Du må prøve å overtale dei med at du har penger nok til det sjølv. De tenket vel at det blir veldig mykje styr med alt som høyrer til ein datamskin, men bare si at du ordner alt samme sjølv. Då blir det kanskje litt enklere å få lov til dette:)

 

Kansje, jeg har en bærbar PC, skjerm, mus, tastatur og annlegg. Det eneste jeg trenger er en router. Og når det gjelder TV så er det veldig usikkert uansett, får bare se hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Hadde en 286 på kontoret til pappa frem til en splitter ny Acer med Intel 75Mhz og Windows 95 dukket opp :D

Det var en stor forbedring fra å spille Sjakk og Alley-cats på 286'en.

Mener å huske at den til og med hadde et 3d-skjermkort med hele 2MB minne :)

 

Når jeg var 15-16 fikk vi en ny Acer med 600! Mhz og IDSN :D

Endelig gikk det ann å spille de kule spilla som CS ol. over nett som de andre kammeratene mine spillte! :D

Jeg og lillebroren min hadde en sparegris vi måtte putte 10kr på for hver time vi spillte, for å dekke telleskrittene.

 

Hadde forsåvidt aldri noe slikt på mitt eget rom. Var først når jeg ble 17 at jeg kjøpte meg min egen stasjonære pc, men denne ble også stådente på kjellerstua slik som alle de andre.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg tv på Rimi da jeg var 11 år, en flott 21" United tv hvor jeg brukte antenne i de første 2-3 mnd. Etter det strakk pappa opp kabel-tv slik at jeg fikk mange kanaler.

Etter et halvt år fikk jeg XBOX til bursdagen, og oppholdt meg betydelig mer på rommet etter det!

 

Ved 13-årsalderen kjøpte jeg meg egen pc, jeg var IT eksperten i familien så da var det en selvfølge at jeg fikk internett! Foreldrene mine var ikke glade for at jeg begynte å spille PC, men de stoppet meg ikke likevel.

Hadde en gammel windwos 98 pc på rommet da jeg var mindre, men den brukte jeg ikke mye.

 

Hadde også stereo på rommet, det var vell noe av det første jeg fikk. Va utrolig glad i musikk (Michael Jackson), så det var en selvfølge at jeg fikk ha stereo. Det var ikke noe skikkelige saker, men det fungerer faktisk enda! Tror jeg fikk det til jul da jeg var 7-8 år.

 

Jeg er 17 år nå og har det meste i kjellerstua mi. Det vil si laptop, 40" lcd-tv, PS3 og anlegg til pc/tv. I tillegg har jeg fremdeles den pcen jeg kjøpte da jeg var 13 år, men den knirker når jeg bruker den (helt seriøst). Så den står for det meste å støver ned. Må tilføye at det jeg har nå faktisk er betalt for med egne penger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...