Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk du ha TV/PC med nett på rommet ditt når du var 14 - 15?


Anbefalte innlegg

Det går ikke an å skjule det for mor og far, da? Kanskje bruttern kan hjelpe også? Jeg har selv gått bak ryggen på mine foreldre med ett par hvite løgner for lillebror. ;)

 

Ellers kan du jo foreslå en prøveperiode. Si at du føler det er urettferdig at de sier nei uten å gi deg sjansen til å bevise at du kan være snill gutt selv om du har nett på rommet. Foreslå å prøve en uke, om du ikke gjør annet enn å surfe og spille den uken da, er det ikke verre enn å endre passord. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det går ikke an å skjule det for mor og far, da? Kanskje bruttern kan hjelpe også? Jeg har selv gått bak ryggen på mine foreldre med ett par hvite løgner for lillebror. ;)

 

Ellers kan du jo foreslå en prøveperiode. Si at du føler det er urettferdig at de sier nei uten å gi deg sjansen til å bevise at du kan være snill gutt selv om du har nett på rommet. Foreslå å prøve en uke, om du ikke gjør annet enn å surfe og spille den uken da, er det ikke verre enn å endre passord. :)

 

Bruttern har flyttet, men kan min far se om en router er koblet til hans router? (Pappas router er på kontoret hans over garasjen, så signalet fra den rekker ikke inn i huset :hmm: )

 

Spør nok om en prøveperiode snart. Hvis de nekter går jeg bak deres rygg! :tease:

Lenke til kommentar

Ja, han kan se hvilke maskiner og andre ting med WiFi er koblet til, men for det første må han inn i routeren for å gjøre det. Om han måtte ha broren din til å fikse passord har han neppe noe der å gjøre.

 

For det andre, det er PC'en din sitt navn som dukker opp der. Det pleier å være noe som "PER ERIK-PC" eller lignende. Du kan f.eks. bytte til noe som "UT-SIGNAL OK" eller noe annet som en som ikke kan så alt for mye data kanskje tolker som noe helt annet enn din PC.

Lenke til kommentar
Ja, han kan se hvilke maskiner og andre ting med WiFi er koblet til, men for det første må han inn i routeren for å gjøre det. Om han måtte ha broren din til å fikse passord har han neppe noe der å gjøre.

 

For det andre, det er PC'en din sitt navn som dukker opp der. Det pleier å være noe som "PER ERIK-PC" eller lignende. Du kan f.eks. bytte til noe som "UT-SIGNAL OK" eller noe annet som en som ikke kan så alt for mye data kanskje tolker som noe helt annet enn din PC.

 

Som kanskje nevnt tidligere hadde min bror en router inne i huset som var hans, mens fatter hadde en over garasjen på kontoret sitt (men WiFi signalet fra kontoret rekker ikke bort til huset. Garasjen og huset er to forskjellige bygg.)

 

Kan jeg endre navnet på en router også?

Lenke til kommentar

Hadde først tv på rommet når jeg var 6, ingen kanaler, men hadde super nintendo.

 

Dette er så lenge siden at når vi fikk en pc til 15 000 hadde den Windows 3.11 og da var den på arbeids rommet til pappa. så fikk jeg pc når jeg var 10 år som jeg hadde på rommet.

 

Så når jeg var 12 fikk vi pc med internett, men bare den nye dyrere hadde det på arbeids rommet, jeg fikk nett opp min pc da jeg var 13-14 år.

Da hadde jeg også tv, med dvd spiller forsterker og stereo og tv kanaler.

 

Men når jeg tenker etter har jeg ikke gjort lekser siden jeg var 12 år.

Lenke til kommentar

Jeg tror de mange røster her i tråden sier sitt. Blir for de fleste mye unnasluntring med lekser når man har så lett tilgang til distraherende momenter som Internett døgnet rundt. Jeg klarte i alle fall ikke å begrense bruken gjennom hele ungdomsskolen, men forsøker etter beste evne nå som jeg går vgs. Har naturfagsprøve i morgen som jeg burde øve til, men vet neimen ikke om jeg klarer å få meg til å gjøre det. Selvdisiplin er stikkordet.

Lenke til kommentar
Jeg tror de mange røster her i tråden sier sitt. Blir for de fleste mye unnasluntring med lekser når man har så lett tilgang til distraherende momenter som Internett døgnet rundt. Jeg klarte i alle fall ikke å begrense bruken gjennom hele ungdomsskolen, men forsøker etter beste evne nå som jeg går vgs. Har naturfagsprøve i morgen som jeg burde øve til, men vet neimen ikke om jeg klarer å få meg til å gjøre det. Selvdisiplin er stikkordet.

 

Derfor er nok en "prøveuke" eller to tingen! ^^

Endret av Zoro-Sama
Lenke til kommentar

Da har du sannsynligvis god selvkontroll og en mer sunn prioriteringsliste enn hva mange andre her inne hadde i sin ungdom. Men, ja - datamaskinen er god å ha til skoleformål óg, og den har blitt brukt en del til det, også av meg. Trådstarter kan muligens bruke det som et slags argument mot foreldrene sine. En prøveperiode, slik som du selv foreslår, synes jeg høres fornuftig ut. Kan hende du blir en skikkelig slask etter prøveperioden er over, dog, men synes foreldrene dine bør la tvilen komme deg til gode.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar
Da har du sannsynligvis god selvkontroll og en mer sunn prioriteringsliste enn hva mange andre her inne hadde i sin ungdom. Men, ja - datamaskinen er god å ha til skoleformål óg, og den har blitt brukt en del til det, også av meg. Trådstarter kan muligens bruke det som et slags argument mot foreldrene sine. En prøveperiode, slik som du selv foreslår, synes jeg høres fornuftig ut. Kan hende du blir en skikkelig slask etter prøveperioden er over, dog, men synes foreldrene dine bør la tvilen komme deg til gode.

 

Hvis jeg blir en slask etter prøveperioden blir nok nett-tilgangen mere eller mindre begrenset :hmm:

 

Hvis jeg i det hele tatt får nett så blir det kansje begrenset helt til jeg har gjort lekser, ryddet rommet etc.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen data for øyeblikket (bare den jeg sitter på nå som er i stua), siden min bærbare er på rep. Og jeg flytter ikke inn på min brors gamle rom før om en ukes tid. Der er det nettverks uttak, noe det ikke er på det rommet jeg holder til på nå. Så kanskje jeg kjøper broderns gamle router eller noe når jeg overtar det nye rommet.

 

Men foreldrene er fast bestemte på at det IKKE skal være TV på rommet (det blir ingen kanaler der uansett). De sier det er fordi det ikke skal være for mye spilling. De vil f*** meg ha TV'n ute i et rom ved siden av garasjen, altså under kontoret til papps. For å få spillt må jeg da: gå ut døra, låse meg inn, skru av alarmen, så skru på varmen, vente 30min, SÅ kan jeg gå ut og spille. Og fattern er utrolig god til å stappe det rommet full av dritt (alt fra verktøy til kjøleskap han skal selge), så det blir umulig å være der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...