Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk du ha TV/PC med nett på rommet ditt når du var 14 - 15?


Anbefalte innlegg

Tingen er at ALLE de nærmeste vennene jeg har har PC med internett på rommet (enten bærbar eller stasjonær), og halvparten har TV på rommet.

 

Foreldrene mine sier bare at jeg ikke kommer til å få gjort NOEN lekser og kommer til å sitte inne hele dagen hvis jeg hadde hatt PC med nett og TV på rommet. Jeg veit godt for meg selv at det ikke vil skje. De har jo ikke en gang gitt meg EN sjangse!

 

Så jeg lurte på om du fikk ha/har TV og/eller PC med internett på rommet ditt for du var 14 - 15 år?

 

Hvis du ikke har/har hatt det så gi en begrunnelse. (Feks. Får ikke lov, ikke plass, har ikke råd, spiller ikke/ser ikke på TV etc...)

 

Edit: Jeg har bærbar PC, men får ikke ha nett på den :)

Endret av Zoro-Sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er tolv år gammel, og har min egen bærbare pc på rommet. Eg har høgtalere, og masse annet datautstyr. La foreldrene dine sette grenser for kor mykje du har lov til å spille. Eg er sikker på at du ikkje kommer til å sitte altfor lenge kvar dag, det sa mamma og pappa også når eg skulle kjøpe min maskin, men det skjer ikkje, eg vil bruke litt ekstra tid de første dagene, siden maskinen er ny, men etter kvart bruker du den like mykje som vanlig.

 

Dessuten er det veldig praktisk med din egen datamaskin, det er aldri krangling om familiepc-en, og du kan alltids ta den med deg til ein kompis eller om du skal noko annet, iallefall om du har ein bærbar. Så du må nok prøve å overbevise de så godt du kan.

Lenke til kommentar

Har alltid hatt PC med nett. Det var ikke like kult når vi bare hadde ISDN, men det funket det også. TV har jeg vel hatt siden jeg var 14, men vi har kjellerstue så det er ikke noe problem å få fred. Elsker ha ha stort hus på landet ;)

 

Edit: i den alderen du nevner hadde jeg alt.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

nett hadde jeg ikke før windows 98 :p da var det seff dial up 56k modem, men jeg måtte spørre om lov til å koble meg opp, og pga prisen, ble det sjeldent mer en 5-10 timer i uka...

 

 

fikk adsl i 2003..

 

 

-jeg fikk windows 95 maskin.

-mamma kjøpte uber windows 98 maskin til hele familien men den ble stående på rommet mitt

-selv kjøpte jeg min første egne maskin til windows xp kom

-kjøpte ny laptop i fjord

-flytta ned i kjellerstua i år så nå har jeg tatt over søsterns TV

Lenke til kommentar
Får ha det jeg vil ha så lenge jeg betaler for det selv,

40" Lcd tv, Xbox 360 Elite med nett, Ps2, Gamer pc + 22", sterio osv.. er 17 år,

har du peng, bare kjøp seie no eg :)

 

Har peng men får ikke LOV til å ha det på mitt eget rom :(

 

Derfor vil jeg finne ut hvor mange som fikk lov til å ha det på sitt eget rom når de var 14 - 15

Lenke til kommentar

TV var en glemmesak så det holdt før, nå er jeg 17 og pappa vil helst ikke at jeg skal ha tv på rommet. Det er gjør ikke meg noe, så jeg respekterer det. Har xboxen og tven på stuen, + tv på naborommet uansett :p

 

Data derimot er lovelig, siden ungdomsskolen har jeg fått ha pc med internett. Alltid hatt bærebar + en stasjonær siden det, eller ikke stasjonær nå lengre, det gidder jeg ikke. Jeg synes det virker litt dumt at du ikke skal få ha internett på den? jaja :!:

Lenke til kommentar
Har hatt PC på rommet helt siden Windows 98. Nett hadde jeg ikke før bredbånd. Men nå er det jo en selvfølge å ha nett.

TV har jeg også.

 

MEN du kommer ikke til å få gjort noe skolearbeid. Det skal være sikkert. :p

 

Kan heller få mutter eller fatter til å koble ut nett hvis jeg skal gjøre lekser! :D Da blir han sikkert mere sammarbeids villig :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...