Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

pappa bare drekker å spiller call of duty:(


Anbefalte innlegg

OFF! nå er jeg dritt lei..

 

Hver dag sitter pappa inne å speller call of duty og drekker .. Det begynner å bli en vanlig dag for han. Han sier hver dag at han skal få seg en jobb, men det har han enda ikke gjort. han har vært sjukmeldt i over 1år også..

 

Jeg blir så lei meg når jeg vet at pappa innerst inne ikke har det bra.. Og jeg begynner å bli dritt lei av spellinga og drekkinga hans. men jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til han uten at jeg får dårlig samvittighet.. kan noen hjelpe meg? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tror jeg ikke er helt lett, kan jussom ikke bare si: Våkn opp, du er voksen og forvente en forandring..

 

Mens han spiller, så har han ingen bekymringer, ikke noe pengemas eller noen særlige andre problemer. Og det er en veldig fin følelse akkurat der og da. Du burde kontakte en bror, eller søster av faren din. Eller en av dine besteforeldre, få de til og snakke med han.. Jeg tror at det er noe som plager han litt, og sannsyneligheten for at han vil åpne seg og snakke med deg om det, tror jeg ikke er så stor..

Lenke til kommentar
OFF! nå er jeg dritt lei..

 

Hver dag sitter pappa inne å speller call of duty og drekker .. Det begynner å bli en vanlig dag for han. Han sier hver dag at han skal få seg en jobb, men det har han enda ikke gjort. han har vært sjukmeldt i over 1år også..

 

Jeg blir så lei meg når jeg vet at pappa innerst inne ikke har det bra.. Og jeg begynner å bli dritt lei av spellinga og drekkinga hans. men jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til han uten at jeg får dårlig samvittighet.. kan noen hjelpe meg? :(

 

 

 

Tja, du er i en fin situasjon.

 

Men du får huske at menesker er forskjellige. Noen liker å game mens andre liker å jobbe, trene og så videre.

Du får sette deg ved siden av han og spørre han om dette virkelig er hva han ønsker å gjøre resten av livet sitt og kanskje spørre han om han kunne roet ned litt med drikkinga si.

Lenke til kommentar

Drikkinga er kjip, men gaming er jo awesome ^^, Cod suger vel og merke, få han over på TF2 vmed det samme du er i gang.

 

 

On a serious note:

Det er veldig mange som har det sånn, kjenner mange som spiller og gjerne drikker en del på kveldene, ikke nødvendigvis arbeidsledige dog.

Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke akkurat er lett å få jobb i dag. Er litt bekymret for drikkingen om han drikker hver dag, men ser ikke noe galt i å spille mye så lenge han faktisk prøver å få seg jobb. Du kan jo be ham om å ta kontakt med NAV, for eksempel. Jeg tviler på at de klarer å gi ham en parmenent jobb, men de har forskjellige kurs som kan hjelpe. Selv er jeg i "jobbtrening" i tolv uker, dvs jeg jobber som normalt, men NAV betaler lønna. Du kan jo nevne det for ham?

Lenke til kommentar
Det tror jeg ikke er helt lett, kan jussom ikke bare si: Våkn opp, du er voksen og forvente en forandring..

 

Mens han spiller, så har han ingen bekymringer, ikke noe pengemas eller noen særlige andre problemer. Og det er en veldig fin følelse akkurat der og da. Du burde kontakte en bror, eller søster av faren din. Eller en av dine besteforeldre, få de til og snakke med han.. Jeg tror at det er noe som plager han litt, og sannsyneligheten for at han vil åpne seg og snakke med deg om det, tror jeg ikke er så stor..

 

han akkurat vært gjennom en skilsmisse, og går te psykolog.. det som irriterer meg er at sier hele tiden "jeg spiller jo ikke mye jeg da". men han sitter oppe om nettane og speller heile tia. også sier'n ting som "nei, nå begynner klokka å nærme seg salget nå må jeg ned på butikken å kjøpe noen pils"..

 

er jeg veldig egoistisk som bli sur på han? skal jeg gi han mer tid? han har spilt i over 800 timer på det spellet.. jeg kan prate med pappa om alt, men det virker som om det er noe han ikke forteller meg.. han satt inne på nyttårsaften å spelte! jeg han vil lissom ikke prøveå komme i gang med en jobb, eller noe. han lovte meg også at han skulle begynne å trene etter nyttår, men det har han heller ikke. Pappa er enebarn, og adoptert fra en annen plass i norge. vil ikke bry farmor med sånne problemer, ho blir så bekymra å slik.

 

den drekkinga og spellinga går jo ikke bare utover han, men meg også, jeg er dattra hans. Jeg trenger en stabil far, eller ett forbilde(foreldre er jo lissom forbildene te barna sine) som kan stille opp istedenfor å spelle å sånt. han stiller opp noen ganger, men det har hendt mange ganger at han ikke gidder å hente meg plasser å sånt, fordi er midt i ett spell å slik. Også klager han over at han ikke har penger, når han har drekt de opp.. :(

Lenke til kommentar
Problemet er at det ikke akkurat er lett å få jobb i dag. Er litt bekymret for drikkingen om han drikker hver dag, men ser ikke noe galt i å spille mye så lenge han faktisk prøver å få seg jobb. Du kan jo be ham om å ta kontakt med NAV, for eksempel. Jeg tviler på at de klarer å gi ham en parmenent jobb, men de har forskjellige kurs som kan hjelpe. Selv er jeg i "jobbtrening" i tolv uker, dvs jeg jobber som normalt, men NAV betaler lønna. Du kan jo nevne det for ham?

 

Han sier at han bare kan ta en tlf samtale så har han en jobb.. og han har jo fagbrev som helsefagarbeider, og sånne stilinger er jo veldig etterspurt..

Lenke til kommentar

Kanskje han kan, kanskje ikke... Jeg sier ikke at han løy med vilje, men kanskje han trodde han kunne bare ta en telefon når han sa det, men virkeligheten kan være en annen enn han regnet med. I såfall kan det være vanskelig å innrømme det for seg selv og for deg.

 

Om han faktisk bare trenger å ta en telefon bør du snakke med ham om det. Forklar situatsjonen så bra du kan for ham, og si alt du føler. Ikke hold noe tilbake. Noen tårer hjelper også... ;)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Problemet er at det ikke akkurat er lett å få jobb i dag. Er litt bekymret for drikkingen om han drikker hver dag, men ser ikke noe galt i å spille mye så lenge han faktisk prøver å få seg jobb. Du kan jo be ham om å ta kontakt med NAV, for eksempel. Jeg tviler på at de klarer å gi ham en parmenent jobb, men de har forskjellige kurs som kan hjelpe. Selv er jeg i "jobbtrening" i tolv uker, dvs jeg jobber som normalt, men NAV betaler lønna. Du kan jo nevne det for ham?

 

Han sier at han bare kan ta en tlf samtale så har han en jobb.. og han har jo fagbrev som helsefagarbeider, og sånne stilinger er jo veldig etterspurt..

 

Hvor gammel er du? Og hvor gammel er faren din? Høres trist ut. Kan være greit å spille litt for å komme bort fra virkeligheten, men drikking hver dag er ikke bra.

 

I tillegg til det vil jeg nevne en organisasjon som kan hjelpe han. Heter anonyme alkoholikere. Men dette er noe han må ville selv.

 

http://www.anonymealkoholikere.no/

Lenke til kommentar
Problemet er at det ikke akkurat er lett å få jobb i dag. Er litt bekymret for drikkingen om han drikker hver dag, men ser ikke noe galt i å spille mye så lenge han faktisk prøver å få seg jobb. Du kan jo be ham om å ta kontakt med NAV, for eksempel. Jeg tviler på at de klarer å gi ham en parmenent jobb, men de har forskjellige kurs som kan hjelpe. Selv er jeg i "jobbtrening" i tolv uker, dvs jeg jobber som normalt, men NAV betaler lønna. Du kan jo nevne det for ham?

 

Han sier at han bare kan ta en tlf samtale så har han en jobb.. og han har jo fagbrev som helsefagarbeider, og sånne stilinger er jo veldig etterspurt..

 

Hvor gammel er du? Og hvor gammel er faren din? Høres trist ut. Kan være greit å spille litt for å komme bort fra virkeligheten, men drikking hver dag er ikke bra.

 

I tillegg til det vil jeg nevne en organisasjon som kan hjelpe han. Heter anonyme alkoholikere. Men dette er noe han må ville selv.

 

http://www.anonymealkoholikere.no/

 

Jeg er 17år, og pappa er 41 år.. bort fra virkeligheten har han iallefall blitt. det er drekkinga nesten hver dag som går mest inn på meg, og han snakker nesten kun om cod.

 

tror ikke jeg får pappa te å melde seg inn i AA. Han hadde bare ledd, og sagt "ja, ikke sant" .

Lenke til kommentar

Tror du blåser det opp ut av dimensjoner. Er ikke noe galt med et par øl om dagen, se på britene...

Det kalles kontinentale drikkevaner, hadde det vært en sekser om dagen derimot.

Og du sier at det bare er NESTEN hver dag, enda et tegn på at det er ingen fare på ferde, tror du kan slappe av.

 

Dessuten kalles det drikking og ikke "drekking".

 

Slapp av, kjøp deg en en pc/laptop join han istedet for å slåss mot han, blir han sikkert glad, du og :D

 

Edit: Jeg kan jo ikke gramatikk.

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
OFF! nå er jeg dritt lei..

 

Hver dag sitter pappa inne å speller call of duty og drekker .. Det begynner å bli en vanlig dag for han. Han sier hver dag at han skal få seg en jobb, men det har han enda ikke gjort. han har vært sjukmeldt i over 1år også..

 

Jeg blir så lei meg når jeg vet at pappa innerst inne ikke har det bra.. Og jeg begynner å bli dritt lei av spellinga og drekkinga hans. men jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til han uten at jeg får dårlig samvittighet.. kan noen hjelpe meg? :(

 

 

 

Tja, du er i en fin situasjon.

 

Men du får huske at menesker er forskjellige. Noen liker å game mens andre liker å jobbe, trene og så videre.

Du får sette deg ved siden av han og spørre han om dette virkelig er hva han ønsker å gjøre resten av livet sitt og kanskje spørre han om han kunne roet ned litt med drikkinga si.

Det var da faen til "innstilling" du hadde da. Er vel ingenting som heter det du sier. Greit nok at man kan like det og det, men det skal jo ikke gå utover livet. At en person vil spille et spill pga, det er morsomt. Også drite i alt annet ser jeg på som et problem for samfunnet. Vi alle er bidragsytere for enhver person.

 

Og jeg blir igrunn litt arg med tanke på de som sitter hjemme og ikke gjør mer enn å gå på sosialen og hente penger. Er tross alt jeg som betaler for de. Og trådstarter ikke ta det tungt, men som du også sier, så føles det ikke riktig det han gjør.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du er irritrert fordet han spiller så mye, som han gjør, men han kan jo ikke ta jobb når han er sykemeldt. Fyren må få lov til å spille, men jeg tror han heller ville likt å gjøre noe med datteren sin. Så hvis du engasjerer ham til noe kan det være han miste fokus på drikkingen og spillingen. Sånn som jeg har forstått det har du et godt forhold til ham og jeg tror han vil høre på deg hvis du sier at du er beskymret for ham. Prioriter drikkingen først.

Dessuten burde du si i fra til noen i familien slik at han forstår at han har et problem.

Lenke til kommentar

Vil anbefale å ta kontakt med famillievernkontoret for å få noen gode råd.

Siden du nevner at dere kan prate om alt så tror jeg også faren din ville takle å høre at du er bekymret for han. Blir kanskje litt sur med engang, men tror de fleste foreldre tenker igjennom ting i etterkant. (det gjør jeg) :)

 

Tror også jeg ville pratet litt med farmor, det å være bekymret er ikke galt.

For meg så er det å være bekymret en god ting, det viser at noen er glad i en noen.

Lenke til kommentar
OFF! nå er jeg dritt lei..

 

Hver dag sitter pappa inne å speller call of duty og drekker .. Det begynner å bli en vanlig dag for han. Han sier hver dag at han skal få seg en jobb, men det har han enda ikke gjort. han har vært sjukmeldt i over 1år også..

 

Jeg blir så lei meg når jeg vet at pappa innerst inne ikke har det bra.. Og jeg begynner å bli dritt lei av spellinga og drekkinga hans. men jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til han uten at jeg får dårlig samvittighet.. kan noen hjelpe meg? :(

 

 

 

Tja, du er i en fin situasjon.

 

Men du får huske at menesker er forskjellige. Noen liker å game mens andre liker å jobbe, trene og så videre.

Du får sette deg ved siden av han og spørre han om dette virkelig er hva han ønsker å gjøre resten av livet sitt og kanskje spørre han om han kunne roet ned litt med drikkinga si.

Det var da faen til "innstilling" du hadde da. Er vel ingenting som heter det du sier. Greit nok at man kan like det og det, men det skal jo ikke gå utover livet. At en person vil spille et spill pga, det er morsomt. Også drite i alt annet ser jeg på som et problem for samfunnet. Vi alle er bidragsytere for enhver person.

 

Og jeg blir igrunn litt arg med tanke på de som sitter hjemme og ikke gjør mer enn å gå på sosialen og hente penger. Er tross alt jeg som betaler for de. Og trådstarter ikke ta det tungt, men som du også sier, så føles det ikke riktig det han gjør.

 

Denne diskusjonen handler ikke om deg og dine meninger om sosialklienter.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg ytrer mine meninger relatert til emnet. Kanskje du ikke helt er obs på det, men vi er tross alt på Diskusjon.no. Og om denne passer inn her eller ei, tar jeg på egen kappe. Men som sagt over i min forrige post ytrer jeg mine meninger. Ikke det at det var direkte til trådstarter, for det er jo et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...