Gå til innhold

Pus er forsvunnet!


Anbefalte innlegg

Pusen min Joey(2 år), forsvant natt til fredag og har ikke blitt sett siden.

 

Han er ekstremt kjælen og aner aldri fare.

 

Om noen lokker på han kommer han springende bort for å kose.

Han er aldri vekk lengere enn noen timer av gangen og reiser ikke mere enn 150 meter fra huset.

 

 

Han har hatt noen små slosskamper med en hunnkatt, og måtte amputere haletuppen sin etter det, da kastrerte vi han i samme slengen.

Dette er 3 uker siden nå.

 

 

Det har blitt observert rev i nærheten her, men jeg kan ikke se noen revespor som leder ned til nærmeste nabolag.

 

 

 

Jeg har sjekket med alle naboene og sjekket alle utehusene deres, ingen Joey å finne noe sted.

Har hengt opp flyveblad ved postkassene, samt postkassene hvor jeg bodde før i tilfelle han ikke trives her og vil tilbake.

Har hengt opp flyveblad på den største dagligvaren i bygda her og gitt flyveblad til samtlige naboer.

 

 

 

Hva mer kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånt er veldig kjedelig..

 

Virker som du har gjort det meste du kan gjøre her, hvordan plass bor du på? Litt på landet eller siden du snakker om rev?

 

Det hender også faktisk at hankatter tar seg en tur av og til, og bare blir borte en periode for plutselig å komme tilbake igjen.. Alt i fra noen dager til mange uker.

 

Er katten chippet? Det kan i noen tilfeller hjelpe om noen finner katten å leverer den inn.

 

Håper det ordner seg med Joey! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

JEG FIKK AKKURAT TLF OM NOEN SOM HAR OBSERVERT HAN FOR NOEN TIMER SIDEN!!!!!!! :w00t:

 

Jeg ble så glad at jeg fikke tårer i øyekroken, noe jeg aldri får.

 

Han er visst på en gård og har kommet godt over ens med en hunnkatt Missy(bor på landet ja).

 

Joey lever opp til navnet sitt til og med uten baller :dribble:

 

Han er ikke shippet ennå nei, men tro dere meg, han skal få husarrest når jeg får tak i han.

Det skal vare til han er shippet og merket med sporing.

Endret av dj6230
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Min har vært flere ganger og den er bare 2 år... Prøver jo å ta så mye ansvar som overhodet mulig, men i motsetning til veldig mange desverre.

Tror du misforstod meg nå.

 

Når man chiper en katt er man avhengig av at fremmede faktisk fanger katten, drar til veterinær og får avlest eierinformasjonen. Ser dessverre ikke at det er så stor sjanse for når man mister en katt.

 

Da er nok halsbånd en mer effektivt, selve halsbåndet kan også brukes til å identifisere katten fra avstand.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Chipping er mye sikrere. Halsbånd kan både ramle av og henge seg fast.

Men hvem gidder å ta fremmede katter til veterinæren?

..jeg? Leverte inn et veislakt her om dagen hos nærmeste veterinær. Ikke mer enn rett og rimelig det, mener jeg. Eierne fikk så vite hvordan pus hadde det, og trengte følgelig ikke bruke mer energi på å lete.

 

Shipping skal i hvertfall skje om han mot formodning havner i en ulykke og havner hos vetrinæren.

 

Vurderer GPS sender eller trådløst gjrde.

Om du med "trådløst gjerde" mener såkalt "usynlig" gjerde med strøm e.l. - dropp det. Det er både ulovlig og ufyselig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min har vært flere ganger og den er bare 2 år... Prøver jo å ta så mye ansvar som overhodet mulig, men i motsetning til veldig mange desverre.

Tror du misforstod meg nå.

 

Når man chiper en katt er man avhengig av at fremmede faktisk fanger katten, drar til veterinær og får avlest eierinformasjonen. Ser dessverre ikke at det er så stor sjanse for når man mister en katt.

 

Da er nok halsbånd en mer effektivt, selve halsbåndet kan også brukes til å identifisere katten fra avstand.

 

Det aller beste er Chip OG ID-merking i øret. Nå har man ikke flere numre igjen som får plass i øret til en katt, men de kan fremdeles tatovere ''ID'' i øret til pus så hvem som helst kan se at katten faktisk har en chip, og dermed sender den til veterinæren for å finne eier. Mye, mye, MYE sikrere enn halsbånd alene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...