Gå til innhold

Ivy Bridge 3570K tester.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ikke lyst til å klokke igp'n og poste noen resultater? :D spennende å se om det er noe å satse på til fordel for FM1.

 

awesome innsats med å holde oss oppdatert forresten:> takk!

 

Har aldri jobbet noe særlig med igp'er og clocking av de så det blir et longshot, men skal se hva jeg får gjort vis jeg har litt tid til overs.

 

Straks ferdig med og sammenligne temperaturer på SB og IB på 1.1v, 1.2v og 1.3v.

 

Poster resultatene når jeg er ferdig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det bare temperaturer, eller inkluderer det strømforbruk også?

 

Da er de oppe på første posten, til nå er det bare temperaturer, skal se om jeg ikke får gjort en test på strømforbruket også.

 

Nå venter senga :D

 

Svært bra at du legger ut dette. Blir spennende å se hva tester viser når disse blir sluppet for det ser jo ikke bra ut for IB.

Lenke til kommentar

Er det bare temperaturer, eller inkluderer det strømforbruk også?

 

Da er de oppe på første posten, til nå er det bare temperaturer, skal se om jeg ikke får gjort en test på strømforbruket også.

 

Nå venter senga :D

 

Svært bra at du legger ut dette. Blir spennende å se hva tester viser når disse blir sluppet for det ser jo ikke bra ut for IB.

 

Jeg synes faktisk ikke det ser så ille ut. Jeg har snakket litt med et par andre som også har noen IB på test, og det ser litt ut som min chip er en ganske dårlig en. Et par andre har klart 4.8Ghz stabilt med ~1.225v på en god luft kjøler, temp var vistnok noe høy, men med en god luft kjøler så regner med at sweet spotten ligger på ca 1.18-1.2v med HT. Om jeg antar riktig så burde dette være greit for ca 4.5Ghz på en OK chip, og opp mot 4.8Ghz på en god chip.

 

Jeg kan tenke meg at når store mengder av chippene kommer ut så vil ca 50% av dem klare 4.4Ghz på ca 1.2V og dette er overkommelig med en god luftkjøler, videre ~4.7Ghz med et greit vannkjølings oppsett og opp mot 5Ghz med et godt vannkjølingsoppsett. Blir heller ikke overrasket om vi ser GODE chipper (ikke mange men noen) som gjør ~5.2Ghz med HT på et godt vannkjølings oppsett.

 

Generelt kan vi legge på 200-300Mhz på alle tallene vis vi tenker ytelse mot SB (5.2 IB = 5.5 SB)

 

I tillegg til den ekstra ytelsen har vi PCI 3.0 støtte og mye slikt.

 

Alt dette er seff bare spekulasjoner basert på det jeg har sett til nå, og vi får ikke vite det sikkert før om en liten uke.

Lenke til kommentar

Er det bare temperaturer, eller inkluderer det strømforbruk også?

 

Da er de oppe på første posten, til nå er det bare temperaturer, skal se om jeg ikke får gjort en test på strømforbruket også.

 

Nå venter senga :D

 

Svært bra at du legger ut dette. Blir spennende å se hva tester viser når disse blir sluppet for det ser jo ikke bra ut for IB.

 

Jeg synes faktisk ikke det ser så ille ut. Jeg har snakket litt med et par andre som også har noen IB på test, og det ser litt ut som min chip er en ganske dårlig en. Et par andre har klart 4.8Ghz stabilt med ~1.225v på en god luft kjøler, temp var vistnok noe høy, men med en god luft kjøler så regner med at sweet spotten ligger på ca 1.18-1.2v med HT. Om jeg antar riktig så burde dette være greit for ca 4.5Ghz på en OK chip, og opp mot 4.8Ghz på en god chip.

 

Jeg kan tenke meg at når store mengder av chippene kommer ut så vil ca 50% av dem klare 4.4Ghz på ca 1.2V og dette er overkommelig med en god luftkjøler, videre ~4.7Ghz med et greit vannkjølings oppsett og opp mot 5Ghz med et godt vannkjølingsoppsett. Blir heller ikke overrasket om vi ser GODE chipper (ikke mange men noen) som gjør ~5.2Ghz med HT på et godt vannkjølings oppsett.

 

Generelt kan vi legge på 200-300Mhz på alle tallene vis vi tenker ytelse mot SB (5.2 IB = 5.5 SB)

 

I tillegg til den ekstra ytelsen har vi PCI 3.0 støtte og mye slikt.

 

Alt dette er seff bare spekulasjoner basert på det jeg har sett til nå, og vi får ikke vite det sikkert før om en liten uke.

 

Det er sant. Jeg håper virkelig det viser seg at de som har blitt testet rundt muligens har litt barnesykdommer. Jeg har vært veldig heldig med SB ship som jeg har nå. Får krysse fingrene for at jeg har like flaks en gang til.

Lenke til kommentar

Det er jo en helt ny prosessnode basert på helt ny transistor topologi, så om chippene fra de første batchene er noe dårligere er det ikke så veldig overraskende. Litt plagsomt å vente på 2 eller 3 revisjon da.

Sitter og ser på dette oppsettet, eventuelt med Gigabyte X79-UD7 i stedet.

Jeg har Noctua NH-D14 fra før, og lurer på å bytte ut 4R0 C300 64GB med 2R0 Samsung 830 128GB pga. bare 2 6Gbps porter fra PCH.

CoolerMaster HAF-X burde vell fint klare disse hovedkortene?

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Core i7-3770K Cracks 6.616 GHz Utilizing 63.0x Multiplier

 

http://www.techpower...Multiplier.html

http://valid.canardp....php?id=2334526

 

Blir gøy å se hvor langt disse blir dratt når de kommer for fullt og folk har fått litt tid.

 

Jeg forstår det slik at denne ikke er retail siden den har 77TDP og at retail får 95TDP??

Endret av karsal
Lenke til kommentar

Ikke voldsomt mye attraktivt med dette hovedkortet utenom Xonar-brikka.

Vannkjøling av hovedkort er jo kun for utseende.

Kun 8x/8x SLI/CFX, selvfølgelig fordi Nvidia ikke har godkjent en PCIe-"bro" som tillater 3.0-hastigheter.

Utenom lydkortet, som sannsynligvis ikke er så voldsomt bra, og utseendet er det fint lite som gir meg lyst på det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...