Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

 

Jeg har ikke fulgt med i denne tråden etter at jeg har hatt mobilen (Z1) inne på service i over en mnd.

 

kort om problemet: Fant ut at det "knitrer" (lager støy slik som når man har tlf ved for eksempel radio, bare mye lavere og veldig irriterende) lyder når tlf ikke har full dekning.

 

Det skal sies at de jeg kjenner som har tlf har ikke hørt dette og heller ingen av dere her (i alle fall som kjøpte den tidlig) har merket noe til dette. Men alle som har brukt tlf min merket da problemet.

 

1. gang på service: Finner ikke feil på tlf og klarer ikke gjenskape problemet.

2. gang, da sendt inn dagen etter. Samme beskjed (annet verksted)

3. gang, butikksjefen får teste tlf og jeg får ny.

 

En utrolig lang prosess for å få ny tlf, når det tydelig var en klar feil på tlf som alle, inkludert butikksjefen kunne høre. Ville bare dele min historie med dere og for øvrig er den nye tlf helt super :)

 

 

Hva har jeg lært? Ikke kjøp tlf i butikk, kjøp på nett. Da kunne jeg brukt angreretten isteden for å sende den inn på service, for det var jo ikke noe feil med tlf (i følge service stedet)

 

Da ble det jul med ny tlf i år, HURRA!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva har jeg lært? Ikke kjøp tlf i butikk, kjøp på nett. Da kunne jeg brukt angreretten isteden for å sende den inn på service, for det var jo ikke noe feil med tlf (i følge service stedet)

 

Da ble det jul med ny tlf i år, HURRA!

Gikk du for z1 igjen?

 

Lurer på noe med denne angreretten. Er det slik å forstå at hvis man kjøper en vare på feks Elkjøp.no og velger å hente den i butikken, blir det fortsatt regnet som et salg via nettet da? og med tilhørende angrerett?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Lurer på noe med denne angreretten. Er det slik å forstå at hvis man kjøper en vare på feks Elkjøp.no og velger å hente den i butikken, blir det fortsatt regnet som et salg via nettet da? og med tilhørende angrerett?

 

Det er betingelsene på kjøps-/betalingsstedet som gjelder, altså i dette tilfellet en netthandel der kjøpet blir avtalesignert over nett.

Hvordan du får kjøpt vare levert har ingen betydning for angreretten. Til dømes kan en jo se på Komplett sin ordning med utleveringsteder

Endret av almeli
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Installer 4.3 nå og er spent på performance forskjellene aka lugging i menyene. Skal rappotere senere om ikke flere kommer meg i forkjøpet.

Er litt bedre på min Xperia Z, etter en full scroll i innstillinger er det upåklagelig, liker ikke den hvite fargen på innstillinger dog...... Apps, moduler og bakgrunner er smørmykt, så mesteparten av luggingen er borte. Dette irriterte endel siden S3 jeg brukte før denne var så tydelig bedre på dette punktet...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Begynner å bli litt lei av min Galaxy S3 nå, som har hatt en del interessante problemer etterhvert:

 

*Kobler seg fra mobilnettet stille og rolig (uten at det er synlig for meg), slik at folk ikke når meg via telefon eller SMS

*Midt i en samtale begynner personen i andre enden å rope "Hallo? HALLO? HAAALLLOOO?", og de hører meg tydeligvis ikke lenger

*Treeeeeg. Hvis jeg toucher power-knappen i den hensikt å se hva klokka er, så tar det fra ett til 10(!) sekunder før jeg faktisk får opp innloggingsskjerm med klokke. Deig i maskineriet ellers også

*Sending av SMS eller (gudforby) MMS tar laaaang tid, om det i det hele tatt går.

 

Og nå, i det siste, dråpen som kan få begeret til å flyte over: den tar ikke lading, bortsett fra de gangene jeg klarer å dra MicroUSB-pluggen de magisk antall millimetre ut av porten på telefonen, *akkurat* der den må stå for at telefonen skal ta lading en stund.

 

I hvert fall, så tenkte jeg på Sony Xperia Z1 som et alternativ. Leste mye galt om Xperia Z i sin tid, spesielt dette med skjerm/blasse farger/innsynsvinkel, og etter å ha browset gjennom denne tråden ser det ut til at hallelujah-ropene fra testene av Z1 innledningsvis kanskje var litt forhastede? Virker som det er en del krøll med Z1 også, eller er det bare noen "få" med problemer som roper høyt? Vil jeg kjøpe meg ytterligere problemer om jeg går for denne telefonen?

Lenke til kommentar

Hm, ok. Men hvor ille er dette? I tester får man jo inntrykk av at skjermen er meget bra. Er det innsynsvinkelen som først og fremst er dårlig?

 

Z2 blir for dyr for meg, og Z1 Compact....jeg synes skjermen blir noen nummer for liten :-)

 

Hva med de andre tingene jeg ser at folk sliter med, for eksempel knitring i høyttaler, WiFi som faller ut og vanskelig å "låse" GPS, er dette typiske "tidlig batch"-problemer som antageligvis nå er fikset?

Lenke til kommentar

Var innom Siba og kikket på en i dag. Synes skjermen absolutt var akseptabel. Har bestilt en via nettbutikk nå, så jeg har mulighet til å returnere den innen 14 dager (eller hva det er) hvis jeg skulle oppleve en av de ørten forskjellige problemene jeg ser beskrevet rundtomkring :-) (På den annen side: det spiller jo ingen rolle hvilken mobil man googler: problemer av det ene eller andre slaget er det med dem alle)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...