Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får ett problem i samtaler med min Z. Displayet slukkes og er ikke mulig å få på igjen intil samtalen er avsluttet (Reagerer ikke på power knappen). Det hindrer meg fra å få opp tastatur for telefonmenyer, muting o.l. Andre som opplever dette? Har jeg oversett noe? Var ikke noe problem på SGSII

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Kan ikke se at det var noen film på min, annet enn den vanlige som alltid er påført glassflater, men den falt jo av nesten av seg selv.

Derimot fulgte det med en beskyttelsesfilm jeg kunne sette på selv, og siden jeg allerede har fått antydning til riper både foran og bak syntes jeg det var en god ide.

Siden jeg er en kløne (og huset tydeligvis er veldig støvete - forbaskede katt/sofa/gardiner) ble det ikke særlig vellykket. Filmen er super, den føles nesten som skjermen gjorde før film, glatt og fin og lite friksjon.

 

Hvis jeg skulle prøve på en ny film, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i samme type film, evt om det er noen filmtyper som er like gode og dermed et godt alternativ?

 

Xperia Z kommer med en anti shatter film

 

Lenke til kommentar

Jeg får ett problem i samtaler med min Z. Displayet slukkes og er ikke mulig å få på igjen intil samtalen er avsluttet (Reagerer ikke på power knappen). Det hindrer meg fra å få opp tastatur for telefonmenyer, muting o.l. Andre som opplever dette? Har jeg oversett noe? Var ikke noe problem på SGSII

 

Samme problemet her. J**lig irriterende når man havner på en telefonsvarer o.l. og må bare vente til samtalen blir avsluttet fra den andre siden. Har ikke funnet noe om dette, så jeg trodde det gjaldt bare min telefon. Skal inn til Netcom med telefonen i dag, og har de ikke noen løsning på dette så blir det nok retur.

 

Edit: Har vært hos Netcom nå, og de mente at det var noe galt med funksjonen i forbindelse med sensoren som merker av at man holder telefonen mot øret. Skjermen slukkes, men den tennes ikke igjen om man rører på skjermen eller trykker inn power knappen. Den er sendt tilbake nå, så får jeg se om de sender en ny.

Endret av vandal
Lenke til kommentar

En kompis av meg har nettopp byttet ut sin S3 med Xperia Z. Jeg vurdere å gjøre det samme. Det er noen ting som holder meg tilbake. Kompisen min synes det er dårlig innsynsvinkel på telefonen. Såpass dårlig at han mener det er merkbart dårligere bildekvalitet hvis han har den 15-20 grader på skrå. Er det andre som har opplevd dette, eller er det bare kompisen min som ikke har peiling?

 

Forresten. Er det noen som har testet å dusje med telefonen? Hvordan er den i bruk når skjermen og fingertuppene er våte? Har hørt at det var en litt problematisk faktor på Xperia V. Har Sony klart å rette opp dette fra den tidligere modellen, eller er det fortsatt et problem?

Endret av Havardu
Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor det er så mye gnål om innsynsvinkel. Som paalkr sa tidligere i tråden, jeg ser på telefonen forfra. Det er jo faktisk ikke et problem i det hele tatt, selv om jeg skal være enig i at den tekniske innsynsvinklen er lavere enn på f.eks. S3.

Når vi nå er inne på S3 (min forrige telefon) har ALVORLIGE minneproblemer, uansett hvor liten filleapp man starter så er minnet fullt. Flott med touchwiz-altmuligsomgjørhverdagenenklere, men det drar minne som det i utgangspunktet er for lite av.

 

Når det gjelder vanntetthet, så er christoffero89 inne på noe vesentlig; det er jo ikke meningen å bade med den, men jeg er nå glad for at den tåler om ungene velter et glass på bordet der telefonen ligger, eller at den faktisk tåler at jeg ringer hjem mens det regner.

Lenke til kommentar

En kompis av meg har nettopp byttet ut sin S3 med Xperia Z. Jeg vurdere å gjøre det samme. Det er noen ting som holder meg tilbake. Kompisen min synes det er dårlig innsynsvinkel på telefonen. Såpass dårlig at han mener det er merkbart dårligere bildekvalitet hvis han har den 15-20 grader på skrå. Er det andre som har opplevd dette, eller er det bare kompisen min som ikke har peiling?

 

Forresten. Er det noen som har testet å dusje med telefonen? Hvordan er den i bruk når skjermen og fingertuppene er våte? Har hørt at det var en litt problematisk faktor på Xperia V. Har Sony klart å rette opp dette fra den tidligere modellen, eller er det fortsatt et problem?

 

Hvis du leser mitt forrige innlegg, som står et par innlegg over ditt, så dusjet jeg med den i går kveld. Fungerte helt fint å trykke på den, selv om den var klissbløt.

Lenke til kommentar

Absolutt en av fordelene med denne telefonen det her. Hva med innsynsvinkelen? Har du opplevd noe problem med det?

Innsynsvinkelen på Xperia Z er svært dårlig, men forfra fungerer den veldig fint.

 

Må også huske på at den kunn tåler 'normalt' vann.

 

ref

yofnjx.jpg

 

Så med mindre du dusjer i kaldt vann, bør du ikke ha den i dusjen.. :p

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...