Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hører alltid på musikk i dusjen hjemme, men det fine er at den ikke trenger å være inni dusjen for at jeg skal høre den. Telefonen ligger pent på en benk på badet med en høyttaler og spiller spotify eller radio vesentlig bedre enn enhver telefon kan selv inni dusjen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har hatt telefonen to dager nå. Må si eg digger denne tlf!

 

Positivt:

 

-Stor, KONGE skjerm (innsynvinkelen er ikke optimal, men eg trenger ikke at sidemannen på bussen ser rett inn i privatlivet mitt)

-Synes lyden er svært god med øretelefoner og equalizer (er ikke veldig kresen)

-Slank og fin + herlig design

-Meget god ordliste (skriver som aldri før)

-Har ikke vært borti noe lag, i det hele.

-Ellers god på det grunnleggende (sms, ringe...)

 

Negativt:

 

-Batteriet går veldig fort tomt.

-Som noen andre skriver, den kan bli veldig varm.

-Kameraet kan til nå ikke måle seg meg min tidligere iPhone 4S.

-Varsellampen (LED) lyser bare ved lading.

-Høyttaleren er nedtur (er vant med Iphone 4s)

-Telefonen er stor!

 

Kan ellers si den er vanntett som bare det, så lenge lukene er lukket da.

Bare å spørre om dere lurer på noe! Har eid de fleste flaggskipene til nå, og denne er min favoritt.

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen to dager nå. Må si eg digger denne tlf!

 

Positivt:

 

-Stor, KONGE skjerm (innsynvinkelen er ikke optimal, men eg trenger ikke at sidemannen på bussen ser rett inn i privatlivet mitt)

-Synes lyden er svært god med øretelefoner og equalizer (er ikke veldig kresen)

-Slank og fin + herlig design

-Meget god ordliste (skriver som aldri før)

-Har ikke vært borti noe lag, i det hele.

-Ellers god på det grunnleggende (sms, ringe...)

 

Negativt:

 

-Batteriet går veldig fort tomt.

-Som noen andre skriver, den kan bli veldig varm.

-Kameraet kan til nå ikke måle seg meg min tidligere iPhone 4S.

-Varsellampen (LED) lyser bare ved lading.

-Høyttaleren er nedtur (er vant med Iphone 4s)

-Telefonen er stor!

 

Kan ellers si den er vanntett som bare det, så lenge lukene er lukket da.

Bare å spørre om dere lurer på noe! Har eid de fleste flaggskipene til nå, og denne er min favoritt.

Uten at jeg har sett denne høres det helt feil ut at LED lampa bare lyser ved lading, jeg har en xperia gojeg fikk av jobben å der lyser det som det skal (ved alle varsler bortsett fra mail(jeg bruker ikke gmail)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Etter å ha brukt min Huawei Ascend D1 Quad siden februar uten å riktig bli fornøyd med den så valgte jeg å bestille denne. Jeg hadde tidligere Xperia Arc, en telefon som jeg ble svært så glad i, og håper at Z vil være i stand til å gi samme "godfølelsen". Muligheten for å roote og utvalget i custom roms ser også ut til å være betraktelig bedre enn hos Huawei, noe jeg også synes er morsomt å holde på med.

Lenke til kommentar

Hvordan er batteritiden deres?

 

21% - etter 11 timer - Wi-Fi på - mobildata av - Svakeste lysstyrke - Litt surfing ellers lite bruk - Wi-Fi har brukt 5%, men Android-Operativsystem har brukt 33% - Skjerm har brukt 26% btw.

 

Synes dette er ganske dårlig. Stamina mode hjelper ikke i det hele.

Endret av Torethie
Lenke til kommentar

Har hatt XZ i ca 3 uker nå og kan ikke helt skjønne det som blir sagt om dårlig batteritid. Jeg har på det meste av auto sync, som f eks

* Google+

* Facebook

* Dropbox

* SkyDrive

* Google (Gmail og kontakter)

* Exchange med push mail

 

Met et par timer prating i tlf og 2-3 timer skjerm på + wifi og GPS påskrudd til en hver tid får jeg greit 2 dager med bruk, og har fremdeles 25% batteri igjen. Riktignok har jeg Stamina mode påskrudd, men har satt alle overnenvte apper som unntak i stamina mode. eneste ulempen med stamina mode er at led-lampa ikke funker for varsler, men det plager meg lite. Er jo egentlig forståëlig da leden faktisk trekker litt strøm, og stamina skal jo spare mest mulig strøm.

 

Jeg klarte aldri å komme i nærheten av denne batteritiden med S2 og S3, selv med diverse custom ROMs.

 

Jeg har ikke unlocka bootloaderen på XZ, da mister man bravia engine, og det har jeg ikke lyst til. Jeg har derimot lagt inn root access (noe som var kjempeenkelt), dette har ingen bivirkninger. Man kan legge inn custom ROMs basert på stock ROM uten å unlocke bootloader. Skal man kjøre f eks CM 10.1 med custom kernel må bootloader unlockes.

 

Skjermen er super, spesielt til film, bilder og web. Tekst blir sylskarpt gjengitt. Innsynsvinkelen er ikke på topp sammenliknet med AMOLED, men jeg ser stort sett på telefonen forfra ;), så dette er et lite problem ved praktisk bruk. Sortnivået er ved normal bruk overraksend3 bra. Lysstyreken overgår AMOLED med mange hakk, og er godt lesbar i direkte sollys. Det kan jeg ikke si at S2 og S3 var.

 

Et tips er å legge inn Lux Pro fra play store for å få enda bedre kontroll med med baklyset. Skjermen er så lyssterk at den med fordel kan begrenses ved normal innendørs bruk, og Lux Pro gjør en langt bedre jobb enn den innebygde mekanismen for å kontrollere baklyset (brukte Lux Pro på S2 og S3 også).

 

mvh

PK

  • Liker 2
Lenke til kommentar

eneste ulempen med stamina mode er at led-lampa ikke funker for varsler, men det plager meg lite. Er jo egentlig forståëlig da leden faktisk trekker litt strøm, og stamina skal jo spare mest mulig strøm.

nja. LED-lamper tar som oftest SVÆRT lite strøm. Tror ikke du ville ha merket noe forskjell om det hadde vært aktivert når det kommer til strømbruket :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tok fonen ut av laderen igår morges før jeg dro på jobb og da jeg sjekket den etter ca. 7 timer uten at den hadde vært i bruk, viste den fortsatt 100%. Når har ikke jeg noe særlig med apper som skal synke, i praksis er det vel kun wordfeud (hvor ingen ord var lagt men den må jo sjekke av og til).

 

Stamina har jeg skrudd av pga varsel-lampen. Men det er jo også mulig å skru *av* mobildata for enkeltapper, har f.eks. gjort det for facebook siden jeg ikke er der uansett. :cool:

Endret av Ursa Major
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...