Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hemoroider og behandling.


jae-ols

Anbefalte innlegg

Jeg har hemoroider og fått en salve som skal hjelpe og stikkpiller. Den heter Scheriproct, brukt den bare i tre dager så det er ingen bedring til nå. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke AC3 i tillegg? Bare så jeg ikke gjør noe galt. Den er jo også for endetarmsproblemer. Det er vondt å sitte og det "svir" litt. Ser at salven kun skal brukes bare en uke i gangen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som kan hjelpe veldig er yoga-stillingen "plogen" også kalt "halasana". Da vil tyngdekrafta gjøre at blodet samler seg for en stor del i overkroppen, siden den er det laveste punktet, og hemorroidene får litt pusterom elle hva man skal kalle det:-)Det lindrer ikke bare i øyeblikket, men jeg har funnet ut at det også har en forebyggende effekt. Kombinasjonen av salve og "plogen" har alltid hjulpet meg når jeg har vært verst plaget av hemorroider. Kun salve har aldri vært nok.

 

tilføyer: plogen er ikke den eneste stillingen som hjelper. Alle stillingen som får blodet til å renne fra underkroppen til overkroppen, hjelper. Jeg driver ikke med yoga, men fant bare ut navnet på youtube.

Endret av heblilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...