Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dama har Hepatitt B, burde jeg vaksinere meg?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dama har som sagt Hepatitt B, vi har ikke hatt samleie enda, ikke gjort noe, men lurer på om jeg burde få meg vaksinert, isåfall trenger jeg signatur fra foreldrene hjemme? Fyller 17 i okt.

 

Søkt litt for å finne ut av mer, men blir ikke stort klokkere enn det jeg allerede er. Hun har arvet det fra sin mor som ble adoptert til norge som liten, legene sjekket henne aldri. Hun fikk vite det for et par år siden.

 

 



Anonymous poster hash: 81957...98d

Endret av Hårek
Har flettet to tråder, TS trykket feil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Holder på med ei ganske fantastisk jente, men hun fortalte meg at hun har hepatitt B, hun er jomfru, så ikke fått det igjennom sex, men igjennom familien da hun ble født.. Søstrene hennes har det også.

 

Søkt litt for å finne ut av mer, men blir ikke stort klokkere enn det jeg allerede er. Om noen kan endel om sykdommen så fortell gjerne!

 

Hun har arvet det fra sin mor som ble adoptert til Norge som liten, legene sjekket henne aldri. Moren fikk vite det for et par år siden. 

 

Jeg fyller 17 neste mnd, så jeg trenger vel underskrift fra de hjemme? Jeg har lyst å vaksinere meg raskest mulig da iflg nettet er det en prosess der du må ta til sammen 3 vaksiner for å bli helt vaksinert.

 

Anonymous poster hash: a3826...98b


Anonymous poster hash: a3826...98b



Anonymous poster hash: a3826...98b
Lenke til kommentar

Ja, du bør vaksinere deg selv om smitterisikoen er liten. Dette er en vaksinasjon du uansett vil trenge om du skal reise eksotiske steder, tar du alle 3 vaksinesprøytene (over 1 år) får du livslang immunitet. Du trenger ikke signatur fra foresatte, ta kontakt med reisemedisinsk senter på ditt lokale sykehus så ordner de det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...