Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelper Truxal mot angst og uro?


jae-ols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Indikasjoner: Adjuvans ved psykiske lidelser preget av langvarig/vedvarende angstfølelse. Adjuvans ved behandling av abstinenssymptomer ved alkohol- og annen rusmiddelavhengighet. Akutte og kroniske psykoser. Søvnforstyrrelser ved psykiske lidelser.

http://felleskatalogen.no/medisin/truxal-lundbeck-564882

Angående dosering bør du snakke med din fastlege.

 

Om du har akutt angst er det dog mer normalt å ta en vival eller en sobril for hurtig effekt.

Lenke til kommentar

Sobril er høyst vanedannende, ja. Abstinenssymptomene har veldig mye til felles med angstsymptomer så uvettig bruk kan forverre angst og uro og dermed også øke sannsynligheten for avhengighet. Bruk av medisiner skal du jo diskutere med legen din.

Diskuterer jevnlig med legen om bruk av Sobril. Må bare ha de en stund, når det er de verste toppene. Merker ingen avhengighet brukes da over lengre tid. 

Lenke til kommentar

Sobril er ikke bra for du føler at du ikke klarer å slappe av om kvelden hvis du ikke har tatt 1-2 tabletter først. Det blir en psykisk effekt også. Jeg freaket helt ut når jeg hadde bare 2-4 tabletter igjen når jeg hadde det for soveproblemer. Og det tok flere uker før jeg sovna skikkelig av meg selv uten å ha "trygghetspillen" innabords først.

 

Men jeg visste såklart at jeg ikke skulle bli noe pillebruker så det var bare en midlertidig "kur". Egentlig kunne jeg sikkert bare latt være også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

Indikasjoner: Adjuvans ved psykiske lidelser preget av langvarig/vedvarende angstfølelse. Adjuvans ved behandling av abstinenssymptomer ved alkohol- og annen rusmiddelavhengighet. Akutte og kroniske psykoser. Søvnforstyrrelser ved psykiske lidelser.

http://felleskatalogen.no/medisin/truxal-lundbeck-564882

Angående dosering bør du snakke med din fastlege.

 

Om du har akutt angst er det dog mer normalt å ta en vival eller en sobril for hurtig effekt.

 

Man blir raskt avhenig av Sobril. Så det er vel ikke så lurt å bruke det hyppig. Men det hjelper veldig på angsten. Blir et nytt menneske. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...