Gå til innhold

Religion i Norge - Positive og negative sider


Anbefalte innlegg

De negative sidene er frafallet av tvunget Indoktrinering av det kristne budskap de siste 30 - 40 åra.

 

Den tid da man ble løftet etter luggen fordi man ikke kunne de 10 bud på rams er desverre borte.

 

Det samme er de smertefulle fingre etter nærmere kjennskap av pekestokken.

 

Dette hadde også sine fortrinn, smertefulle fingre hindret klåfingre og tyverier senere i livet.

 

Dagens ungdom har små ører ( bare kikk på deres venner ).

Tidligere ungdom hadde store ører, og dette gjorde dem mere oppvakte.

 

Store ører fikk de da lærer eller Rektor bar elevene ut etter ørene, fra klasserommet og ut på gangen.

 

Dette er bare noen av de negative sider, sukk :blush: hvor jeg ønsker meg tilbake til de gode gamle dager.

 

For ikke å glemme alle de knallrøde gutte og jentestumper som hadde fått smake ris.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De negative sidene er frafallet av tvunget Indoktrinering av det kristne budskap de siste 30 - 40 åra.

 

Den tid da man ble løftet etter luggen fordi man ikke kunne de 10 bud på rams er desverre borte.

 

Det samme er de smertefulle fingre etter nærmere kjennskap av pekestokken.

 

Dette hadde også sine fortrinn, smertefulle fingre hindret klåfingre og tyverier senere i livet.

 

Dagens ungdom har små ører ( bare kikk på deres venner ).

Tidligere ungdom hadde store ører, og dette gjorde dem mere oppvakte.

 

Store ører fikk de da lærer eller Rektor bar elevene ut etter ørene, fra klasserommet og ut på gangen.

 

Dette er bare noen av de negative sider, sukk :blush: hvor jeg ønsker meg tilbake til de gode gamle dager.

 

For ikke å glemme alle de knallrøde gutte og jentestumper som hadde fått smake ris.

Ja sikkert mye bedre før ja. Jeg er så gammel at når disney filmen "Dumbo" kom så følte vi oss faktiask mobbet fordi filmen gjorde narr av de store ørene våre... :p

 

Og nei, jeg ville nok ikke at mine unger skal behandles som jeg ble behandlet på skolen... Jeg fikk en gang mitt eget øre revet halvveis av meg når jeg dagen etter 17. mai sovnet i strikke timen og lærinnen vekket meg med å ta tak i øret og vri det slik at det revnet på vei ned tre etasjer inn på rektors kontor... Slike avstraffelser skulle vel ikke være nødvendig, selv om jeg nå og da ikke helt skjønner hvorfor det er lærerne som skal legge seg flate for alt det elever måtte finne på... Det er faktisk forskjell på respekt og frykt.. :)

 

Hvem her inne har noen gang fått ris? Jeg har nemlig det, opptil flere ganger til og med og det gjør jævla vondt pluss at det er skikkelig flaut å ikke kunne sitte på et par dager etterpå...

Lenke til kommentar

Etter å ha vært inne i en kirke følte jeg meg veldig liten. Da skoleklassen besøkte en moskè følte jeg ingenting innvendig. Samme gjaldt en synagoge vi besøkte.

 

av den grunn er jeg veldig uhipp på å besøke kirker fordi jeg får en veldig følelse av at noen glaner på meg.

 

Så religiøst sett har jeg en fot innefor kirken men frykter å besøke kirken. Borgerlig konfirmert men kristent døpt. Jeg leser ikke bibelen. 

Det er noe med kirker som er ekkelt, ja. Dessuten, hvorfor skal det finnes en folkegruppe som påstår de er mer verdt enn andre, bare fordi de tror på gud?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...