Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Faren min hater min mørkhudede "date", hva skal jeg gjøre?


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_gjest_*

Meningen min endrer seg omtrent annet hvert minutt...

 

Jeg forteller det her, selvom det er hemmelig er jo anonym. Ingen hvet hvem jeg er så.

For noen år tilbake var søsteren min sammen med en muslim, han tok henne med på en fest der han sjenka henne og han +2 kamerater voldtok henne. Derfor er pappa mistenkelig.

Jeg skjønner han, vil ikke skuffe han. Samtidig er jeg helt forelska i han her da, som sender meg søte meldinger minst fem ganger daglig.... Han kan ikke være sånn....

Lenke til kommentar
Uten å ha lest hele tråden: Får søstrene hans kjøre rundt alene med en gutt i bilen og ha kjærester? Og hvis ja/nei, hva synes han om det? Hvis hans kvinnesyn tilsier at kvinner egentlig ikke skal være alene med gutter eller ha kærester, fordi de da er "skitne", "urene" eller whatnot, så vet du hva han synes om deg også. Norsk hore: bruk og kast. Da kan du heller be ham dra på seg en hijab, og sitte hjemme og holde søsteren med selskap.

 

NgZ stiller særdeles relevante spørsmål.

Muslimske familier HAR et annerledes kvinnesyn, det er ikke til å skyve under en stol. Og hvis det er dette faren til trådstarter legger til grunn for sin bekymring, så stiller jeg meg på hans side.

 

Diskriminering på bakgrunn av hudfarge blir igjen usaklig...

 

Det venter jeg fortsatt svar på fra trådstarteren.

 

Bli bedre kjent med gutten din, jeg regner nok med at han er en grei fyr. Rase og religion skal ikke spille noe rolle her. Men en par ting bør du finne ut, nemlig det NgZ har spurt deg om. En god del utlendinger er flinke til å skjule at de bare bruker og kaster norske horer, som de gjerne kaller norske jenter det. En god kompis av meg som er født i Norge, men opprinnelig fra Pakistan. Han sjølv har sagt at han skammer seg åssen pakistanere og de andre utnytter norske jenter på. Trist, men sant at mange utlendinger utnytter jenter. Men en viktig ting som vi må huske, nemlig det gjelder ikke alle.

Lenke til kommentar

Da skjønner jeg jo selvfølgelig at det blir mye vanskeligere og jeg skjønner at faren din har sterke fordommer. Derfor jeg igjen vil anbefale at faren din får et (forhåpentligvis) godt inntrykk av denne gutten. Det å snike seg rundt er en kortsiktig løsning, men det vil jo også bare bidra til at forholdet mellom deg og faren din blir langt mer anspent skulle han finne ut av det.

 

Ellers så er jeg også enig i at NgZ stiller svært relevante spørsmål, hvordan er egentlig holdningene hans ovenfor kvinner og lignende verdier?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

 

Uten å ha lest hele tråden: Får søstrene hans kjøre rundt alene med en gutt i bilen og ha kjærester? Og hvis ja/nei, hva synes han om det? Hvis hans kvinnesyn tilsier at kvinner egentlig ikke skal være alene med gutter eller ha kærester, fordi de da er "skitne", "urene" eller whatnot, så vet du hva han synes om deg også. Norsk hore: bruk og kast. Da kan du heller be ham dra på seg en hijab, og sitte hjemme og holde søsteren med selskap.

 

NgZ stiller særdeles relevante spørsmål.

Muslimske familier HAR et annerledes kvinnesyn, det er ikke til å skyve under en stol. Og hvis det er dette faren til trådstarter legger til grunn for sin bekymring, så stiller jeg meg på hans side.

 

Diskriminering på bakgrunn av hudfarge blir igjen usaklig...

 

Det venter jeg fortsatt svar på fra trådstarteren.

 

Bli bedre kjent med gutten din, jeg regner nok med at han er en grei fyr. Rase og religion skal ikke spille noe rolle her. Men en par ting bør du finne ut, nemlig det NgZ har spurt deg om. En god del utlendinger er flinke til å skjule at de bare bruker og kaster norske horer, som de gjerne kaller norske jenter det. En god kompis av meg som er født i Norge, men opprinnelig fra Pakistan. Han sjølv har sagt at han skammer seg åssen pakistanere og de andre utnytter norske jenter på. Trist, men sant at mange utlendinger utnytter jenter. Men en viktig ting som vi må huske, nemlig det gjelder ikke alle.

 

 

Jeg har svart sånn ca på det tror jeg. Men jeg har ikke spurt han nei. Får vel gjøre det om jeg blir bedre kjent med han.

Endret av roberteh
Innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quote-funksjon.
Lenke til kommentar

 

Familie er viktig, men hvis faren din er negativ til typen basert på forutintatte meninger fortjener han ikke mye respekt. Faren bør lære og kjenne typen før han sier noe som helst.

Enig. Han tror alle muslimere er drittsekker.

Han virker som en drittsekk selv. Man høster som man sår.

Unnskyld, men nå må jeg nesten beskytte pappan min litt føler jeg... Han er ingen drittsekk, jeg er veldig glad i han. Vi bor på et sted med mange innvandrere han har blitt lurt mye, og det har jeg også. Har vært litt skeptisk til den religionen selv, men han her virker så annerledes.

 

 

 

virker som du egentlig er litt rasist også, for du er litt skeptisk til han pga at andre med samme hudfarge som han har lurt deg før.... og å ha en hudfarge betyr ikke at han er muslim...

måtte bare si det.

Endret av roberteh
Innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quote-funksjon.
Lenke til kommentar

 

Familie er viktig, men hvis faren din er negativ til typen basert på forutintatte meninger fortjener han ikke mye respekt. Faren bør lære og kjenne typen før han sier noe som helst.

Enig. Han tror alle muslimere er drittsekker.

Han virker som en drittsekk selv. Man høster som man sår.

Unnskyld, men nå må jeg nesten beskytte pappan min litt føler jeg... Han er ingen drittsekk, jeg er veldig glad i han. Vi bor på et sted med mange innvandrere han har blitt lurt mye, og det har jeg også. Har vært litt skeptisk til den religionen selv, men han her virker så annerledes.

 

virker som du egentlig er litt rasist også, for du er litt skeptisk til han pga at andre med samme hudfarge som han har lurt deg før.... og å ha en hudfarge betyr ikke at han er muslim...

måtte bare si det.

 

 

 

Du mener altså at en som dater en mørkhudet muslim er rasist? Way to go. Trådstarter sier jo selv at hun har blitt oppdratt med disse fordommene, og at denne personen til nå har brutt de kraftig ned. Du hopper til svært feilslåtte konklusjoner her.

Endret av roberteh
Innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quote-funksjon.
Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*
Da skjønner jeg jo selvfølgelig at det blir mye vanskeligere og jeg skjønner at faren din har sterke fordommer. Derfor jeg igjen vil anbefale at faren din får et (forhåpentligvis) godt inntrykk av denne gutten. Det å snike seg rundt er en kortsiktig løsning, men det vil jo også bare bidra til at forholdet mellom deg og faren din blir langt mer anspent skulle han finne ut av det.

 

Ellers så er jeg også enig i at NgZ stiller svært relevante spørsmål, hvordan er egentlig holdningene hans ovenfor kvinner og lignende verdier?

Pappa stoler på meg, det har han alltid gjort. For første gang kommer jeg til å bryte den tilliten. Det gjør vondt, men jeg vil så gjerne bli ordentlig kjent med han. For å finne ut av ting som dere skriver her, om han ser på meg som "bruk og kast" som jeg kommer til å spørre om etter hvert som vi blir bedre kjent. Jeg tror som sagt ikke han er sånn.

Lenke til kommentar

 

Familie er viktig, men hvis faren din er negativ til typen basert på forutintatte meninger fortjener han ikke mye respekt. Faren bør lære og kjenne typen før han sier noe som helst.

Enig. Han tror alle muslimere er drittsekker.

Han virker som en drittsekk selv. Man høster som man sår.

Unnskyld, men nå må jeg nesten beskytte pappan min litt føler jeg... Han er ingen drittsekk, jeg er veldig glad i han. Vi bor på et sted med mange innvandrere han har blitt lurt mye, og det har jeg også. Har vært litt skeptisk til den religionen selv, men han her virker så annerledes.

 

virker som du egentlig er litt rasist også, for du er litt skeptisk til han pga at andre med samme hudfarge som han har lurt deg før.... og å ha en hudfarge betyr ikke at han er muslim...

måtte bare si det.

 

 

 

kjenner forresten en del etnisk norske gutter som er godt inn i den bruk å kast skikken også. er selv gift med en MUSLIM, og har ingen problemer med det. jeg er ikke muslim. han er stort sett som alle andre gutter/menn jeg kjenner, bare at han er født i ett annet land..

Endret av roberteh
Innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quote-funksjon.
Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

 

Familie er viktig, men hvis faren din er negativ til typen basert på forutintatte meninger fortjener han ikke mye respekt. Faren bør lære og kjenne typen før han sier noe som helst.

Enig. Han tror alle muslimere er drittsekker.

Han virker som en drittsekk selv. Man høster som man sår.

Unnskyld, men nå må jeg nesten beskytte pappan min litt føler jeg... Han er ingen drittsekk, jeg er veldig glad i han. Vi bor på et sted med mange innvandrere han har blitt lurt mye, og det har jeg også. Har vært litt skeptisk til den religionen selv, men han her virker så annerledes.

 

virker som du egentlig er litt rasist også, for du er litt skeptisk til han pga at andre med samme hudfarge som han har lurt deg før.... og å ha en hudfarge betyr ikke at han er muslim...

måtte bare si det.

 

 

 

Om du leser videre tror jeg du vil skjønne... :) Jeg er ingen rasist. Jeg har mange venner som er innvandrere. Men jeg er litt skeptisk til muslimere forhold til andre, sånn er jeg bare oppdratt selvom jeg vet at det er feil.

Endret av roberteh
Innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quote-funksjon.
Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*
Du mener altså at en som dater en mørkhudet muslim er rasist? Way to go. Trådstarter sier jo selv at hun har blitt oppdratt med disse fordommene, og at denne personen til nå har brutt de kraftig ned. Du hopper til svært feilslåtte konklusjoner her.

 

rasist ble litt feil ja, men at hun har fordommer ja. pågrunn av rase, hudfarge og religion.

Håper for all del hun blir bedre kjent med denne fyrn og ser at alle ikke er like og at INGEN kan settes i samme bås pga av hudfarge.

Ikke pågrunn av rase, ikke farge, men religion ja.

Jeg har ingenting i mot mørke mennesker. men når jeg hvet de er muslim må jeg bare helt 100% innrømme at jeg blir litt skeptisk. Hadde "han" vært en nordmann hadde jeg ikke vært i tvil. Da hadde vi garantert vært sammen i dag.

Ikke misforstå, jeg liker han virkelig godt.

Lenke til kommentar
Jeg ble angrepet på et utested av 3 pakistanere og 2 negere, uten at jeg hadde provosert dem på forhånd. De sto som en gjeng ved toalettet og ventet på et passende offer. Betyr dette at jeg skal være skeptisk til alle pakistanere og negere jeg møter?
Om det samme har skjedd gjentatte ganger, enten med deg eller bekjente, eller i andre tilfeller der det blir slått opp i media, og du oppdager at disse gruppene er klart overrepresentert som gjerningsmenn i slike saker: Ja.
Lenke til kommentar
Du mener altså at en som dater en mørkhudet muslim er rasist? Way to go. Trådstarter sier jo selv at hun har blitt oppdratt med disse fordommene, og at denne personen til nå har brutt de kraftig ned. Du hopper til svært feilslåtte konklusjoner her.

 

rasist ble litt feil ja, men at hun har fordommer ja. pågrunn av rase, hudfarge og religion.

Håper for all del hun blir bedre kjent med denne fyrn og ser at alle ikke er like og at INGEN kan settes i samme bås pga av hudfarge.

Ikke pågrunn av rase, ikke farge, men religion ja.

Jeg har ingenting i mot mørke mennesker. men når jeg hvet de er muslim må jeg bare helt 100% innrømme at jeg blir litt skeptisk. Hadde "han" vært en nordmann hadde jeg ikke vært i tvil. Da hadde vi garantert vært sammen i dag.

Ikke misforstå, jeg liker han virkelig godt.

 

det er det jeg mener.. du sier jo selv at hadde han vært nordmann så hadde du garantert vært sammen med han nå..

Det er å diskriminere pga av religion.. og at alle muslimer har ett dårlig kvinnesyn er jo ikke sant. Virker som du har bestemt deg, så da er det jo ikke noe å gjøre med det. Bare synd du kanskje går glipp av kjærligheten i ditt liv fordi noen andre har vært idioter. Har aldri en etnisk norsk gutt vært dust mot deg?

 

(til en eller annen over..) du trenger vist å møte noen flere eller lære om andre kulturer. Folk med dårlig kvinnesyn finner man i alle land og religioner desverre... ta min far foreksempel.

Lenke til kommentar
Jeg tenker å bli bedre kjent med han, og å spørre ut om hans verdier her i livet.

 

Du må ikke glemme at om han er av den slue typen, så lyver han godt. Vær litt lur du også, det var noen her som kom med et forslag angående eventuelle søstre. Drei samtalen inn på de om du kan. Ikke spør direkte, bare prat om de å se hva han mener om de og deres sosiale liv når det kommer til det motsatte kjønn. Du kan finne ut mye om kvinnesynet hans på den måten.

Lenke til kommentar

det jeg skjønner utifra det jeg har lest er at HAN ikke har voldtatt noen som helst...

 

Hadde HAN vert norsk hadde du allerede vert sammen med han men pga religion så er du ikke det. Greit nok. da er nok ikke han den rette for deg, selvom han nok er akkurat den samme om han kommer i morgen å sier at han ikke er muslim lenger... Ville du like han bedre da?

Lenke til kommentar
Det er å diskriminere pga av religion.. og at alle muslimer har ett dårlig kvinnesyn er jo ikke sant. Virker som du har bestemt deg, så da er det jo ikke noe å gjøre med det. Bare synd du kanskje går glipp av kjærligheten i ditt liv fordi noen andre har vært idioter. Har aldri en etnisk norsk gutt vært dust mot deg?

 

(til en eller annen over..) du trenger vist å møte noen flere eller lære om andre kulturer. Folk med dårlig kvinnesyn finner man i alle land og religioner desverre... ta min far foreksempel.

For at noe egentlig skal være diskriminering, må det være snakk om usaklig forskjellsbehandling. Å være skeptisk til noen som bekjenner seg til en kultur eller en ørkenreligion som hyller tvangsekteskap, kjønnslemlestelse, sex mellom 67- og 12-åringer, ektemenns rett til å voldta kona, kvinners status som familiens/mannens eiendel og bruksredskap med veldig mye mer er ikke diskriminering, det er sunn fornuft. Nei, jeg sier ikke at alt dette er muslimske styggedommer, omskjøring er f.eks. kulturelt betinget, og praktiseres av svært få muslimer.

 

Sammensuriet av kultur og religion fra visse deler av verden ER imidleritd tilbakestående, utdatert, menneskefiendtlig og fantastisk idiotisk. Mennesker fra disse områdene, eller som må antas å ha blitt oppdratt med de samme verdiene, bør man faktisk være mer skeptisk til enn andre. Noe annet er ikke bare naivt, det er dumt.

 

Så er det dessverre de som ikke ser forskjellen på å være litt ekstra forsiktig og skjære alle over en kam. De er imidlertid ikke noe dummere enn de som mener at enhver skepsis basert på opphav eller religion/kultur er dumt.

 

Jeg gjentar meg selv: Se hva han mener når det gjelder søstre/kvinnelige familiemedlemmer eller andre kvinnelige muslimer. Man skal bedømme mennesker etter hvordan de behandler sine "undersåtter", og om hjernen hans er innstilt etter "gal kultur" er det undersåtter, eller i det minste mindreverdige, han vil se på disse som.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*
Du nevnte at du hadde hørt div. ting om han - hva da?

 

Han hadde visst hengt i litt feil miljøer. Vært med i noen slåsskamper og noen greier. Men det betyr jo ikke at han er slem, hvem som helst kan havne i feil miljø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...