Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Cipralex - Noen erfaringer?


karamasov

Anbefalte innlegg

Det er greit å ta anti-depressiva synes jeg, men det er ikke det som gjør deg bedre på lang sikt.. og med lang sikt mener jeg for resten av livet.. man må forandre tankegangen gradvis, og forandre det negative tankemønsteret.. så det å knaske piller er da ikke den ultimate løsningen, det er bare er "kickstart" mener nå jeg.. Ingen kan gå på cipralex å "bli bedre" uten å jobbe med seg selv aktivt. Finnes ingen enkel pille løsning her i livet..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesp baardson

Jeg har som flere nevner her også gått på Cipralex.Det var som å komme til himmelrike for min del.Jeg hadde sliti med angstanfall for store forsamlinger,bare å gå i butikken kunne by på problemer.Jeg unngikk mennesker jeg kjenner.Jeg hadde også en arbeidsgiver som jeg i dag anser som Psykopat ,som drev meg til vannvidd og klarte å skape det jævlig for de fleste på arbeidplassen.Noe som eksempel jeg kan fortelle at på 7år så det opp tilsammen 34 personer og slutta.Årsaken til at en person er/kan bli depresiv kan være:gener,stress,kansje psykisk/fysisk misbruk i barndommen eller i voksen alder.For min del så har jeg og min lege blitt enige(noe jeg har lest meg til på internett)

at jeg mangler serotonin slik at tabletter som kan erstatte dette gjør meg ikke depresiv.Jeg har også byttet jobb.Og har det nå som i himmelriket kontra for et år siden.Cipralex virker for meg,jeg vet og alle farer med bruken av preparatet.Men når man leser om bivirkninger så er det på det meste av legemidler.

Lenke til kommentar
Jeg har som flere nevner her også gått på Cipralex.Det var som å komme til himmelrike for min del.Jeg hadde sliti med angstanfall for store forsamlinger,bare å gå i butikken kunne by på problemer.Jeg unngikk mennesker jeg kjenner.Jeg hadde også en arbeidsgiver som jeg i dag anser som Psykopat ,som drev meg til vannvidd og klarte å skape det jævlig for de fleste på arbeidplassen.Noe som eksempel jeg kan fortelle at på 7år så det opp tilsammen 34 personer og slutta.Årsaken til at en person er/kan bli depresiv kan være:gener,stress,kansje psykisk/fysisk misbruk i barndommen eller i voksen alder.For min del så har jeg og min lege blitt enige(noe jeg har lest meg til på internett)

at jeg mangler serotonin slik at tabletter som kan erstatte dette gjør meg ikke depresiv.Jeg har også byttet jobb.Og har det nå som i himmelriket kontra for et år siden.Cipralex virker for meg,jeg vet og alle farer med bruken av preparatet.Men når man leser om bivirkninger så er det på det meste av legemidler.

 

Sant nok at de fleste(alle) medisiner har bivirkninger, men det gjør det ikke noe mindre sundt akkurat. Blir det samme som å si: "Alle andre røyker, da er det ikke farlig"

Lenke til kommentar

Merker at det begynner og skje ting oppi skallen. Får en eller annen rar nummen følelse i hode/synet/forvirring??(et eller annet) ganske ofte. Har jeg røyka mye tut-tut får jeg "bonus" ut av ingenting. Bonus er det du får etter og ha sitti en hel dag og reiser deg fort opp og går rundt omkring. sånn svime av følelse på en måte. Bonus.

 

Legger jeg meg sover jeg kanskje 4-5 timer maks. Gjør dette 2-3 ganger i døgnet. Legger jeg meg nå er jeg ganske sikkert våken igjen kl 4. Skvetter skikkelig hvis noen prøver og vekke meg og prater faktisk litt MINDRE non-sense enn jeg gjorde før når jeg ble vekt. Jeg har kontroll/forstår hva jeg sier noe jeg aldri har hatt før. Kanskje jeg ikke sover så godt? det virker sånn selvom jeg ikke sover så lenge.

 

Jeg føler meg VELDIG usikker på dette tuba kjøret og alle erfaringer/fakta tas imot med stor takk! Bivirkingene mine er kanskje ikke helt vanlige eller?? Jeg er jo omtrent rusa på naturens beste hele tiden :(

 

Nå må jeg vel legge tubaen på hylla. Det føles litt skummelt for og være helt ærlig.

 

Bivirkninger er det på alle medisiner.

Lenke til kommentar

Hørtes ut som kombinasjonen av cipralex og "naturens beste" slår hardt ut.

For meg virker det som du må slutte på en av delene, uansett ta deg en prat med doktoren din.

Han vet nok hva som er lurest :)

 

Edit: Den "bonus effekten" din kommer av at cipralex påvirker blodet ditt, tror du har fått lavere blodtrykk. Slik at når du reiser deg får du ikke nok blod til hodet og dermed føles det som du skal svime av. Vet ikke helt hvor sundt dette hørest ut.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Etter og ha lest litt så ser jeg at alle bivirkningene jeg får når det er tut-tut innabords står oppført i arket som føger med.

 

Svimmelhet når du reiser deg opp pga. lavt blodtrykk

Gjesping

Tåkesyn

Munntørrhet

forvirring/uro/skjelvninger (Kan være tegn på en skjelden tilstand man kaller serotonergt syndrom)

 

Disse merker jeg ingenting av før jeg røyker.. Står under bivirkninger i sjeldne tilfeller. Virker som om det forsterker hele "opplevelsen"

 

Tut tut!

Lenke til kommentar
Etter og ha lest litt så ser jeg at alle bivirkningene jeg får når det er tut-tut innabords står oppført i arket som føger med.

 

Svimmelhet når du reiser deg opp pga. lavt blodtrykk

Gjesping

Tåkesyn

Munntørrhet

forvirring/uro/skjelvninger (Kan være tegn på en skjelden tilstand man kaller serotonergt syndrom)

 

Disse merker jeg ingenting av før jeg røyker.. Står under bivirkninger i sjeldne tilfeller. Virker som om det forsterker hele "opplevelsen"

 

Tut tut!

 

Og det er bare gøy mener du? :wee:

Lenke til kommentar

Det høres ut som om du tror hasj er godt for deg. "Jeg må røyke hasj"? Hva er det for noe tull? Du forteller om de dårlige erfaringer med cipralex på grunn av symptomene, men nevner i samme slengen at du røyker hasj samtidig! Hadde du noengang biologi på skolen?

 

Kutt ut hasjen, prøv medisinene, og fortell det du tenker om tablettene. Det er bare unødvendig det du forteller oss her!

Lenke til kommentar
Det eneste cipralex gjorde for meg var å få meg til å sove 16 timer i døgnet i tillegg til at jeg var deppa... Meeeen det kan jo funke bedre for andre :)
Nå har jeg aldri hørt om dette produktet, men det L4r5 sier, hørtes deiling ut egentlig, sove 16 timer av døgnet, hvis jeg hadde gjort det noen uker, så kanskje jeg hadde tatt igjen all den tapte søvnen :p

 

Men siden jeg ikke har hørt om de, så kan jeg ikke si noe om de, sorry. Men kanskje denne artikkelen fra lommelegen.no kan være noe å lese? Iallfall noen som spør om bivirkninger av det der...

Lenke til kommentar

Eneste jeg merker i nykter tilstand er at jeg sover litt mindre om gangen.

 

Tråden heter cipralex - noen erfaringer?

 

Jeg er avhenging av dette dritet og trenger råd fra noen som har erfaringer. Det er det ingen som hadde så jeg bruker meg selv som prøvekanin og opplyser om hvordan dette funker sammen. Slutter jeg med røykingen kan jeg garantere at jeg kommer med mange dårlige erfaringer. Selvom det er planen og slutte trenger jeg og få kontroll på ting først.

 

Jeg er bilmekniker for faen. Har aldri gått på en skole som har hatt noe med biologi og gjøre. Isåfall har jeg skulka. Totalt uinterssant for meg.

 

Skal love deg at noen vil "takke" meg for de erfaringene jeg legger ut her ang. hasj og cipralex. Kan også legge med at jeg har tenkt så mye på dette at jeg har glemt mye av kjipe tankene.. mulig det begynner og funke..

Lenke til kommentar

Du trenger ikke ha gått på skole for å vite at av/på-selvmedisinering med hasj skaper depresjon, tungsinnethet, angst, osv. Meningen med cipralex er å fjerne disse symptomene. Jeg vil anbefale deg sterkt å avslutte røykingen snarest. Uavhening av at det er ulovlig, skader lungene, osv. Det er et narkotikum som påvirker hjernen. Det siste du vil tulle med som psykiatrisk pasient er hjernen din. Seretonin-nivåene dine blir ustyrelig, og du vil få det værre og værre. Dette er nesten uten unntak.

Lenke til kommentar

Det er 100% forståelig med avhengigheten. Finn noen som kan hjelpe deg med det. Snakk med psykologen/psykiateren om det, slik at han/henne kan hjelpe deg gjennom denne tøffe perioden. Du må se for deg hva som er best av å føle seg glad, eller å fortsette med en høyt skadelig sustans som hasj.

 

Lykke til, og det er bare hyggelig å kunne hjelpe!

Lenke til kommentar

Antidepresiv medisin finnes i hundrevis av varianter. Det er ikke alle som passer like godt for alle. Prøv forskjellige typer om du ikke føler noen effekt av Cipralex. Husk å trappe ned rolig, når du skal avslutte medisineringen. Har hørt at mange har klaget over kraftige bivirkninger ved rask avslutning av Cipralex.

Lenke til kommentar
Bruker lite om gangen og er VELDIG påpasselig. Gjør notater bare for og ha litt kontroll. Enig med at det er for dumt og røyke når jeg går på medisin for og få vekk bivirkningene av røykingen. Er bare ikke lett og slutte :cry:

 

Takk for svar :yes:

Hasj er et forhåndsvis enkelt stoff å slutte med. Du greier det, enkelt. Bare vær glad du ikke sitter konstant å turer på sovepiller, eller bruker speed.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...