Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva jobber du som: Elektroreparatør
Hvor gammel er du: 28
Hva tjener du: Fast lønn på 38667/mnd
Hvor mye betaler du i skatt: ca. 35%
Utdanning: VG2 elektro (husker ikke om det heter det). Skal opp til fagbrev for elektroreparatør snart

Goder: Privat helseforsikring, lading av elbil, innkjøpspris på elektroverktøy, fleksibel arbeidstid og mulig for å jobbe overtid nærmest når jeg vil.

Lenke til kommentar

Hva jobber du som: Elektroreparatør

Hvor gammel er du: 28

Hva tjener du: Fast lønn på 38667/mnd

Hvor mye betaler du i skatt: ca. 35%

Utdanning: VG2 elektro (husker ikke om det heter det). Skal opp til fagbrev for elektroreparatør snart

Goder: Privat helseforsikring, lading av elbil, innkjøpspris på elektroverktøy, fleksibel arbeidstid og mulig for å jobbe overtid nærmest når jeg vil.

 

Vg2 Elenergi?

Lenke til kommentar

Hva jobber du som: Elektroreparatør

Hvor gammel er du: 28

Hva tjener du: Fast lønn på 38667/mnd

Hvor mye betaler du i skatt: ca. 35%

Utdanning: VG2 elektro (husker ikke om det heter det). Skal opp til fagbrev for elektroreparatør snart

Goder: Privat helseforsikring, lading av elbil, innkjøpspris på elektroverktøy, fleksibel arbeidstid og mulig for å jobbe overtid nærmest når jeg vil.

 

Hva er en elektro reperatør om jeg får spørre? Aldri hørt om tittelen eller fagbrevet og har selv elektro bakgrunn :) 

Lenke til kommentar

 

Hva jobber du som: Elektroreparatør

Hvor gammel er du: 28

Hva tjener du: Fast lønn på 38667/mnd

Hvor mye betaler du i skatt: ca. 35%

Utdanning: VG2 elektro (husker ikke om det heter det). Skal opp til fagbrev for elektroreparatør snart

Goder: Privat helseforsikring, lading av elbil, innkjøpspris på elektroverktøy, fleksibel arbeidstid og mulig for å jobbe overtid nærmest når jeg vil.

 

Hva er en elektro reperatør om jeg får spørre? Aldri hørt om tittelen eller fagbrevet og har selv elektro bakgrunn :)

 

https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/elektroreparator

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

 

Hva jobber du som: Elektrikerlærling 

Hvor gammel er du: 20

Hva tjener du: 225 kr timen 36k mnd 

Hvor mye betaler du i skatt: Tabelltrekk

Utdanning: VGS (Snart fagbrev)

 

 

Jobber du som vanlig elektriker? nordsjøen? eller noe sånt? 

 

36 000 høres veldig høyt ut om du jobber på land med 80% lærlinglønn.

Lenke til kommentar

 

 

Hva jobber du som: Elektrikerlærling 

Hvor gammel er du: 20

Hva tjener du: 225 kr timen 36k mnd 

Hvor mye betaler du i skatt: Tabelltrekk

Utdanning: VGS (Snart fagbrev)

 

 

Jobber du som vanlig elektriker? nordsjøen? eller noe sånt? 

 

36 000 høres veldig høyt ut om du jobber på land med 80% lærlinglønn.

 

Startet på tariff, men etterhvert fikk jeg mer når jeg ble mer selvstendig.. lite firma og mange goder :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Hva du jobber som: NDT Inspektør / Quality Controller 

Hvor gammel du er: 32

Hva du tjener du : 615000 + bonus og overtid

Hvor mye betaler du i skatt? tabelltrek , rundt 180k i året 

Utdanning: kurs + sertifisering 

Goder: gratis telefon + forbruk 

update : NAV - 28000 i måneden 5% skatt  , suger med nedturen i oljebransjen , men satser på og være raskt tilbake i jobb 

 

oppdatering .

 

da har jeg klart og få meg ny jobb , litt sånn spontant skal begynne on 2 uker 

 

Hva du jobber som: Arbeidsleder innen flyttebransen som er rettet mot proff markedet , dvs flytting av kontor og sånt .

Hva du tjener du : start lønn på 175kr timen som er det samme som dagpengene mine ( jeg hadde regnet feil i forige post skulle være 26000) og en ukjent økning eller opplæring 

Hvor mye betaler du i skatt?: skattekortet er på 18% fortiden 

Goder: uvist , men har ivertfal øverført telefonnumeret til jobben så de dekker ivertfall den , tviler på så alt for mye mere egentling .

 

 

ikke akkurat en luksus jobb men det er langt bedre en og sitte hjemme og se i veggen .

 

opdatering : 

 

tilbake i olje bransjen, dog bare for sommeren , 297 kr timen via vikarbyrå  32% skatt .

 

kan legge til at flyttebransjen holdt i 14 dager de de hadde lite forståelse for at voksen mennesker har familie og sånt, og at ting som skoler og sfo ikke åpner når det passer de. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

opdatering : 

 

tilbake i olje bransjen, dog bare for sommeren , 297 kr timen via vikarbyrå  32% skatt .

 

kan legge til at flyttebransjen holdt i 14 dager de de hadde lite forståelse for at voksen mennesker har familie og sånt, og at ting som skoler og sfo ikke åpner når det passer de. 

 

 

Shit, det var litt av en lønn i disse tider! Godt jobbet og håper det forlenger seg etter sommeren :)

Lenke til kommentar

Oppdatering fra meg.

 

Hva du jobber som: Servicetekniker
Utdanning: Fagbrev telekommunikasjonsmontør, fagbrev dataelektroniker

Hvor gammel du er: 24
Hva du tjener du i timen/månedslønn: ca. 241,- i timen. Avhengig av overtid og diverse tillegg varierer det som regel mellom 28k-40k utbetalt i måneden.
Goder: Servicebil, mobiltelefon med fri bruk av tale/sms/mobildata, personalkjøp på (proff-)verktøy som bedriften leverer, kan handle privat hos elektrogrossister til samme rabatt som firmaet jeg jobber i har.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

 

Hva du jobber som: Salgskonsulent innen Finans.

 

Hvor gammel du er: 25 år

 

Hva du tjener du i månedslønn: 48500kr

 

Hvor mye betaler du i skatt? -

 

Utdanning: Kun VGS og 1 år på universitetet.

 

Utdanning er noe alle kan dra nytte av, men for meg så handler det om å være dyktig på jobben.

 

Er nettopp ferdig med første året finans. Kan jeg spørre hvordan du havnet i den jobben du er i nå? Har en dyp interesse for Finans og kapitalmarkedet spesielt. Regner med at det er dette du jobber med.

Lenke til kommentar

 

 

opdatering : 

 

tilbake i olje bransjen, dog bare for sommeren , 297 kr timen via vikarbyrå  32% skatt .

 

kan legge til at flyttebransjen holdt i 14 dager de de hadde lite forståelse for at voksen mennesker har familie og sånt, og at ting som skoler og sfo ikke åpner når det passer de. 

 

 

Shit, det var litt av en lønn i disse tider! Godt jobbet og håper det forlenger seg etter sommeren :)

 

ja håper på det , det har ivertfall vært mye overtid nå så det er ivertfall nokk og gjøre 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Hva du jobber som: Jobber på sykehjem. 

Hvor gammel du er: 20 år. 

Hva du tjener du i timen: 144 kr i timen. 

Hvor mye betaler du i skatt? Har frikort, så ingenting. 

 

Utdanning: Generell studiekompetanse. 

Lenke til kommentar
  • Gjest klistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...