Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Engelsk, skriftlig eksamen, Vg1 - 21.Mai 2015


Anbefalte innlegg

Forferdelige oppgaver, spesielt for de på yrkesfag. Verken 2A eller 2C var mulig å gjøre ordentlig, da vi ikke har hatt mye av det de spurte om. De andre oppgavene var faktabaserte og det er lotto om du treffer med kilder du tar med.

 

For min del er det latterlig at man kan forvente en skikkelig faktabasert artikkel/tekst når vi ikke kan bruke internett. Hatt 5-6 i engelsk hele livet, blir garantert 3er på denne her.

Enig, oppgavene i år var forferdlige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

1A og 1B var lette, men hva faen var greia med alle del 2 oppgavene? 

De var ikke skikkelig tenkt gjennom det er hvertfall sikkert. Er knapt lærere som vet hva sosial mobilitet betyr, også skal vi forklare det detaljert på engelsk i det engelske samfunn(uten internett). Latterlig spør du meg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ikke hatt eksamen selv men fikk sett på oppgavene i dag. Oppgave 2A og 2D kunne, såvidt jeg husker fra kjapp gjennomlesing av oppgavene, begge besvares med den boka jeg anbefalte her om dagen

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Valgte 1A og 2B.

 

1A følte jeg gikk greit, men slet litt med 2B og det å formulere meg på riktig måte (Rød tråd) og var litt frem og tilbake. Tror det blir å ta opp den som privatist. Tror jeg glemte å skrive ned et par kilder jeg ikke brukte, eller tok en setning fra... Håper ikke sensor legger merke til det

Lenke til kommentar

Er ganske dårlig i engelsk skriftlig. Var så heldig å komme opp av i alt 30 elever, skulle gjerne ha satt en god slump penger på det, så hadde jeg nok ikke treng noen utdanning . Valgte 1a og 2a. På 1a skrev jeg om hvilke muligheter det en oppnådde med å ta en yrkesfaglige utdanning på vgs, skrev 5-7 linjer. 2A, skrev jeg først om hun jenta avsluttet teksten med noe jeg ikke kommer på nå, skrev så at jeg skulle skrive om en person uten utdanning. Jeg sammenlignet personene kun på konklusjonen min, ble rundt 8-10 linjer, der jeg sa positive ting med utdanning å negative sider ved å droppe det. Er jeg på blåbærtur her, eller er det helt ok?

Endret av fjernto
Lenke til kommentar

Er ganske dårlig i engelsk skriftlig. Var så heldig å komme opp av i alt 30 elever, skulle gjerne ha satt en god slump penger på det, så hadde jeg nok ikke treng noen utdanning . Valgte 1a og 2a. På 1a skrev jeg om hvilke muligheter det en oppnådde med å ta en yrkesfaglige utdanning på vgs, skrev 5-7 linjer. 2A, skrev jeg først om hun jenta avsluttet teksten med noe jeg ikke kommer på nå, skrev så at jeg skulle skrive om en person uten utdanning. Jeg sammenlignet personene kun på konklusjonen min, ble rundt 8-10 linjer, der jeg sa positive ting med utdanning å negative sider ved å droppe det. Er jeg på blåbærtur her, eller er det helt ok?

Jeg valgte 2A og skrev om kimberly og Ngozi. Ngozi er fra a soldier's bride som vi hadde i boka. Jeg rakk ikke å lese gjennom, og nå når jeg leste gjennom fant jeg mye skrive feil :( også glemte jeg å skrive et par viktige ting, håper virkelig at jeg ikke får under 4, hvis det blir det, så må jeg ta den opp igjen. Men da er det bare å vente på karakteren, og håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...